Společnost Hyundai představila aktualizovaný sedan Hyundai Elantra z roku 2021 jako součást světové speciální akce. Jedná se o sedmou generaci nejoblíbenějšího a nejvýznamnějšího modelu značky, který za 30 let našel 13,8 milionu zákazníků. Nová generace vozu se výrazně liší od předchozí verze. Novinka získala různé rozměry a zcela odlišný design těla, získala moderní palubní vybavení a nakonec získala hybridní úpravu.
Nový designový koncept
Pod rouškou „sedmého“ ztělesnil Hyundai Elantra svěží filozofii parametrické dynamiky a pohrával si s tématem tří linií, které se v jednom bodě sbíhají. Tento styl zahrnuje mnoho nestandardních povrchů a tváří, které by podle výrobce měly vyvolat silnější emoční reakci od zákazníků.
Předním odrazem nového „parametrického“ designu byla široká kaskádová mřížka s buňkami ve formě drahokamů a vestavěných indikátorů. Nedostatečný chladič vytváří jednotnou strukturu se sousední optikou, která definuje sedanovu novou „tvář“.
Zajímavé proměny se vyskytly také v profilu a bočních stěnách těla modelu. Silueta vozu připomínala čtyřdveřové kupé, ale nyní se podobnost zvýšila. A to vše kvůli protáhlé nízké kapotě, která odstrčila kabinu a protáhlou kopuli střechy a zanechala velmi krátký „ocasní“ ocas. Musím říci, že změněné proporce učinily Elantra dynamičtější a tento účinek je posílen silnými liniemi na bočních stěnách.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Novinkou je zvláště zajímavá technologie osvětlení H-ocasu, která rozšiřuje tenký pruh po celé šířce těla a vytváří logo H. Konfigurace nárazníku s velkým povrchem registrační značky odpovídá celkovému stylu, který harmonicky ladí se vzhledem sedanu. Coupé je vyztuženo černou vložkou na spodním okraji zadního okna.
Úprava profilu ovlivnila celkové rozměry Hyundai Elantra. Délka modelu se zvětšila o 56 mm (4 676 mm), šířka o 26 mm (na 1 826 mm) a rozvor kol o 20 mm (na 2 720 mm). Pouze výška se snížila – místo 1435 se stala 1414 mm. Kola jsou vysoká 15-17 palců.
Interiér a vybavení
Interiér čtyřdveřových dveří byl kompletně přepracován a nyní je oblast řidiče samostatnou pilotní kabinou. Středová obrazovka média je připojena k hledáčku řídicího panelu. Jeho velikost je 8 nebo 10,25 palce, v závislosti na verzi. Poklop sám o sobě v „základně“ je analogový, v drahých variantách hardwaru – virtuální, ve formátu zobrazení 10,25 palce. Nový produkt je standardně dodáván s bezdrátovými rozhraními Apple CarPlay / Android, podporou Bluetooth, tlačítky pro ovládání zvuku na volantu a kamerou pro zadní pohled s dynamickým značením.
2021 Seznam možností Hyundai Elantra Zahrnuje komunikaci Blue Link, nabíjení bezdrátových zařízení, 64-barevné vnitřní osvětlení a vysoce kvalitní 8-reproduktorové reproduktory Bose. Také v top verzích jsou funkce rozpoznávání hlasových příkazů a digitální digitální klíč, pomocí kterého můžete otevřít auto a nastartovat motor pomocí mobilní aplikace na smartphonu (pomocí technologie NFC).
Mezi základní vybavení elektronických asistentů patří vyhýbání se čelním nárazům, sledování jízdních pruhů s vystředěním pásu, sledování stavu řidiče a automatické ovládání světlometů. Kromě toho nabízejí kontrolu nad mrtvými místy a jízdou zezadu, inteligentní tempomat, dálniční asistenci, vyhýbání se kolizi při couvání a varování při opuštění vozidla.
Technologie limuzíny 7. generace Hyundai Elantra
Doma model dostává dva klasické motory ICE: 1,6-litrový benzínový motor s přirozeným nasáváním (123 k) a 1,6-LPI s benzínovým motorem (120 k). Pro americký trh byl vyhlášen motor 2,0 MPI s výkonem 149 HP. a 179 Nm. Všechny tři jednotky jsou připojeny k variátoru.
Nejdůležitější novinkou v technickém vybavení byl vzhled hybridní modifikace. Verze elektrárny Elantra Hybrid se skládá z motoru 1,6 GDI, elektromotoru o výkonu 32 kW a šestistupňového robota. Celkový výkon tohoto systému je 141 hp. a 264 Nm. Pod zadním sedadlem je skrytá lithium-iontová baterie se skromnou kapacitou 1,32 kWh. Baterii nelze nabíjet z elektrické zásuvky a může být velmi nešťastná ujetá vzdálenost, když je motor vypnutý. Spotřeba paliva je však průměrná – průměrná spotřeba hybridního Elantra nepřekračuje 4,7 litru na 100 km.
Struktura výkonu sedanu byla optimalizována a nastavení podvozku se změnilo paralelně. Spolu s nižším těžištěm by to mělo zlepšit manipulaci. Současně je na zadní straně všech verzí stále nainstalován tradiční „popruh“. Jedinou výjimkou je hybrid, který získal nezávislé zadní odpružení.