Lotus Emira 2022: Specifikace, cena, datum vydání

Lotus zaplavuje trh sportovních vozů s novým modelem, Lotus Emira. Sporťák by měl být vhodný pro každodenní použití, pohodlný, praktický a funkční. Zde se dozvíte vše o cenách, technických údajích a zahájení prodeje.

Lotus uvádí na trh nový dvoumístný sportovní vůz: Lotus Emira. Vizuálně by auto mělo vycházet z Evija. Zejména přední část a ostré linie připomínají sportovní vzhled Evija. Nový model by však měl být praktičtější, pohodlnější a funkčnější.

Lotus Emira 2022: Specifikace, cena, datum vydání, Autobrezik

S novým modelem chce britská automobilka Lotus konečně vstoupit do globálního segmentu sportovních vozů a být celosvětově uznávána jako společnost závodních vozů. Šance jsou dobré. Ostatně už název je výzva. Emiru lze přeložit jako „velitel“ nebo „vůdce“. Toto auto by mělo vést Lotus do ziskové budoucnosti.

  • Prodej začne na jaře 2022
  • Motor AMG V4 od léta 2022
  • Moderní design
  • Nejnovější technologie
  • 360 až 440 koní
  • Cena by měla začínat pod 72 000 eur

Specifikace a vnější design

Zvenčí Emira připomíná Evija. Nový model je hranatý, ale kombinuje tyto ostré linie s plynulou kabinou kupé. Osvětlení se skládá ze dvou nakloněných LED pásků, které se již používají u Evija.


Lotus Emira 2022: Specifikace, cena, datum vydání, Autobrezik

Emira by měla být sportovním vozem pro každodenní použití. Proto je vůz vybaven velkým předním oknem, které umožňuje široký výhled do všech stran.

Pneumatiky jsou velké a lepí na okna. Mají průměr 20 palců a jsou speciálně navrženy pro nový model. Vůz je standardně vybaven pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supersport; Zákazníci najdou Michelin za příplatek pilot Pneumatiky Sport Cup 2 v balíčku Lotus Drivers Pack.


Když Emira projede, můžete se podívat na zadní část auta. Zadní světla mají tvar písmene C a nahoře navazují na úzké červené brzdové světlo. Dole napravo a nalevo od SPZ čekají nápadné výfuky.

Pokud jde o materiál, firma používá lehké hliníkové šasi. Vnější rozměry jsou kompaktní, vůz je dlouhý 4,4 metru a vysoký 1,2 metru. Pouze 2 metry šířka je robustní, ale zajišťuje dobré držení na silnici – zejména při rychlém zatáčení.


✓ Můžete také zkontrolovat:

Lotus Emira 2022: interiér a vybavení

Jak jsme od Lotusu očekávali, zákazníci mohou v Emiře očekávat moderní kokpit. Lotus by rád zlepšil kvalitu materiálů v novém modelu. Vůz by navíc měl mít více odkládacích prostor.


Lotus Emira 2022: Specifikace, cena, datum vydání, Autobrezik

Aby bylo možné něco přepravovat i na cestách, má Emira několik inteligentních možností uložení. V kokpitu jsou dva držáky nápojů a přihrádka na mobilní telefon. K dispozici je také přihrádka ve dveřích, přihrádka na rukavice a police před řadicí pákou. Pro větší zavazadla vůz nabízí 208 litrů za sedadly a 151 litrů zavazadlového prostoru.

Lotus věnuje zvláštní pozornost sedadlům. Řidič: Interiér by měl vydržet dlouhé cesty a pohodlně tryskat po závodní dráze. Standardní sedadlo má elektrický čtyřsměrný systém nastavení, volitelné sportovní sedadlo má dvanáct možností nastavení.

I v noci máte vše pod dohledem: vůz má ambientní, všestranné a mapové osvětlení.

Emira není aktuální jen vzhledově, moderní by měla být i technika pod kapotou. Vůz staví na nedávno oznámené nové architektuře sportovních vozů Lotus a vyznačuje se moderními detaily.

Lotus Emira 2022: Specifikace, cena, datum vydání, Autobrezik

Součástí jsou také tempomat, stěrače s dešťovým senzorem, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná vnější zrcátka, samostmívací zpětná zrcátka, systém sledování odcizených vozidel a klíčový systém Keyless Go.

Jako informační a zábavní systém slouží 10,25palcový dotykový displej s Android Auto a Apple CarPlay. Vůz je také vybaven 12,3palcovým displejem za volantem, takže řidič vždy vidí ty nejdůležitější informace. Zvukový systém pochází od britské společnosti KEF a je dodáván s 10 kanály.

Lotus Emira 2022: motory a ovládání

Design připomínající kupé dodává vozu extra aerodynamiku. Vůz s hliníkovým podvozkem je navíc příjemně lehký. V nejlehčí podobě prý váží 1 405 kilogramů.

Zákazníci si mohou pro Emira vybrat ze dvou benzínových motorů: buď 3,5litrový motor V6 od Lotusu, nebo 2,0litrový motor V4 vyvinutý společně s AMG. Motor V6 je již známý z motorového prostoru Lotusu Exige a Evo. Oba motory budou k dispozici s manuální, automatickou nebo dvouspojkovou převodovkou.

Výkon by měl být mezi 360 a 440 HP. Pokud prudce sešlápnete plynový pedál, měli byste zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 4,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 290 km/h. Ale nejen pozitivní hodnoty jsou již známy, emise CO2 jsou již Lotus: Pod 180 g/km by měly začít.

Zákazníci Lotusu mají na výběr: podvozek a odpružení lze přizpůsobit jejich potřebám. Nastavení „Tour“ je určeno pro každodenní použití a mělo by nabídnout komfortní jízdní vlastnosti. Alternativně mohou zákazníci zvolit nastavení „Sport“. Pak je podvozek o něco pevnější a lépe připravený na rychlostní jízdy.

Ceny a zahájení prodeje

Pokud se chcete stát šťastným majitelem Emira, musíte si počkat do jara 2022. Během této doby by Lotus rád uvedl na trh první Lotus Emira po celém světě. Počet však bude omezený. Tato „první edice“ přichází s 3,5litrovým motorem V6. Od léta 2022 bude model k dispozici také s 2,0litrovým motorem V4 od AMG. Cenově by měla Emira začínat pod 72 000 eury.