Japonská společnost Mazda je pověstná svou schopností vyrábět velká rodinná auta. Není to tak dávno Mazda CX-8 2022 ukázal automobilové veřejnosti a prohlásil se za vlajkový crossover značky. Po restylingu získala novinka jasný firemní design, pohodlný interiér a mírně upravené vlastnosti motorového prostoru. Navzdory tomu, že oproti předchůdci není tolik rozdílů, díky moderním technickým „buchtám“ se vůz stává pohodlnějším pro řidiče i cestující.
Mimo
I na fotce novinky je vidět, že vzhled je její silnou stránkou. Nový model dokonale kombinuje nejlepší úspěchy designového myšlení, včetně světlejšího reliéfu, množství chromu, velkých systémů nasávání vzduchu a mírně přepracované technologie osvětlení.
Nejzajímavější vypadá přední strana Mazda CX-8 2022 od: Náhubek, ač má působivé rozměry, má solidní zaoblení směrem k vozovce, což nabízí vynikající viditelnost před vozem. Před velkým, skloněným čelním sklem je maska kapoty s masivním středovým hřebenem a mírně zapuštěnými bočními panely. O něco níže je vyšperkovaný polygon masky chladiče, který proniká mírně hluboko do karoserie. Jeho rám je chromový, uvnitř jsou vodorovné lamely a velký chromový punc. Napravo a nalevo od ní je ozdobná optika hlavy, dlouhá, ale tenká. V závislosti na konfiguraci je vyplněn xenonem nebo LED.
Body kit novinky vypadá poněkud neobvykle, protože jeho hlavní část je zapuštěna do těla a mírně nakloněná. V reliéfních přechodech tohoto prvku je příplatkový systém sání vzduchu, stylové mlhovky jako příplatková výbava, vyražená poznávací značka a černý kovový blatník.
Profilový výstupek nového těla vypadá stylově a pevně. Usměrněnou střechu doplňují přísná, nepříliš velká okna, oddělená černými lesklými sloupky. Celá tato konstrukce je orámována elegantním chromovým proužkem. Dalšími prvky jsou velká zaoblená zrcátka se směrovkami, převážně zvlněný reliéf a také černá ocelová ochranná vrstva úplně dole, procházející svalnatými prahy a podběhy kol s velkými, krásnými okny uvnitř.
Zadní část Mazdy působí agresivněji a sportovněji. Jeho horní část obsahuje mírně vyvýšené půlkulaté hledí s brzdovými světly na okraji. Zakrývá velké, mírně zaoblené okno s mírným sklonem. Hlavní část pátých dveří obsahuje velká, zajímavě tvarovaná obrysová světla, která v jeden celek vizuálně propojuje chromovaná lišta, velké množství jmenovek s informacemi o modelu a také plynulé reliéfní přechody. Nárazník je i přes své ne největší rozměry vybaven parkovacími senzory, mlhovkami, dvěma kulatými štěrbinami pro výfuky a stejnou ochrannou vrstvou.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Vnitřní
Interiér nová Mazda CX-8 2022 Modelový rok je zachován ve firemním stylu, ale s vylepšenými dokončovacími materiály. Je zde použita kvalitní pravá kůže, hliníkové vložky, plast a dokonce i dřevo, i když ve špičkových verzích. Na úrovni bude i multimediální výbava kabiny a řidiči bude k dispozici velké množství doplňkových funkcí. Díky tomu všemu bude každá cesta autem příjemná a pohodlná.
Styling frontendu
Středovou konzoli nelze nazvat velkou. Uprostřed, v horní části, je poměrně velká obrazovka ovládaná dotykem. Naprostá většina možností se aktivuje odtud. O něco níže je pás ventilačních přepážek v chromovaném rámečku. Mezi tím je tlačítko pro aktivaci „nouzového gangu“. Další patro torpéda představuje klimatizační jednotka.
Funkčnost tunelu mírně stoupajícího nad předními sedadly je poměrně rozsáhlá. Začíná světlým technologickým panelem s přepínačem převodovky, dále jsou to dva velké držáky nápojů s funkcí chlazení a velká loketní opěrka, jejíž obsah schránky v palubní desce lze také chladit.
sedadla a kufr
Crossover obsahuje sedm plnohodnotných sedadel, čalouněných kůží odolnou proti opotřebení, s velmi měkkým polstrováním a vynikající bederní-boční oporou. Přední řada sedadel má také nastavitelné opěrky hlavy, elektrické pohony pro jemné doladění polohy sedáku a zad, vyhřívání a ventilaci. Funkčnost druhé řady je jednodušší, ale je zde spousta zajímavých malých „housky“ v podobě područek, stolků a organizérů. Poslední dvě sedadla mají ještě méně komfortních možností a pojmou pouze dva malé dospělé nebo děti.
Při veškerém dostupném prostoru je objem kufru velmi malý: ne více než 240 litrů. Pokud však odstraníte třetí řadu, toto číslo se zvýší na celkových 637 litrů.
Technická charakteristika
Pro Mazda CX-8 2022 byl připraven nealternativní vznětový motor 2,2 l. Jeho návratnost dosahuje 190 „koní“. Doplňuje ho plnohodnotný šestistupňový automat, i když pohon si může kupující vybrat: buď na všechna kola, nebo jen na přední.
Při testovací jízdě bylo zjištěno, že vůz je poměrně ekonomický a poradí si s většinou jízdních situací.
možnosti a ceny
Vyvolávací cena nových položek je 37 700 eur. Za všechny další možnosti musíte zaplatit dalších 2 500 jednotek americké měny.
soutěžní modely
Soupeři Japonců dostávají Hyundai Grand santa fe , Kia Sorento Prime a dokonce i Toyota Land Cruiser prado