S Acura Integra 2023 se vrací značka, která má co dokázat. To bylo přejmenováno na RSX poté, co milovaný DC4 Integra opustil severoamerickou půdu v roce 2001. Na rozdíl od DC4 Integra tento zanechal velký a srdceryvný dav zarytých fanoušků, kteří mnoho let po zániku Integry stále chválí mnoho sympatických vlastností vozu.

Vyznačoval se výkonným čtyřválcovým motorem B18C VTEC, pětistupňovou manuální převodovkou a kultivovaným ovládáním – to vše za dostupnou cenu. Bylo vzrušující řídit a zábavné projíždět zatáčky.

Nyní tito nadšenci vyrostli a mohou zažít oživení Integry na vlastní kůži. Na první pohled Integra z roku 2023 není Integra, se kterou jste vyrůstali v 90. letech, ale může mít něco v rukávu, co vás přesvědčí, pokud hledáte základní sportovně-luxusní sedan.
Acura Integra 2023: Více než jen luxusní Civic
DC2 až DC4 Integras, které všichni známe a milujeme, jsou v podstatě přepracované verze základního Civicu, ale zapsaly se do automobilové historie. Nejsme si jisti, že Integra 2023 to dokáže, ale hraje ústřední roli v oživení společnosti Acura poté, co svedla německé kupce sportovních sedanů s TLX Type S.

„Acura Integra 2023 hraje v modelové řadě stejnou roli jako původní model, který pomohl uvést značku před třemi desetiletími tím, že oslovil další generaci motoristů,“ řekl Emile Korkor, asistent viceprezidenta Acura National Sales.

Nová Integra je založena na podobném podvozku jako Civic Si (dokonce má podobnou pohonnou jednotku), ale má kufr typu hatchback jako hatchback Civic. Stylisticky se Integra nijak neliší od prototypu představeného koncem loňského roku se svažující se linií střechy ve stylu kupé a známou přední částí Acura.

Jak jsme řekli, nový model je mírným odklonem od staré Integry. Přesto se nemůžeme divit, proč přední část nové Integry vypadá tak děsivě podobně jako TLX, když se Acura mohla vydat odvážnějším směrem. Jo, a když se podíváte pozorně na zadní část Integry, připomíná nám urostlou zadní část Genesis Coupe, a to není nic špatného.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Přeplňovaný motor VTEC
Slova „Integra“ a „VTEC“ jdou k sobě jako včely a med, a tak je jen příhodné, že nová Integra dostane čtyřválec VTEC, ačkoliv jsme nečekali, že bude sdílet stejný motor jako Civic Si. Tento motor je 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec VTEC, který produkuje 200 koní a točivý moment 192 lb-ft. dodává (druhý také při 1 800 až 5 000 ot./min.), ale přáli jsme si víc.

Motor Integry je však vybaven novým výfukovým systémem vinutého typu, který podle společnosti Acura produkuje dynamičtější výfuk a zlepšuje zážitek z jízdy. Základní Integra má sportovně laděnou bezestupňovou automatickou převodovku (CVT), zatímco varianta Integra A-Spec má šestistupňový manuál s diferenciálem s omezenou svorností a přizpůsobením otáček, rovněž převzatým z Civic Si.


Technologie a bezpečnostní prvky
Integra 2023 je sportovní a luxusní vůz základní úrovně. To je důvod, proč jej Acura vybavila řadou technických a luxusních doplňků, aby byl dostatečně konkurenceschopný s konkurenty, jako je VW Golf R, Hyundai Elantra N a zcela nové Subaru WRX. Je vybaven 17palcovými koly (18 a 19palcová kolečka jsou volitelná), stabilizací karoserie/vyhřívanými koženkovými předními sedadly, 10,2palcovým digitálním přístrojovým štítem, audiosystémem s osmi reproduktory a elektricky ovládaným střešním oknem. Standardem je také sedmipalcová dotyková obrazovka infotainmentu s konektivitou Apple CarPlay/Android Auto.

Technologický balíček nabízí 9palcovou obrazovku infotainmentu, bezdrátové nabíjení smartphonu, 5,3palcový head-up displej (HUD) a přední a zadní porty USB-C. Volitelná výbava zahrnuje audiosystém ELS Studio 3D s 16 reproduktory a dvěma reproduktory v čalounění stropu.

Acura Watch jsou také standardní součástí Integra 2023, nyní s jediným kamerovým systémem, ale s širším zorným polem. Balíček obsahuje ochranu proti kolizi, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu, kontrolu příčného provozu a mnoho dalšího.
Záruka Acura
Vozidla Acura mají z výroby čtyřletou/50 000 mil záruku na nárazník a šestiletou/70 000 mil záruku na hnací ústrojí. Pokud máte obavy z dlouhodobých nákladů na údržbu Acura, prodloužená záruka vám může poskytnout další klid. Tento užitečný průvodce vám poskytne více informací o prodloužené záruce Acura a o tom, zda je pro vás vhodná či nikoli.

Acura Integra 2023 Cena a dostupnost
Výroba modelu Acura Integra 2023 byla zahájena v montážním závodě Marysville v Ohiu. Je to poprvé, co bude Integras postaven v Americe. První dodávky proběhnou letos na jaře. Níže naleznete doporučenou cenu pro jednotlivé varianty výbavy, které již zahrnují 1 095 eur za cíl cesty.
-
- Základní Integra: 31 895 eur
- Specifikace: 33 895 eur
- A-Spec s technologickým balíčkem: 36 895 eur