Jako dvojče Hyundai Ioniq 5 – a vítěz našich 10 ocenění za nejlepší nákladní automobily a SUV – dobývá kia EV6 2023 trh EV se sportovním výkonem a odvážným vzhledem. Modely s pohonem všech čtyř kol jsou výkonnější a dostupné s větší baterií pro dojezd až 310 mil.

Ovládání je na SUV, které je zábavné na venkovské silnici, velmi dobré. Pro závodníky letošní nový model GT splňuje všechna ta správná políčka, jeho 576 koňských sil činí majitele Stingeru zelenými závistí, když se kolem nich trhá. Zároveň je interiér EV6 tichý a dostatečně prostorný, aby zaujal své místo mezi rivaly SUV, jako je tento brod Mustang Mach E, Ioniq 5 a další Volkswagen ID.4 zdůvodnit. Je to jedno z našich oblíbených SUV, protože jeho atributy se sčítají s dobře zaobleným elektromobilem, se kterým je zábava žít a za dobrou cenu.
Co je nového pro rok 2023?
Na vrcholu modelové řady EV6 je letos balisticky rychlé GT s výkonem 576 koní a adaptivním podvozkem. Zelené tlačítko na volantu odemkne maximální výkon pohonné soustavy, který v testu stačí ke zrychlení EV6 na 100 km/h za pouhé 3,2 sekundy. V souladu se zvýšenými jízdními výkony Kia vybavila interiér GT také sportovnějšími prvky, jako jsou sportovní sedadla a neonově zelené obložení.

Bohužel dodatečný výkon snižuje odhadovaný dojezd GT na pouhých 206 mil na jedno nabití – což je výrazný pokles z maximálního dojezdu nejúčinnějšího modelu 310 mil. Vstupní úroveň Light byla pro rok 2023 vynechána, takže Wind s pohonem zadních kol je nejdostupnějším EV6 a k základní ceně SUV se přidává 7 100 EUR.

Jsme nadšeni ze špičkových specifikací GT, ale máme podezření, že většina kupujících EV se více zajímá o maximální dojezd než o maximální výkon. Těmto zákazníkům doporučujeme výbavový stupeň Wind se dvěma motory a pohonem všech čtyř kol, a to nejen proto, že je to nejdostupnější způsob, jak získat trakci za každého počasí, ale také proto, že oba motory dohromady produkují 320 k, zatímco samostatný motor produkuje méně. Dojezd je také zachován se standardními 19palcovými koly a EV6 Wind s pohonem všech kol je údajně schopen ujet až 282 mil na jedno nabití.
EV motor, výkon a ovladatelnost
EV6 je k dispozici pouze s jedním elektromotorem na zadní nápravě pro pohon zadních kol, nebo s elektromotory na přední a zadní nápravě pro pohon všech kol. Zatímco modely s pohonem všech čtyř kol mají větší baterii a výkon 320 a 576 koní, základní model s pohonem zadních kol má menší baterii a pouze 167 koní. Pokud se rozhodnete pro větší baterii, celkový výkon EV6 s pohonem zadních kol se zvýší na 225 koní. Jezdili jsme s GT-Line AWD v Evropě a milovali jsme dobré zrychlení, agilní ovládání a nastavitelné regenerační brzdy.


Na naší testovací dráze dokázal GT-Line s výkonem 320 k zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Pokud hledáte maximální výkon na rovince, 576 hp GT je to pravé pro vás. V testu dosáhl na hranici 100 km/h za 3,2 sekundy. Model Performance je na vrcholu modelové řady a vyznačuje se vylepšeními, jako je elektronický samosvorný diferenciál, pevnější naladění odpružení, adaptivní odpružení a silnější brzdy.
Dojezd, nabíjení a výdrž baterie
Kia EV6 nabízí dvě velikosti baterie: jednu s 58,0 kWh a jednu s 77,4 kWh. Větší baterie samozřejmě nabízí delší dojezd. Menší standardní baterie má podle EPA dojezd 232 mil; větší baterie s prodlouženým dojezdem má podle EPA dojezd až 310 mil. Pokud se rozhodnete pro výkonově orientovaný model GT, dojezd klesne na 206 mil na jedno nabití, přestože je vybaven větší z obou baterií.

U modelu Wind s pohonem všech čtyř kol, který je standardně dodáván s větší baterií, jsme naměřili dojezd 230 mil na dálnici při rychlosti 75 km/h na naší úsporné trase, než bylo nutné baterii dobít; nejvýkonnější model GT měl dojezd 190 mil na dálnici.

Kromě provozního napětí 800 voltů Kia uvádí, že pomocí rychlonabíječky o výkonu 350 kW lze baterii nabít z 10 na 80 procent za méně než 18 minut. Toto tvrzení jsme otestovali a s výsledkem jsme byli spokojeni. Se stejným zařízením lze ujet 70 mil za méně než 5 minut. Palubní nabíječka o výkonu 11 kW prý po zapojení do zásuvky úrovně 2 nabije baterii z 10 na 100 procent za 7 hodin.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Spotřeba paliva a MPGe v praxi
Každý jednomotorový EV6 má kombinované hodnocení EPA až 117 MPGe, dvoumotorová verze dosahuje 109 MPGe ve spojení se standardními 19palcovými koly a 96 MPGe ve spojení s volitelnými 2os. U vysoce výkonného modelu GT kombinovaná hodnota klesne na 79 MPGe.
Interiér, pohodlí a nakládka
Design a vlastnosti EV6 nejsou zevnitř tak odvážné jako zvenku, ale jeho vlastnosti a vlastnosti jsou atraktivnější a futurističtější než jakýkoli současný model Kia. Přestože středová konzola není posuvná a na předních sedadlech nejsou žádné stupačky jako Ioniq 5, EV6 kombinuje high-tech prvky, jako je digitální přístrojová deska, s praktickými prvky, jako je plovoucí středová konzola s četnými úložnými možnostmi a velkým úložným prostorem pod ní. .


Mezi další speciální prvky patří dvoubarevný dvouramenný volant, výrazné startovací tlačítko na středové konzole a vkusně umístěné zlaté akcenty v celém kokpitu. EV6 má rovnou podlahu a rozvor stejně dlouhý jako třířadý vůz střední třídy Kia Telluride . Nákladový prostor za zadní lavicí pojme 28 metrů krychlových, se sklopenými opěradly zadních sedadel je to celkem 54 metrů krychlových. Pod předním kufrem je také více úložného prostoru, ale není tak velký, jak se očekávalo.
infotainment a konektivita
Informační a zábavní systém se ovládá prostřednictvím 12,0palcové dotykové obrazovky, která je rozšířením 12palcového digitálního měřiče modelu EV6. Nicméně design a výkon struktury menu a navigace nejsou působivé. Kromě schopnosti přijímat aktualizace vzduchem a reagovat na nesčetné množství hlasových příkazů nabízí systém oblíbené funkce jako Apple CarPlay, Android automobil , bezdrátové nabíjení smartphonů a Wi-Fi hotspot. Kromě toho lze audiosystém upgradovat na dostupný systém Meridian se 14 reproduktory.


bezpečnost a asistenci řidiče
Kia standardně vybavuje EV6 řadou asistenčních systémů pro řidiče, včetně automatického nouzového brzdění a automatických dálkových světel. Volitelně jsou k dispozici další asistenční systémy, které zajišťují ještě větší bezpečnost. Pro více informací o výsledcích nárazových testů EV6 navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří
- Standardní hlídání mrtvého úhlu a upozornění na křížový provoz vzadu
- Adaptivní tempomat a varování před opuštěním jízdního pruhu jako standard
- Možnost vzdáleného parkování
záruka a údržba
Kia nabízí jednu z nejlepších záruk v oboru. Bohužel, na rozdíl od Hyundai žádná bezplatná plánovaná údržba.
- Omezená pětiletá záruka nebo 60 000 mil
- Záruka na pohonné ústrojí je platná po dobu 10 let nebo 100 000 mil
- Žádná bezplatná plánovaná údržba
Doporučená maloobchodní cena je 52 415 eur za Kia EV6 2023.