Toyota konečně odhalila GR Corollu 2023 poté, co jsme všichni omdlévali nejžhavějším hot hatchem ze všech, GR Yaris. Toyota dala jasně najevo, že GR Yaris v Americe nespatří světlo světa, ale automobilka uvedla, že GR Corolla má větší vážnost, aby uklidnila zaryté nadšence.

obsah
Toyota GR Corolla 2023: Scéna je připravena
Nejnovější GR Corolla vychází z upravené verze platformy GA-C standardního hatchbacku Corolly. Je to nejnovější zábavný vůz Toyoty po debutu nové Supra a rychlého sportovního vozu GR86. GR Corolla je možná nejsportovnější čtyřdveřové rodinné auto, jaké kdy Toyota vyrobila.

Značka Toyota znamená spolehlivost a hospodárnou jízdu. Přesto značka změnila názor v roce 2017, kdy šéf společnosti Akio Toyoda slíbil, že postaví více vzrušujících vozů, aniž by obětovala pověst Toyoty, která poskytuje skálopevnou odolnost. GR Corolla také není jen přepracovaný hatchback Corolla jako Apex Edition. Zdědil některé osvědčené přísady od všemocného GR Yaris, aby zajistil, že bude splňovat ideologii Gazoo Racing.

Přeplňovaný tříválcový motor
Pod kapotou Toyoty GR Corolla z roku 2023 je stejný malý motor, který udělal z GR Yaris skutečný hit: přeplňovaný motor G16E GTS. Jedná se o 1,6litrový tříválcový motor, který produkuje 300 koní a 273 lb-ft točivého momentu. dodává o 32 koní více a sedm lb-ft. více než GR Yaris. Výstup je vítaným pohledem, protože GR Corolla je o 430 liber těžší než Corolla.


Podle Toyoty přepracovaný motor nabízí rychlejší zrychlení ze zatáček s maximálním točivým momentem dostupným mezi 3 000 a 5 500 ot./min. Maximálního výkonu je dosaženo při 6 500 ot./min. Motor dýchá přes jedno spirálové turbodmychadlo s kuličkovým ložiskem a unikátní trojitý výfukový systém z nerezové oceli pro maximalizaci dodávky výkonu.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Standardní pohon všech čtyř kol a manuální převodovka
Přemýšlejte o Toyotě GR Corolla 2023 jako o ohnivém, rallye vychovaném stroji ve stejné formě jako kultovní Subaru Impreza STI a Mitsubishi Lancer Evolutions z minulých let. Tříválcový motor posílá svůj výkon na všechna čtyři kola prostřednictvím rallye prověřeného pohonu všech kol GR-Four od Toyoty. U tohoto systému si řidič může vybrat mezi rozdělením výkonu 60:40, 50:30 nebo 30:70 mezi přední a zadní nápravu. To celé je kombinováno s exkluzivní šestistupňovou manuální převodovkou, která má chytré nastavení rychlosti a otevřený diferenciál mezi přední a zadní nápravou. Ne, v nové GR Corolle není žádný automat.


GR Corolla se standardně dodává s 18palcovými litými koly s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4. Má také 14palcové čtyřpístkové přední brzdy a 11,7palcové dvoupístkové zadní brzdy pro maximální brzdnou sílu. Volitelný paket Performance přidává přední a zadní diferenciály Torsen s omezenou svorností, což je systém, který optimalizuje příčné rozdělování točivého momentu, aby poskytoval nepolevující přilnavost, říká Toyota.

hardcore podstruktura
Nemylte se, pokud jste si mysleli, že GR Corolla vypadala širší a objemnější než běžný hatchback Corolla. Je vybaven standardní sadou widebody, díky které je vůz o 2,6 palce širší než sériový model. Pod sportovní karoserií je tužší platforma GA-C s větším množstvím strukturálních lepených a svařovacích bodů. Přední odpružení MacPherson a zadní odpružení s dvojitým příčným ramenem mají aktualizované vinuté pružiny, tlumiče a stabilizátory GR.

Toyota GR Corolla Core & Circuit Edition
Toyota GR Corolla 2023 je k dispozici ve dvou úrovních výbavy: Core a Circuit Edition. GR Corolla Core bude k dispozici v bílé, černé a červené barvě a bude k dispozici později v tomto roce s barevně sladěnou střechou, zadním spoilerem, širokými lemy blatníků a bočními prahy s reliéfem GR. Mezi další prvky výbavy patří látková sportovní sedadla s logy GR ve standardu.


Na druhou stranu GR Corolla Circuit Edition bude uvedena na trh v roce 2023 jako model z limitované edice. To vám dá celý rok na rozhodnutí, zda je GR Corolla lepší koupě než zbrusu nový VW Golf R.

Circuit Edition navíc obsahuje diferenciál Torsen, lehčí kovanou střechu z uhlíkových vláken, štíhlou kapotu s větracími otvory a větší zadní spoiler. Interiér obsahuje semišová sportovní sedadla Brin Naub s červenými akcenty a hlavicí řadicí páky podepsané Akio Toyoda. Lak je volitelně k dispozici v bílé, červené nebo těžké kovové šedé.

12,3palcový digitální přístrojový displej, konektivita Apple CarPlay a Android Auto a mechanická parkovací brzda jsou standardem pro Core i Circuit Edition.

Cena a dostupnost Toyota GR Corolla 2023
Cena Toyoty GR Corolla 2023 ještě nebyla stanovena, ale očekáváme, že základní ceny překročí 35 000 EUR.