McLaren 750S 2024 je vhodným rozloučením s ikonickým supersportem 720S, který debutoval v roce 2017. Nazvat 750S vylepšenou verzí 720S by nebylo kacířstvím, protože přesně tak to je: rychlejší, lehčí, soustředěnější a lépe vypadající než jeho předchůdce. Ale vylepšení, která McLaren provedl na 750S, vás mohou přimět přehodnotit koupi Ferrari, Lamborghini nebo Aston Martin.

„S modelem 750S jsme si stanovili extrémně obtížný úkol: zlepšit agilitu, jízdu a zpětnou vazbu McLarenu ‘Longtail’ a zároveň zajistit, aby pohodlí a použitelnost nebyly ohroženy,“ říká Jamie Corstorphine, ředitel produktové strategie společnosti McLaren Automotive. „Výsledkem je obrovská škála možností měření dynamického výkonu superauta“.
McLaren 750S 2024: co je nového?
750S je posledním nehybridním McLarenem, který se dostane do výroby. Přestože je založen na 720S, McLaren tvrdí, že 750S s pohonem zadních kol je z 30 procent nový a překonává 720S ve všech výkonnostních aspektech. Konstrukce monokoku z uhlíkových vláken je zachována, což dává modelu 750S suchou hmotnost 2 815 liber, což je asi o 66 liber lehčí než jeho předchůdce.

Stejně jako 720S je i 750S k dispozici jako kupé s pevnou střechou nebo spider. McLaren však dodává, že Spider je jen o 108 liber těžší než kupé díky své zatahovací kompozitní pevné střeše a horní konstrukci z uhlíkových vláken.
Nejlehčí a nejsilnější McLaren
Být lehčí než 720S je jedna věc, ale 750S má výkonnější 4,4litrový motor V8 přeplňovaný dvěma turby. Zatímco 720S vyvine 710 koní a 569 lb-ft točivého momentu, 750S produkuje 740 koní a 590 lb-ft točivého momentu – dost na to, aby se stal nejlehčím a nejvýkonnějším sériovým McLarenem v historii.

Revidovaný twin-turbo V8 se vyznačuje plochým klikovým hřídelem, mazáním se suchou vanou, elektronickými turbodmychadly a lehkými ojnicemi.
Jak rychlý je McLaren 750S?
McLaren 750S 2024 je vybaven výkonným přeplňovaným motorem V8 a 7stupňovou sekvenční automatickou převodovkou. McLaren uvádí, že z 0 na 100 km/h zrychlí za 2,7 s, z 0 na 100 km/h za 7,2 s a z 0 na 100 km/h za méně než 20 sekund. Ať se na to podíváte z jakéhokoli úhlu, 750S je zatraceně rychlý. A protože váží méně než 720S, má výjimečný poměr výkonu a hmotnosti 579 koní na tunu.
hardcore hardware
McLaren 750S je především o optimalizaci výkonu a použitelnosti. Vyznačuje se o šest milimetrů širším předním rozchodem a lehčími komponenty zavěšení. Nejnovější Proactive Chassis Control (PCM III) od McLarenu navíc využívá semiaktivní tlumiče, nové vinuté pružiny a hydraulický systém kontroly náklonu (nahrazující tradiční mechanické stabilizátory). Výsledkem je plynulá a přitom na řidiče zaměřená ovladatelnost, kterou jsou superauta McLaren známá.

„Všechny McLareny jsou precizně zkonstruované a pozoruhodně rychlé, ale u nového 750S jsme se zaměřili na vylepšení celé řady atributů, díky kterým je tento vůz vzrušující řídit – to čisté emocionální spojení, které nadšenci tak zoufale hledají,“ říká Ben Gulliver. Vedoucí vývoje vozidel ve společnosti McLaren Automotive.
750S je vybavena kotvami vypůjčenými od závodníka Senny, zatímco volitelný upgrade „Track Brake“ nabízí karbon-keramické brzdové kotouče a monoblokové třmeny na přední nápravě. McLaren tvrdí, že jeho karbonové brzdy jsou až o 60 procent pevnější a mají čtyřnásobnou tepelnou vodivost – recept, který snižuje vyblednutí brzd a opotřebení destiček.

V zadní části modelu 750S aktivní zadní křídlo s o 20 procent zvětšenou plochou poskytuje hory přítlaku, tlačí na měkká kola a lepivé pneumatiky Pirelli P Zero. Také středový výfuk váží o 4,8 libry méně a McLaren slibuje, že zní lépe ve vyšších rychlostech. A konečně, standardní systém předního zdvihu je citlivější (čtyři sekundy oproti deseti sekundám u 720S).
✓ Můžete také zkontrolovat:
Vylepšený styling
Stále si myslíme, že 720S je jedním z nejlepších moderních supersportovních vozů McLaren, ale 750S posouvá svého předchůdce o stupeň nebo dva, pokud jde o design. Má stejně úzké A-sloupky, široké čelní sklo a krytou kabinu, která umožňuje téměř 360stupňový výhled na prostředí řidiče. Ale jemné změny jako přepracovaná spodní příď v barvě karoserie, prodloužený přední splitter a prosklené letmé vzpěry stačí k tomu, aby to zůstalo svěží na pohled.

Oproti tomu interiér je jako řidičská laboratoř, a to je dobře. Bravo McLaren za to, že odolal nutkání nacpat volant spoustou nešikovných knoflíků! Dobře vypadá i alcantara a kožené čalounění a na sedmipalcové obrazovce infotainmentu se nachází většina ovládacích prvků vozu.

Samozřejmostí jsou funkce jako ambientní osvětlení, Apple CarPlay, 360stupňová kamera a audiosystém Bowers & Wilkins s reproduktory Continuum cone.
Informace o záruce na McLaren 750S
McLaren 750S opouští továrnu ve Wokingu s tříletou zárukou na nárazník bez omezení počtu najetých kilometrů a tříletou plánovanou údržbou. Mezi další použitelné záruky patří tříletá záruka na lak, pětiletá záruka na korozi a desetiletá záruka proti proděravění. Rozšířená záruka McLaren nabízí 12 až 24 měsíců dodatečné ochrany od data nákupu do 15. prosince.
McLaren 750S 2024: ceny a dostupnost
750S je k dispozici na objednávku již nyní, se základními cenami začínajícími na 329 500 dolarech za kupé a 350 500 dolarech za spider. Ceny zahrnují 5 500 USD za převod. Od této chvíle budou všechna superauta McLaren hybridy a 750S bude zářným příkladem spalovacího motoru McLarenu.
Fotografie a zdroj: McLaren Automotive.