BMW i4 2024: Přehled, technické údaje, cena

BMW i4 je základním modelem modelové řady BMW. Byl představen s modelovým rokem 2022 a k prodejcům dorazil začátkem loňského roku. Ještě téhož roku se dočkal aktualizace pro modelový rok 2023 a nyní obdržel další aktualizaci pro modelový rok 2024. Zde je vše, co o BMW i4 2024 víme. Je důležité poznamenat, že některé podrobnosti a obrázky v tomto článku se týkají aktuálního modelového roku a všechny následné informace budou odpovídajícím způsobem aktualizovány.

Design

BMW i4 se těší přízni kupujících po celém světě, a protože se jedná o novinku, design německého elektrického sedanu se letos nezměnil. Ani aktualizace modelu MY2024 nepřináší žádné nové barevné nebo stylistické pakety.

Po řadě dvouobjemových SUV s poutavým designem působí nízký trojúhelníkový design i4 na oko diváka dezinfekčně: i4 vypadá tradičně i futuristicky. V přední části se nachází nejnovější verze masky chladiče BMW v lesklé černé barvě. Ve spodní části je umístěn přívod vzduchu pro chlazení akumulátoru a po stranách nárazníku vertikální otvory pro chlazení brzd. Elegantní full LED světlomety jsou součástí standardní výbavy.

BMW i4 2024 je standardně vybaveno 18palcovými koly, 19palcová a 20palcová kola jsou k dispozici standardně nebo na přání v závislosti na variantě výbavy. Upozorňujeme, že větší kola mají vliv na dojezd vozidla, jak je popsáno v části Technické údaje.

Kliky dveří BMW i4 jsou v jedné rovině s karoserií, ale nejsou výsuvné. Linie oken plynule přechází do oblouku nádvorního mistra a střecha se směrem dozadu mírně svažuje jako u kupé. Zadní světla jsou extrémně štíhlá, a protože není potřeba výfukový systém, BMW aerodynamicky optimalizovalo zadní nárazník.

Zadní nárazník obou verzí je vybaven difuzorem a ostře řezanými svislými aerodynamickými lamelami po stranách. Přední nárazník modelu M50 má charakteristický tvar písmene U a přídavné boční vstupy vzduchu pro chlazení brzd a v rámci aktualizace modelu pro modelový rok 2024 zůstává beze změny.

Okolí mřížky chladiče a vertikální vstupy vzduchu jsou lakovány šedou barvou Cerium Grey. Okolí oken modelu i4 M50 je standardně lakováno v barvě “M High Gloss Shadowline”, zatímco zbytek modelové řady je lakován v barvě High Gloss Black. Zadní nárazník má velmi agresivní vzhled a zadní dveře jsou opatřeny spoilerem.

Interiér a funkce

BMW Group neoznámila žádné změny v interiéru BMW i4 2024, což by mohlo znamenat, že vše v interiéru zůstává stejné jako u předchozího modelu. Interiér odpovídá sportovnímu, atletickému charakteru vozu a obsahuje mnoho prvků orientovaných na řidiče. V každém případě zde nevidíme žádnou velkou potřebu změn.

BMW iDrive 8

Model i4 je vybaven volně stojícím zakřiveným displejem, který kombinuje dvě obrazovky – 12,3palcový digitální přístrojový panel a 14,9palcovou obrazovku infotainmentu – a lze jej naklonit směrem k řidiči. Obrazovky jsou integrovány do nejnovější generace softwaru BMW iDrive 8. K dispozici jsou také systémy Android Auto a Apple CarPlay.

Osobní asistent BMW komunikuje prostřednictvím intuitivní grafiky. Funkce Natural Dialogue zároveň umožňuje řidiči a spolujezdci komunikovat s BMW i4 prostřednictvím řeči, gest a pohledů v různých kombinacích.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Různé fyzické ovládací prvky

Model i4 je standardně vybaven sportovními sedadly a sportovním volantem. BMW se nezbavilo fyzických ovládacích prvků a v interiéru se nachází značné množství tlačítek. Tlačítko start-stop je umístěno na středové konzole, kde se nachází také otočný přepínač iDrive a tlačítka pro elektronickou parkovací brzdu, jízdní režimy, kontrolu trakce, automatický start-stop, kamery a parkovací senzory. Sekundární ovladače hudby a klimatizace jsou umístěny pod středovým krytem klimatizace.

K dispozici je také 23palcové panoramatické střešní okno, ambientní osvětlení s pulzující funkcí a standardní audiosystém s 10 reproduktory a 205wattovým zesilovačem. Na přání je k dispozici audiosystém Harman Kardon s 16 reproduktory a zesilovačem o výkonu 464 wattů.

Akustický příspěvek Hanse Zimmera

Hans Zimmer také vyvinul umělé zvuky pro BMW i4, které varují chodce a ostatní účastníky silničního provozu. Zvuk lze měnit prostřednictvím informačního a zábavního systému a liší se v jízdních režimech “Comfort” a “Sport”. M50 má jedinečný, energický zvuk, který ladí s jeho výkonově orientovaným pohonným ústrojím. BMW ve spolupráci s Hansem Zimmerem vyladilo zvuk s maximální precizností: Podle značky je autentický zvuk slyšet již při mírném sešlápnutí plynového pedálu.

Podpora 5G a eSim

Modely i4 a iX jsou prvními vozy BMW, které podporují 5G s eSim. Uživatelé mohou eSim přidat ke své stávající smlouvě na mobilní telefon a pomocí 5G antény elektromobilu aktivovat Wi-Fi hotspot ve vozidle. Americký telekomunikační gigant T-Mobile navíc pro BMW spustil speciální tarif eSim s názvem Magenta Drive. Služba eSim je propojena s uživatelským ID zákazníka BMW, a je tedy k dispozici, kdykoli se uživatel přihlásí ke svému účtu.

Jaké jsou výhody pro uživatele? Inu, mohou streamovat své oblíbené písničky nebo filmy ze svých oblíbených platforem, jako je Spotify nebo YouTube, a přistupovat k široké škále online informací bezproblémovou rychlostí 5G.

Hodnocení bezpečnosti Euro NCAP

Vozidla BMW obvykle získávají od Euro NCAP nejvyšší hodnocení 5 hvězdiček, ale BMW i4 je výjimkou. V bezpečnostních testech získalo čtyři hvězdičky. Čtyřdveřové elektrické kupé získalo 87 % bodů za ochranu dospělých a dětí, ale pouze 71 % za zranitelnost účastníků silničního provozu.

Největší vliv na hodnocení i4 v testech Euro NCAP mělo průměrné skóre 64 procent. Podle závěrečné zprávy si vůz nevede tak dobře v oblasti udržování v jízdním pruhu, kde získal pouze 1,8 bodu z maximálních 4. Systém varování před opuštěním jízdního pruhu, který se u modelu i4 aktivuje od rychlosti 70 km/h, funguje dobře a normálně vůz vrací do jízdního pruhu, ale v nouzových situacích funguje jen průměrně.

Při autonomním nouzovém brzdění mezi dvěma vozy získal i4 3,8 bodu z maximálních 6 bodů. Varování před čelním nárazem se zásahem do brzd, které funguje při rychlosti 5 km/h, je třeba zlepšit. Na hodnocení bezpečnostních systémů, a tím i na hvězdičkové hodnocení, měla vliv také absence detekce cestujících na sedadle řidiče a na zadních sedadlech.

Technické údaje

Power

BMW i4 2024 bude k dispozici kromě tří variant předchozího modelu také v nové variantě xDrive40. Jak název napovídá, xDrive40 je varianta s pohonem všech kol a dvěma motory na každé straně. Pohonná jednotka se dvěma motory dosahuje výkonu 396 k a točivého momentu 443 N.m, což umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy.

Pokud jde o přenesené varianty, eDrive35 a eDrive40 jsou verze s pohonem zadních kol a jedním motorem, zatímco M50 je varianta s pohonem všech kol a dvěma motory. Motor i4 ve verzi eDrive35 dosahuje výkonu 282 k a točivého momentu 295 N.m (předběžný údaj). Zrychlení na 100 km/h trvá v základní verzi 5,8 sekundy.

Motor i4 eDrive40 má výkonnější motor s výkonem 335 k a točivým momentem 317 N.m. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,5 s a dosáhne maximální rychlosti 118 km/h. Tato varianta je standardně vybavena samonivelačním vzduchovým odpružením zadní nápravy, které podle BMW výrazně snižuje náklony karoserie a naklánění vozidla.

Model i4 M50 je určen nadšencům, kteří mohou utratit další peníze za vyšší výkon. Jeho dva motory dosahují výkonu 469 k a točivého momentu 538 N.m. Ve sportovním jízdním režimu může řidič zvýšit kombinovaný výkon o 67 k a 48 Nm o více než deset sekund na 536 k a 586 Nm. Ukazatel paliva na přístrojové desce ukazuje, kolik a jak dlouho je přeplňovaný výkon k dispozici. M50 zrychlí na 100 km/h za pouhých 3,7 s a dosáhne maximální rychlosti 140 km/h.

Převodovka i4 M50 přenáší točivý moment na přední kola pouze v případě, že jízdní podmínky vyžadují vyšší přilnavost. M50 je také standardně vybaven adaptivním odpružením M pro dynamické jízdní vlastnosti. Stejně jako i4 eDrive40 je i4 M50 standardně vybaven vzduchovým odpružením zadních kol s regulací úrovně.

Oblast

Model i4 xDrive40 je vybaven baterií o kapacitě 80,7 kWh, která podle BMW zajistí dojezd 307 km (s 18palcovými koly) nebo 282 km (s 19palcovými koly). Agentura EPA zatím své odhady nezveřejnila.

Model i4 eDrive35 má baterii o kapacitě 66 kWh, zatímco i4 eDrive40 a i4 M50 mají baterii o kapacitě 81,5 kWh. Pro modelový rok 2023 činí dojezd těchto variant podle EPA 256 mil, 301 mil (s 18palcovými koly) a 271 mil (s 19palcovými koly)/227 mil (s 20palcovými koly).

Dobíjení

Maximální nabíjecí výkon 11 kW je stejný pro všechny varianty i4. BMW Group nezveřejnila, jak dlouho trvá nabití baterie modelu eDrive35 s kapacitou 66 kWh pomocí nabíječky se střídavým proudem o výkonu 11 kW, ale baterie ostatních dvou variant s kapacitou 81,5 kWh lze pomocí stejné nabíječky plně nabít za 8,25 hodiny.

Varianta eDrive35 podporuje stejnosměrný nabíjecí výkon až 180 kW; při tomto výkonu mohou zákazníci podle prvních testů očekávat dobu nabíjení 10 až 80 % za 32 minut. Varianty eDrive40 a M50 podporují o něco vyšší maximální stejnosměrný nabíjecí výkon 200 kW. Nabíjení akumulátoru z 10 na 80 % SoC stejnosměrným proudem trvá 31 minut.

Nová varianta xDrive40 podporuje ještě vyšší nabíjecí výkon 205 kW. BMW Group zatím neoznámilo, jak dlouho trvá nabití 80,7kWh akumulátorové sady rychlonabíječkou DC. Neočekáváme však, že by se časy rychlonabíjení stejnosměrným proudem u výše uvedených variant nějak výrazně lišily.

Těžiště je níže než u řady 3.

BMW i4 je založeno na stejné platformě jako iX, upravené verzi architektury BMW Cluster Architecture (CLAR). Díky umístění bateriového modulu mezi nápravami je těžiště varianty eDrive40 o 2,1 cm níže než u BMW řady 3 Sedan. Nižší těžiště výrazně zlepšuje ovladatelnost a kvalitu jízdy. U varianty M50 je těžiště o 1,3 cm níže než u benzinového sedanu.

Technické údaje BMW i4i4 eDrive35i4 eDrive40i4 xDrive40i4 m50
Délka188,5 palce188,5 palce188,5 palce188,5 palce
Šířka (bez zrcadla)72,9 palce72,9 palce72,9 palce72,9 palce
Výška56,8 palce57,0 palce57,0 palce57,0 palce
Rozvor112,4 palce112,4 palce112,4 palce112,4 palce
AkceJednička (RWD)Jednička (RWD)Dva motory (AWD)Dva motory (AWD)
Power282 k.335 k.396 k.536 k.
Točivý moment295 lb-ft.317 lb-ft.443 lb-ft.586 lb-ft.
Baterie (čistá kapacita)66 kWh81,5 kWh80,7 kWh81,5 kWh
Maximální rozsah256 mil.301 mil.307 mil.271 mil.
0-60 mph5,8 sekundy.5,5 sekundy.4,9 sekundy.3,7 sekundy.

Technické údaje BMW i4 od roku 2024 (očekávané)

Cena a datum vydání BMW i4

Ceny BMW i4 xDrive40 začínají v roce 2024 na 61 600 eur. Dodávky zákazníkům budou zahájeny ve třetím čtvrtletí roku 2023.

Autobrezik.cz říká

Tesla Model 3 sice vede v segmentu vozů střední třídy, ale i4 ukazuje, že má na to, aby mu konkurovala. Bimmer nás zaujal zejména v klíčových aspektech, které jsou pro rozhodnutí o koupi opravdu důležité, jako je kvalita konstrukce, jízdní dynamika, praktičnost a kvalita interiéru. Německý vůz je celkově lepším produktem a má vše, co dělá z elektromobilu spolehlivé každodenní vozidlo pro každou domácnost. Vyzvat Teslu Model 3 v roce 2024 však bude možné pouze v případě, že Němci budou vyrábět lokálně a dále přizpůsobí model i4 potřebám amerických zákazníků.

Fotografie a zdroj: BMW AG.

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.