BMW M5: specifikace, cena, datum vydání

Když BMW v červnu 2020 oznámilo facelift (neboli „LCI“ v žargonu BMW) M5 ve středním věku, předpokládali jsme, že by to znamenalo začátek vývoje další generace super sedanu M5. V Speaking to Drive – The Playboy Mobility Guide v loňském roce Markus Flasch, bývalý generální ředitel BMW M, potvrdil, že BMW M5 nové generace bude dostupné jako hybridní elektromobil.


Pokud jde o schopnosti na dlouhé vzdálenosti, budou k dispozici vysoce výkonná hybridní vozidla – například pro nástupce M5 nebo velkých vozů X.

Markus Flasch, CEO, BMW M (Drive – The Playboy Mobility Guide Issue 01) v roce 2021

Přichází v roce 2024 s hybridem V8

Podle zprávy CAR bude budoucí BMW M5 uvedeno na trh v roce 2024, rok po příští generaci řady 5 (BMW G60). Plug-in hybridní EV by mohlo dostat benzinový motor V8, podobný BMW XM.


Zpráva navrhuje použití jediného elektromotoru spolu s (4,4litrovým twin-turbo) motorem V8 v plug-in hybridním systému nové generace M5. Elektromotor, který uvádí Autocar, bude jednotka umístěná vzadu, která poskytne dalších 200 koní a více než 220 lb-ft dodatečného točivého momentu. Celkově očekávejte, že výkon BMW M5 nové generace bude kolem 750 koní a točivý moment téměř 737 lb-ft (1 000 Nm).

První prototypy ukládají energii do 12 kWh (354 V, 34 Ah) baterie instalované pod zadní lavicí, takže objem zavazadlového prostoru zůstává téměř nezměněn. Produkční verze by mohla dostat novou baterii vyvinutou BMW M, která má ultra rychlé vybíjení a může nabídnout lepší e-výkon. Stejně jako současné vozidlo bude i zcela nová M5 vybavena 8stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.


✓ Můžete také zkontrolovat:

Na novém BMW M550i


Kromě M5 může M550i přijmout také plug-in hybridní systém. Podle zprávy může M550i nové generace získat plug-in hybridní pohonnou jednotku sestávající z 3,0litrového řadového šestiválcového benzínového motoru a elektromotoru namontovaného na převodovce. Přestože plug-in hybridní vozy založené na platformě CLAR mohou mít elektromotor s výkonem až 201 koní, výkon tohoto motoru by mohl být snížen na 107 koní. Kombinovaný výkon a točivý moment 2022 M550i by mohl být 388 koní a 442 Lb.-Ft. (600 Nm).

Design a interiér

Špionážní snímky naznačují, že BMW M by odlišilo příští generaci M5 od příští generace BMW řady 5 se známými úpravami. Jedinečný design mřížky, přívodu vzduchu a nárazníku, který nabízí vylepšení chlazení/aerodynamiky, kromě agresivnějšího stylu, rozšířené přední a zadní ližiny pro lepší ovladatelnost a exkluzivní kola jsou v nabídce. Uvnitř specifická sportovní sedadla, speciální uvítací animace na sdruženém přístroji, červené startovací tlačítko, sportovní volant s červeně lakovanými tlačítky profilu řidiče (M1 a M2 ) a sportovní sedadla se silnějšími bočními výztuhami pro větší boční oporu patří mezi funkční změny.


Vpředu se digitálně ztvárněné BMW M5 nové generace vyznačuje tónovanými světlomety, leskle černou ledvinkou chladiče s dvojitými horizontálními lamelami a logem BMW M, výrazným nárazníkem s vertikálními bočními otvory pro přívod vzduchu a velkým spodním otvorem rozděleným do čtyř částí. Na bocích exkluzivní dvoubarevná kola z lehké slitiny a lesklé černé žábry, kryty zrcátek a lemování oken zajišťují sportovní vzhled. Změny na zádi sériového vozu by mohly zahrnovat zatmavené světlomety, čtyři koncovky výfuku, přepracovaný nárazník s černým difuzorem a lesklý černý spoiler.

funkce

Příští generace M5 by měla obsahovat nejnovější technologické prvky BMW Group, jako je BMW Curved Display (bezproblémově integrovaný plně digitální přístrojový štít a centrální displej), BMW iDrive 8.0, BMW Digital Key Plus s ultraširokopásmovou technologií (Digital Key 3.0) atd. Ve zbrusu novém vozidle by také mohlo být k dispozici autonomní řízení minimálně úrovně 2 s bezkontaktní jízdou po dálnici a funkcí bezkontaktního parkování.

BMW v současnosti nabízí řadu 5 v několika plug-in hybridních modelech. Verze BMW 530e, 530e xDrive a 530e Touring mají zážehový čtyřválec o výkonu 135 kW (184 k) a elektromotor s výkonem 80 kW (109 k). Verze 530e poskytují maximální točivý moment 420 Nm a mohou ujet až 67 km (530e) nebo 58 km (530e xDrive) v čistě elektrickém režimu. Očekáváme, že M5 PHEV nabídne podobný rozsah EV.

Specifikace BMW M5 nové generace hodnota
hnací ústrojí Motor V8 + elektromotor
Maximální výkon 750 koní
Maximální točivý moment 1 000 Nm
datum vydání polovině roku 2024
Cena (GB) 105 000 GBP+

Očekávané specifikace, cena a datum vydání BMW M5 nové generace.

Plně elektrické modely BMW M z roku 2025

Vydání plně elektrického modelu BMW i5M nemusí být v tuto chvíli možné, protože by vyžadovalo výrazně pokročilejší technologii baterií, ke které by BMW získalo přístup v roce 2025 s clusterovou architekturou Die Neue Klasse. Aby BMW nabídlo podobný dynamický výkon, musely by být baterie lehčí. Do té doby BMW M pracuje na PHEV a vylepšených variantách stávajících EV, jako je tento iX M60 a i4 M50.

První výkonný model M auta s elektrickým pohonem na baterie (označující i4 M50) uvidíme koncem tohoto roku. Brzy uvidíme výkonné hybridní varianty a za pár let uvidíme výkonná bateriová elektrická vozidla.

Markus Flasch, bývalý generální ředitel BMW M Division, během dubnového chatu na YouTube s BMW Australia



  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 stimme, im mittleren: 5 von 5)