Nejlepší SUV a crossovery střední velikosti (Průvodce kupujícím 2023)

Středně velké SUV a crossovery jsou již dlouho preferovaným autem většiny lidí. Moderní crossovery se v průběhu let vyvíjely, takže jsou žádanější pro ty, kteří chtějí styl, pohodlí a technické vlastnosti ve všestranném a dostupném balení. Trh je stále plný možností, ale jen málo z nich má právo být nazýváno nejlepšími SUV a crossovery střední velikosti.

Mazda CX-50 2023

The Mazda CX-50 je pro rok 2023 zcela nové. Mazda musí ještě objasnit, zda je CX-50 přímou náhradou za svou vynikající, ale stárnoucí CX-5, a zvěsti o zcela novém. CX-5 třetí generace jsou perzistentní od začátku roku 2022. CX-50 je však o něco větší, širší a delší CX-5 s větší světlou výškou, vyššími tažnými kapacitami a drsnějším vzhledem.

Je těžké upřít přitažlivost nového crossoveru Mazda se světlou výškou až 8,6 palce, dostupným přeplňovaným motorem a standardním pohonem všech kol. A jelikož je CX-50 Mazda, můžete očekávat ostřejší ovladatelnost, kvalitní interiér a žádaný plech, který vyčnívá z řady.

profesionálové

  • styling
  • Ušlechtilý interiér
  • turbo motor
  • Standardní pohon všech kol

Nevýhody

  • držet
  • Spotřeba paliva AWD
  • Příliš mnoho úrovní výbavy

Pohonné ústrojí a spotřeba paliva

Mazda CX-50 je vybavena 2,5litrovým čtyřválcem s pohonným ústrojím Skyactiv-G, který produkuje 187 koní a 186 lb-ft. generovaného točivého momentu. Všechny CX-50 jsou spojeny se šestistupňovým automatem. Varianty CX-50 Turbo dostávají přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru, který produkuje 256 koní a točivý moment 320 lb-ft. V kombinaci s jedinečným režimem jízdy v terénu CX-50 optimálně využívá výkon svého motoru a větší světlou výšku.

EPA hodnotí atmosféricky plněnou Mazdu CX-50 jako 24 město, 30 dálnice a 27 dohromady. Mezitím přeplňovaný CX-50 poskytuje kombinovanou spotřebu paliva 25 mpg. Spotřeba paliva je možná nevýhoda CX-50. Honda CR-V a Subaru Forester jsou lepší možnosti, pokud je prioritou úspora paliva.

Podvozek, odpružení a tažné zařízení

Navzdory své těsné příbuznosti s CX-5 je Mazda CX-50 založena na podobné architektuře jako CX-50. Mazda 3 a CX-30 . Platforma má přední nápravu MacPherson a podobnou zadní nápravu s torzní příčkou. Upravený podvozek vyrobený z ultra-vysokopevnostní oceli umožňuje maximální tažnou kapacitu 3 500 lb s turbomotorem. překonává tažnou kapacitu CX-5 2 000 liber.

Interiér: Tenký a sportovní

Mazda CX-50 má stylový interiér s kvalitními prvky. CX-50 se vyznačuje 8,8palcovým dotykovým displejem infotainmentu, částečně digitálním přístrojovým štítem, audiosystémem s osmi reproduktory a bezdrátovou konektivitou Apple CarPlay s Android Auto.

Vyšší úrovně výbavy zahrnují dvouzónovou klimatizaci, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla a panoramatické střešní okno. Podle našeho názoru má Mazda CX-50 nejhezčí interiér na tomto seznamu nejlepších SUV střední velikosti. CX-50 daleko přesahuje svou třídu, pokud jde o provedení interiéru.

Malý nákladový prostor

Trpí však malým nákladovým prostorem jako jeho bratři CX-30, s pouhými 31,4 kubickými stopami prostoru za zadními sedadly. Sklopení druhé řady sedadel odhalí 56,3 kubických stop nákladového prostoru, což je lepší, ale nedosahuje Hondy CR-V.

Mazda CX-50 Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti

Mazda CX-50 je a IIHS Top Safety Pick+ s dobrým hodnocením ve všech šesti nárazových testech, ale výsledky testů NHTSA v době psaní tohoto článku ještě nejsou k dispozici. Každá Mazda CX-50 je vybavena pokročilými jízdními asistenty, jako je sledování mrtvého úhlu, ochrana před čelní srážkou, varování před opuštěním jízdního pruhu, adaptivní tempomat a automatická dálková světla.

Záruka Mazda CX-50

Každá CX-50 je dodávána s tříletou zárukou na nárazníky 36 000 mil, pětiletou zárukou na pohonné ústrojí do ujetí 60 000 mil a tříletým asistenčním programem 24/7 po ujetí 36 000 mil. Pro CX-50 jsou k dispozici možnosti rozšířené záruky.

Mazda CX-50 2023 Vstupní doporučená cena

Mazda CX-50 bude k dispozici v roce 2023 v 10 úrovních výbavy: Base (28 825 eur), Select (30 225 eur), Preferred (31 525 eur), Preferred Plus (33 965 eur), Premium (36 425 eur), Premium Plus (38 425 eur), Turbo (38 425 eur), Turbo Premium (41 575 eur), Meridian Edition (41 620 eur) a Turbo Premium Plus (43 575 eur).

Honda CR-V 2023

Honda CR-V je absolutním favoritem, pokud jde o nejlepší SUV střední velikosti. Zcela nová šestá generace CR-V úměrně narostla a má o 1,6 palce delší rozvor než dříve, což má za následek více místa pro lidi a náklad. Kromě toho, Honda CR-V 2023 k dispozici se standardní hybridní pohonnou jednotkou (Sport a Sport Touring), která dosahuje vynikající kombinované spotřeby paliva 40 mpg (37 v kombinaci se Sport Touring AWD) s pohonem předních kol.

Od uvedení první generace na trh v roce 1997 se Honda ujistila, že CR-V má vše, co je potřeba, aby se postavilo konkurenci. Stále je to solidní volba, pokud hledáte prostorný, bezpečný a technicky nabitý crossover, který nezruinuje banku.

profesionálové

  • Prostorná kabina
  • bezpečnostní struktura
  • Prostorný kufr

Nevýhody

  • Průměrná tažná kapacita
  • Letargický hybridní pohon

Pohonné ústrojí a spotřeba paliva

Honda CR-V EX a EX-L mají 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 190 koní a 179 lb-ft. točivého momentu, v podstatě stejná pohonná jednotka jako u modelu páté generace. Standardem je pohon předních kol a bezestupňová automatická převodovka (CVT), pohon všech kol je volitelný.

CR-V Sport a Sport Touring na druhou stranu dostanou 2,0litrový čtyřválec a hybridní pohonné ústrojí s kombinovaným výkonem 204 koní a 247 lb-ft. točivého momentu. CR-V Sport má pohon předních kol, Sport Touring má sériově pohon všech kol.

EPA odhadovaná spotřeba paliva pro 1,5litrový přeplňovaný motor (FWD) je 28 měst, 34 dálnic a 30 dohromady. Varianta AWD má skóre 27 ve městě, 32 na dálnici a kombinované skóre 29. CR-V Sport Hybrid a Sport Touring Hybrid mají skóre 40/34 ve městě a 37 na dálnici.

Osvědčená bezpečnostní architektura

Stejně jako všechny Hondy je i nové CR-V vybaveno bezpečnostní architekturou ACE (Advanced Compatibility Engineering), která… Absorbuje energii nárazu při čelní srážce . ACE používá vysokopevnostní ocel k nasměrování energie nárazu pryč od cestujících a snížení přesazení (podjetí/přejetí) s jinými velkými vozidly při čelní srážce.

ACE se liší od tradičních konstrukcí, protože směruje energii nárazu na horní i spodní konstrukční prvky. Je to design, kterému v hh-auto věříme, a je jedním z důvodů, proč se CR-V dostalo na tento seznam nejlepších SUV střední velikosti.

Odpružení a tažení

Zesílený podvozek a karoserie jsou podporovány předním zavěšením MacPherson a víceprvkovým zadním zavěšením pro zvýšení pohodlí a ovladatelnosti. Tažná kapacita 2023 CR-V je 1 500 liber. (1 000 lbs. pro hybridy CR-V) není nic zvláštního. CX-50 a RAV4 jsou lepší volbou, pokud často táhnete.

Vnitřní uspořádání: tuny prostoru

Inženýři Hondy vynaložili velké úsilí, aby zajistili, že model 2023 CR-V nabízí vynikající výhled za volantem. Tenčí A-sloupky, vnější zpětná zrcátka namontovaná na dveřích, nadměrně velká okna a skryté stěrače jsou přínosem pro viditelnost. Širší otvory dveří zároveň usnadňují nastupování a vystupování nebo instalaci dětské sedačky.

Co se nám na novém CR-V líbí, je nákladový prostor. Za sedadly druhé řady nabízí prostor 39,2 metru krychlového, se sklopenými sedadly dokonce až 76,5 metru krychlového – ideální, pokud si s sebou na každodenní cesty berete věci navíc. Bez problémů překonává Mazdu CX-50, Subaru Forester a další oblíbená středně velká SUV.

Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti Honda CR-V

NHTSA a IIHS ještě v době psaní tohoto článku neprovedly nárazové testy Hondy CR-V 2023. Model 2022 však jednu dostal Celkové pětihvězdičkové hodnocení NHTSA a je Top Safety Pick podle IIHS. Každé CR-V je standardně vybaveno Honda Sensing, aktualizovaným asistenčním balíčkem pro řidiče, který zahrnuje adaptivní tempomat, asistenta pro udržení v jízdním pruhu, zmírnění kolize a varování před mrtvým úhlem.

Záruka Honda CR-V

CR-V přichází s tovární zárukou na nárazník v délce tří let, 36 000 mil, zárukou na pohonné ústrojí v délce pěti let, 60 000 mil a pětiletou zárukou proti korozi bez omezení počtu najetých kilometrů. Možnosti dodatečného pokrytí jsou k dispozici pro všechna vozidla Honda.

Honda CR-V 2023 Vstupní MSRP

Honda CR-V je k dispozici ve čtyřech zjednodušených úrovních výbavy: EX (32 355 eur), Sport Hybrid (33 695 eur), EX-L (35 005 eur) a Sport Touring Hybrid (39 845 eur).

Toyota RAV4 2023

Toyota RAV4 je založena na stabilní platformě značky TNGA-K, kterou sdílí s některými vozidly Toyota a Lexus, jako jsou Highlander, Venza, Camry a Lexus RX. Přestože aktuální pátá generace RAV4 ukazuje svůj věk, stále patří na náš seznam nejlepších SUV střední třídy.

Jako každodenní auto je RAV4 jako Zlatovláska a „pořádná“ kaše (i když čtyřválcovému motoru by se hodilo trochu víc koření). Celkově vzato, pokud vám CX-50 nebo CR-V nevyhovuje, Toyota RAV4 je solidní univerzál. RAV4 unese až 3 500 liber. tah, když je správně vybaven, což je v souladu s CX-50 a zároveň je stále daleko před maximální kapacitou CR-V.

profesionálové

  • Cenově dostupné
  • tažná kapacita
  • terénní schopnosti

Nevýhody

  • Nejasný pocit z řízení
  • Neuspokojivé zrychlení

Pohonné ústrojí a spotřeba paliva

Všechny RAV4 jsou vybaveny atmosférickým čtyřválcovým motorem o objemu 2,5 litru, který vyvine 203 koní. Čísla vypadají na papíře dobře, ale motor mi při plném výkonu občas připadá trochu podtočený. Standardem je pohon předních kol, k dispozici je i pohon všech kol. Ať si vyberete kterýkoli, motor posílá svůj výkon na kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.

The Toyota RAV4 2023 je na pumpě shovívavý, s lepšími výsledky ve městě, na dálnici a v kombinaci EPA než Mazda CX-50 a Kia Sportage. EPA odhadovaná spotřeba paliva je 27 město, 35 na dálnici a 30 dohromady. RAV4 AWD má skóre 27 ve městě, 33 na dálnici a 29 dohromady.

Vylepšení výkonu v terénu

Robustnější TRD Off-Road dostane unikátní podvozek s červenými vinutými pružinami, dvoutrubkovými tlumiči a 18palcovými koly obutými do mohutných terénních pneumatik. RAV4 TRD Off-Road je jedním z nejlepších SUV střední třídy, pokud často jezdíte po polních cestách nebo žijete v oblasti s tuhými zimami.

Systém Multi-Terrain Select od Toyoty, který je standardem pro TRD Off-Road, kalibruje vozidlo na základě stavu vozovky. Řidič si může vybrat mezi různými režimy, včetně Mud & Sand, Rock & Dirt a Snow. Modely TRD Off-Road mají také světlou výšku 8,6 palce, která doplňuje off-roadové odpružení.

Interiér: Praktický a prostorný

Výhodou je rodinný interiér Toyoty RAV4. Navíc má prostorný kufr s 37,5 metry krychlovými za sedadly druhé řady a až 69,8 metry krychlovými po sklopení zadních sedadel. Líbí se nám také nízká nákladová plocha modelu RAV4, která usnadňuje ukládání a uchopování předmětů. Více úložného prostoru má na tomto seznamu pouze CR-V.

Toyota RAV4 2023 je vybavena aktualizovaným 8palcovým informačním a zábavním systémem pro LE, XLE, XLE Premium a Adventure (RAV4 Limited a TRD Off-Road mají větší 10,5palcový dotykový displej). Mezi další standardní výbavu patří LED světlomety, audiosystém se šesti reproduktory, Apple CarPlay a Android Auto.

Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti Toyota RAV4

Toyota RAV4 2023 obdržela od NHTSA má celkové hodnocení pět hvězdiček a je to nejlepší bezpečnostní volba IIHS. Všechny RAV4 jsou vybaveny Toyota Safety Sense 2.0 s adaptivním tempomatem, systémem předcházení kolizím, asistentem udržování jízdního pruhu, asistentem dopravních značek a dalšími.

Záruka Toyota RAV4

Toyota RAV 2023 přichází s 3letou zárukou na nárazníky 36 000 mil, 5letou zárukou na hnací ústrojí do ujetí 60 000 mil a zárukou na korozi do 60 000 mil bez omezení najetých kilometrů. Volitelně lze prodloužit záruku na každé vozidlo Toyota.

Toyota RAV4 2023 Vstupní doporučená cena

Toyota RAV4 je k dispozici v šesti úrovních výbavy: LE (29 310 eur), XLE (30 820 eur), XLE Premium (33 710 eur), Adventure (36 005 eur), Limited (37 615 eur) a TRD Off-Road (38 930 eur).

Kia Sportage 2023

Kia dlouho hrála druhé housle své mateřské společnosti Hyundai, pokud jde o nabídku vozidel, ale Sportage to tak nenechá. Kia se svou nejnovější řadou přepracovaných vozidel pomalu stoupá k superstar. Začalo to oceňovanou třířadou Terénní vozidlo Telluride , Sedan K5 a fascinující plně elektrický crossover EV6 . Kia má také Sportage 2023, silného uchazeče na tomto seznamu nejlepších SUV střední velikosti.

profesionálové

  • Cenově dostupné
  • Prostorná kabina
  • Dlouhá záruka

Nevýhody

  • Nudný motor
  • Průměrná manipulace

Pohonné ústrojí a spotřeba paliva

Sportage je vybaven atmosférickým čtyřválcovým motorem o objemu 2,5 litru, který produkuje 187 koní a 178 lb-ft. točivého momentu. Motor posílá výkon na přední kola nebo všechna čtyři kola přes osmistupňový automat. Rychlá akcelerace není pro Kia Sportage prodejním argumentem, ale hybridní varianta nabízí více koňských sil.

Sportage s pohonem předních kol má hodnocení EPA 25 město, 32 dálnice a 28 dohromady. Varianty s pohonem všech kol dosahují 23/28 v městském provozu a 25 v kombinovaném provozu. Když přijde na Spotřeba paliva s pohonem všech kol jde Sportage je na stejné úrovni jako Mazda CX-50, ale za CR-V a RAV4.

Podvozek a odpružení

The Kia Sportage 2023 založené na platformě N3 třetí generace značky. Je delší, širší a má o 3,34 palce delší rozvor než předchozí generace. Sportage je vybavena předním zavěšením MacPherson a víceprvkovým zadním zavěšením, což zajišťuje hladkou jízdu, ačkoli ovladatelnost a řízení by mohly těžit z generální opravy. Maximální tažná kapacita 2 500 lb. je uprostřed, ale je lepší než u CR-V.

Interiér: Více prostoru, více technologií

Růst Sportage se promítá do většího prostoru pro cestující a zavazadla. Nabízí 39,6 kubických stop prostoru za zadními sedadly, o něco více než Honda CR-V a Toyota RAV4. Sklopení sedadel druhé řady odhalí 74,1 kubických stop úložného prostoru – dost na to, aby překonalo konkurenci. Pokud oceňujete prostorný kufr a dostatek prostoru pro cestující, Kia Sportage stojí za druhý pohled.

Základní LX je velkoryse vybaveno 8palcovým dotykovým displejem infotainmentu, 12,2palcovým digitálním přístrojovým štítem, LED světlomety s automatickými dálkovými světly, LED zadními světly a dálkovým bezklíčovým vstupem. Další úrovně výbavy získají 12,3palcový dotykový displej, bezdrátové nabíjení, navigaci a další.

Bezpečnostní hodnocení a funkce Kia Sportage

Kia Sportage 2023 byla navržena společností NHTSA ještě ne testováno v crash testu (v době psaní tohoto článku). Je to však IIHS Top Safety Pick a řadí se mezi nejbezpečnější SUV střední velikosti na silnici vedle Mazdy CX-50, Hondy CR-V a Toyoty RAV4. Každý Sportage má systém varování před opuštěním jízdního pruhu, asistent jízdy v jízdním pruhu, varování před kolizí, parkovací senzory a asistent sledování pozornosti.

Záruka Kia Sportage

Sportage přichází s 10letou zárukou na pohonné ústrojí/100 000 mil, zárukou 5 let/60 000 mil na nárazník, zárukou na ochranu proti proražení 5 let/100 000 mil a asistenčním plánem na 5 let/60 000 mil. I přes dlouhou tovární záruku je možné prodloužit záruku na jakékoli vozidlo Kia.

Původní doporučená cena Kia Sportage 2023

Kia Sportage je k dispozici v sedmi úrovních výbavy: LX (27 285 eur), EX (29 295 eur), X-Line (32 085 eur), SX (32 785 eur), SX Prestige (34 785 eur), X-Pro (35 785 eur) a X-Pro Prestige (38 085 eur).

Subaru Forester 2023

Subaru Forester, jehož Interiér i exteriér rovný Nedávno revidovaný obstál ve zkoušce časem a zůstává stálým bestsellerem. Forester je jedním z prvních skutečných crossoverů, který se během pěti modelových generací výrazně rozrostl. Aktuální Forester je stále součástí páté generace, která přišla na trh v roce 2018, a je zralý na nástupce. Ale jako sladké tropické ovoce je Forester se svou kombinací standardního symetrického pohonu všech kol, točivého motoru boxer a robustního postoje vážným uchazečem o nejlepší korunu SUV střední velikosti.

profesionálové

  • spotřeba paliva
  • Prostorná kabina
  • Venkovní přátelský vzhled

Nevýhody

  • Styling není pro každého
  • Průměrná čísla tažných zařízení

Pohonné ústrojí a spotřeba paliva

Subaru Forester je vybaven atmosférickým 2,5litrovým boxer-čtyř s výkonem 182 koní a 176 lb-ft. generovaného točivého momentu. Všechny Forestery jsou standardně vybaveny symetrickým systémem pohonu všech kol Subaru, který přebírá točivý moment motoru prostřednictvím plynule měnitelné automatické převodovky (CVT).

EPA hodnotí Forester 2023 jako 26 město, 33 dálnice a 29 dohromady. Pohon všech kol je silnou stránkou Foresteru, který překonává CX-50 i Sportage.

Podvozek, odpružení a tažné zařízení

Forester 2023 využívá globální platformu Subaru, která je navržena pro vyšší tuhost, lepší ochranu proti nárazu a větší odolnost proti hluku, vibracím a tvrdosti (NVH). Je vybaven předním odpružením MacPherson a zadním zavěšením s dvojitým lichoběžníkovým ramenem, které kombinují sportovnější ovladatelnost s hladkou jízdou.

Forester Wilderness má světlou výšku 9,2 palce, off-roadové odpružení a terénní pneumatiky na 17palcových ráfcích. Kromě toho může robustní výbava Wilderness táhnout až 3 000 liber (při správném vybavení), zatímco standardní modely mohou táhnout pouze kolem 1 500 liber.

Interiér: Jednoduchý, ale funkční

Prostorná kabina Foresteru pro cestující má malou nevýhodu: nákladový prostor. S 28,9 kubických stop při vzpřímené poloze sedadel druhé řady Forester zaostává za CR-V, RAV4 a Sportage. Po sklopení zadních sedadel však vznikne 74,2 kubických stop prostoru, což je vhodné pro přepravu věcí pro domácí kutily, jízdních kol nebo kempingového vybavení.

Standardní výbava zahrnuje 6,5palcový dotykový displej infotainmentu s audiosystémem se čtyřmi reproduktory, satelitní rádio a konektivitu Apple CarPlay a Android Auto. Forester Wilderness, Limited a Touring dostanou osmipalcový dotykový displej a prémiový audio systém.

Hodnocení bezpečnosti a vlastnosti Subaru Forester

Subaru Forester 2023 dostal jeden od NHTSA Pětihvězdičkové celkové hodnocení bezpečnosti . Forester je navíc IIHS Top Safety Pick+ a stejně jako Mazda CX-50 je jedním z nejbezpečnějších crossoverů ve střední třídě. Každé Subaru Forester je standardně vybaveno pokročilými jízdními asistenty značky EyeSight, včetně adaptivního tempomatu, varování před opuštěním jízdního pruhu, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu a asistenta pro jízdu vzadu.

Záruka Subaru Forester

Forester opouští továrnu s tříletou zárukou na nárazník 36 000 mil a pětiletou zárukou na pohonné ústrojí 60 000 mil. Možnosti upgradu pokrytí jsou k dispozici pro každé vozidlo Subaru.

Vstupní doporučená cena Subaru Forester 2023

Subaru Forester je k dispozici v šesti úrovních výbavy: Base (27 620 eur), Premium (30 620 eur), Sport (32 190 eur), Limited (34 300 eur), Wilderness (35 245 eur) a Touring (37 220 eur).

Nejlepší středně velké SUV a crossovery: Verdikt

Pokud je rozmanitost kořením života, pak je trh středních SUV a crossoverů jako nejpálivější z chilli papriček. Nejlepší středně velká SUV a crossovery jsou nespornou špičkou, pokud jde o funkčnost, komfort a bezpečnost. Trh se neustále vyvíjí, protože stále přicházejí nová a aktualizovaná vozidla, ale jen několik vyvolených si zaslouží uznání jako nejlepší, což se odráží v tomto seznamu.

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.