Nejprodávanější CR-V Honda, uvedený na trh v polovině 90. let, byl pro rok 2023 zcela přepracován. Nová, šestá generace oblíbeného kompaktního crossoveru se vyznačuje svěžím designem exteriéru, prostornějším interiérem a vylepšenými technologiemi a asistenčními funkcemi pro řidiče. Zdá se, že model 2023 CR-V, o něco větší než jeho předchůdce, pokračuje v úspěchu, díky kterému se značka v průběhu let stala tak populární.

Náš názor Honda CR-V 2023
Výzva pro Honda je nejen udělat nové CR-V lepší než konkurence, ale také vylepšit vynikajícího předchůdce tohoto SUV. Toto vozidlo bylo opakovaným vítězem ve srovnávacích testech, naším nejlépe hodnoceným kompaktním crossoverem a dokonce vítězem naší soutěže SUV roku 2018. Bude nové CR-V zatím naše nejlepší?

CR-V 2023 považujeme za atraktivní, i když možná ne inovativní. Vnější design je spíše klidný, ale interiér inspirovaný Civicem působí elegantně a funkčně. Přesvědčivé jsou také vylepšené funkce technické podpory a podpory ovladačů. Ještě lepší je, že jezdí docela dobře – možná není překvapením, když vezmeme v úvahu, že sdílí platformu se sladkým Civicem. Turbodmychadlem přeplňovaný motor poskytuje rozumné zrychlení, ale přesné řízení, progresivní brzdy a dobře ovladatelná ovladatelnost poskytují pohodlný pocit propojení.

Přesto CR-V postrádá určitý „wow faktor“. Máme dojem, že Honda nechtěla příliš měnit, aby si neodcizila mnoho věrných kupců CR-V. V tomto smyslu zůstává CR-V solidní volbou mezi kompaktními crossovery, ale myslíme si, že Honda mohla najít způsob, jak přidat více vzrušení a inovací. Místo toho je CR-V v podstatě stejné jako dříve, jen je dražší.
výkon a spotřeba paliva
Motor CR-V je stále 1,5litrový přeplňovaný řadový čtyřválec, který stále poskytuje výkon 190 koní a točivý moment 179 lb-ft. Honda přepracovala motor tak, aby byl tišší a poskytoval maximální točivý moment v nižších otáčkách. Stále je spojen s automatickou převodovkou CVT, se standardním pohonem všech kol a přepracovaným systémem pohonu všech kol může nyní směrovat až 50 procent točivého momentu na zadní kola.


Protože výkon a točivý moment CR-V zůstávají nezměněny, zrychlení a spotřeba paliva se u Hondy výrazně nezmění. Dokud nezískáme tyto statistiky pro CR-V 2023, použijeme jako referenční body čas 7,8 sekundy z 0-60 mph a hodnocení spotřeby paliva ve městě/silnici 27-28/32-34 mpg.

✓ Můžete také zkontrolovat:
Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti
Rozšířený a vylepšený balíček Honda Sensing asistenčních prvků a prvků aktivní bezpečnosti je k dispozici v každém CR-V 2023. Detektor mrtvého úhlu je nyní standardem u všech úrovní výbavy, stejně jako adaptivní tempomat, varování při opuštění jízdního pruhu a automatické nouzové brzdění. Senzory, které přivádějí informace do těchto systémů, byly vylepšeny, aby umožňovaly přirozenější odezvu. Dalšími novými asistenty jsou režim jízdy na sněhu a ovládání z kopce. Neočekává se, že mnohaletá série CR-V jako nejlepšího bezpečnostního výběru IIHS a pětihvězdičkového celkového hodnocení bezpečnosti NHTSA skončí u modelu 2023. Kromě tužší konstrukce karoserie se nové CR-V vyznačuje vylepšenými předními airbagy a bočními airbagy ve druhé řadě sedadel.


nákladový prostor a interiér
CR-V 2023 má větší ložný objem než jeho předchůdci a nastavitelnou ložnou plochu, která nabízí o pár metrů krychlových více. Ve druhé řadě je také více místa pro nohy, takže zadní sedadla jsou prostornější než u některých soupeřů.
Prostor pro nohy (vpředu/vzadu) | Nákladový prostor (sedadla nahoře/dole) | |
Honda CR-V | 41,3/41,0 palce | 36,3-39,3/76,5 cu-ft |
Toyota RAV4 | 41,0/37,8 palce | 37,6/69,8 cu-ft |
Subaru Forester | 43,3/39,4 palce | 28,9/74,2 cu ft |
technika
Dotyková obrazovka infotainmentu u modelu CR-V EX měří 7,0 palce, u EX-L 9,0 palce. Oba podporují Apple CarPlay a Android automobil , EX-L má také bezdrátové připojení. Všechny vozy CR-V 2023 mají 7,0palcový displej na sdruženém přístroji. CR-V EX má dva porty USB v přední řadě, jeden typ A a jeden typ C. CR-V EX-L má dva porty typu C ve druhé řadě a bezdrátovou nabíječku v první řadě.
CR-V 2023 EX nebo EX-L?
Vzhledem k tomu, že cena každého CR-V vzrostla, proč jít s výbavou EX-L pro model 2023? Jak L v názvu napovídá, výbava EX-L se dodává s koženými sedadly spíše než s látkovými sedadly, jako je výbava EX. S odstraněnou výbavou LX má každé CR-V elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a EX-L má elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce.

Technická vylepšení EX-L zahrnují větší 9,0palcovou dotykovou obrazovku infotainmentu, Apple CarPlay a Android Auto, nabíjecí porty USB druhé řady a podložku pro bezdrátové nabíjení. Obě úrovně výbavy jsou poháněny přeplňovaným 1,5litrovým motorem, nabízejí pohon všech kol, jezdí na 18palcových stříbrných kolech a přicházejí s kompletní sadou asistenčních systémů Honda Sensing a prvků aktivní bezpečnosti. Další dva stupně výbavy CR-V 2023, Sport a Sport Touring, jsou k dispozici výhradně s hybridním pohonem.
CR-V TrailSport na silnici?
Jít do terénu – nebo tak alespoň vypadat – je v dnešní době v módě a s ohledem na to Honda vytvořila výbavovou řadu TrailSport. Automobilka zatím vydala Passport TrailSport a Pilot TrailSport, které oba přicházejí s koly, pneumatikami a panely karoserie inspirované skutečnými terénními vozy.
Doporučená maloobchodní cena je Honda CR-V 2023 – 35 800 eur.