Mitsubishi ASX 2022 je k dispozici pro omezené trhy malý crossover sítě. No, jinde to najdete pod jiným štítkem. Je součástí rodiny Mitsubishi RVR, stejně jako Outlander Sport, známější vůz pro kupující v Severní Americe. Vozidlo bylo aktualizováno o několik věcí pro letošní sezónu. Současná generace je stará více než 10 let. Úplně první RVR byl spuštěn v roce 1991 a šest let poté, co jsme viděli druhou sérii, která trvala až do roku 2010. Čtvrtá generace by tedy mohla být představena v dohledné době.
Mezitím přichází 2022 YM beze změny s drobnými aktualizacemi barevné palety a linií obložení. Limitovanou a černou edici jsme viděli na Outlander Sport. Nyní Mitsubishi ASX 2022 a RVR přinesou svým fanouškům také pár novinek. Konkurence je velká a uvidíme, jak se crossover utká o své místo se Suzuki Vitara, Ford Kuga, Nissan Qashqai, Peugeot 2008 …
Specifikace
Mitsubishi RVR, hlavní typový štítek, který zahrnuje ASX i Outlander Sport, bude mít čtyři benzínové a tři olejové hořáky. Všechny jsou turbodieselové. Benzínový motor o objemu 2,0 litru je nejběžnější pohonnou jednotkou, kterou najdete. Mitsubishi ASX 2022 bude dodávat 148 koňských sil a 145 lb-ft točivého momentu. V USA je k dispozici i v základní verzi Outlander Sport. Motor je spřažen s převodovkou CVT a přenáší výkon na přední kola. Spotřeba paliva není u tak malého modelu nijak ohromující.
Mitsubishi ASX 2022 je volitelně s 1,6 litru benzinu posunutí, nejlevnější verze na trhu. No, příliš mnoho kupujících nebude potěšeno jeho výkonem. Nastavení je dobré pro 115 koní a 110 lb-ft. Inženýři jej spárovali s manuální převodovkou a crossover zrychlí z 0 na 100 mph za 11,5 sekundy.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Když RVR přišel do nové generace, byla k dispozici 1,8litrová čtyřválcová benzinová konfigurace. Společnost však od motoru upustila a nyní si ho mohla vyzvednout pro Mitsubishi ASX 2022 . S výkonem 150 koní je to dobrá volba. Nejvýkonnější konfigurace je soustředěna kolem 2,4litrového mlýnku. S výkonem 170 k a točivým momentem 170 lb-ft nabízí hladkou jízdu a silné zrychlení. V USA jde o motor pro Outlander Sport GT, který spolupracuje výhradně s pohonem všech kol.
Dieselové motory
Mimo USA (není k dispozici pro Outlander Sport) můžeme najít některá oblíbená nastavení založená na dieselových agregátech. Základní mlýnek je 1,6litrový. Tento turbodiesel je dobrý pro výkon 110 koní a točivý moment 200 lb-ft. Šestistupňová manuální převodovka je výkonový router. Konfigurace DI-D Cleartec je velmi účinná a spotřebuje pouze 4,2 litru oleje na 100 km na otevřené silnici. To je 55 mpg v amerických jednotkách.
1,8litrový turbodiesel zvyšuje výkon na 150 koní a 230 lb-ft. Spotřebuje více paliva, ale zkrátí čas z 0-60 mph na 9 sekund. Naftový motor, se kterým se setkáváme nejčastěji, je 2,2 litrová turbočtyřka. Je spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou, přenáší výkon na všechna kola a na každých 100 km spotřebuje 6 litrů paliva (kombinovaně). To je asi 39 mpg.
Mitsubishi ASX 2022 Hybrid
Společnost neuvažuje o přidání hybridního motoru v dohledné době. Outlander je jedním z nejefektivnějších systémů na světě, ale jeho bratříček podává pěkné výsledky i v základní podobě. U kompaktního crossoveru hybridní nastavení zlepšuje výkon i spotřebu paliva. U malého vozu to není nutné. Kdo potřebuje větší výkon, může se rozhodnout pro větší SUV, přičemž spotřeba je již na vysoké úrovni. Jediným důvodem, proč jsme viděli Mitsubishi ASX 2022 Hybrid, jsou emise z dieselových mlýnů. Tento systém by rozhodně snížil množství plynu, které motor vypouští.
Kde si můžete koupit Mitsubishi ASX 2022?
Fanoušci Mitsubishi si zvykli vídat na různých trzích stejná vozidla pod různými štítky. RVR je základní model, který přišel na trh v roce 2010. Toto byla značka pro Japonsko, Koreu a Kanadu, zatímco kupující v jiných asijských zemích, Evropě a Jižní Americe ji mohli najít jako ASX. Outlander Sport se brzy připojil k americké sestavě. Pokud tedy hledáte Mitsubishi ASX 2022, najdete ho v Evropě, Austrálii, jihovýchodní Asii a na Novém Zélandu. Většina jednotek pro Jižní Ameriku se vyrábí v Brazílii. Pro zbytek světa pochází ASX z Číny a Indonésie. Americký závod se nachází v Illinois, zatímco japonský trh pokrývají domácí továrny.