Kia EV6 2024: Interiér, motor a úpravy

Kia EV6, která byla uvedena na trh jako model 2022, byla stažena z trhu v únoru 2023. Druhá generace elektromobilu Kia se dočká aktualizace a bude uvedena na trh za několik měsíců jako model 2024. Zde je vše, co od modelu Kia EV6 2024 očekáváme. Upozorňujeme, že informace a obrázky se vztahují k aktuálnímu modelovému roku. Jakmile budou k dispozici další podrobnosti, budeme tuto stránku aktualizovat.

Kia EV6 2024: Interiér, motor a úpravy

Design

Očekáváme, že design modelu Kia EV6 pro rok 2024 zůstane nezměněn. To znamená, že si EV6 zachová svůj výrazný exteriér, který kombinuje nejlepší vlastnosti kupé a SUV. Jako první vůz, u něhož byla uplatněna designová filozofie značky Kia “protiklady se spojují”, spojuje EV6 odvahu a dynamiku kupé s výrazným a sportovním vzhledem SUV a vytváří tak elegantní crossover.

Přední strana

Přední část vozu Kia EV6 se vyznačuje nízko položenou, svažující se maskou chladiče s novým logem Kia a světlomety ve tvaru bumerangu s pixelovými světly pro denní svícení inspirovanými “pohyblivým světelným vzorem”. Svažující se čelní sklo je jedním z mnoha aerodynamických designových prvků elektrického crossoveru.

Kia EV6 2024: Interiér, motor a úpravy

Stránka

Zajímavým detailem jsou zpětná světla, která se sbíhají v horní části rozšířených podběhů kol. Lesklý dvojitý pruh na spodní straně karoserie vede téměř rovnoběžně s mírně se svažující linií pásu, která se dotýká zadního sloupku, a vypadá dobře spolu s černými bočními prahy. Linie střechy je snížena natolik, že výrazně neovlivňuje prostor nad hlavami cestujících vzadu. Do roviny zapuštěné kliky dveří dodávají futuristickému crossoveru elegantní vzhled. K dispozici jsou kola z lehkých slitin o velikosti 19 a 20 palců.

Zadní strana obálky

Na zádi má Kia EV6 strmě skloněné čelní sklo připomínající siluetu Jaguaru I-Pace 2024. Konkávní tvar štíhlého, výrazného spodního víka zavazadlového prostoru s novým logem Kia uprostřed doplňuje sportovní styl vytvořený silně skloněným čelním sklem. Přední světlomety jsou štíhlé jednotky ve tvaru písmene C spojené úzkým světelným pruhem po celé šířce. Úzký, saténově lakovaný pás spojuje také spodní zadní světla a podtrhuje eleganci elektrického crossoveru.


Funkce

Jelikož se jedná o zcela nový model, interiér je převzat z předchozího modelu. Ve výbavě však může dojít k některým změnám. Když Kia aktualizovala model EV6 pro modelový rok 2023, základní verze EV6 “Light” byla s aktualizací pro rok 2023 zrušena. Je možné, že společnost s aktualizací pro modelový rok 2024 základní verzi znovu uvede, aby byl EV6 dostupnější. Nově plánované sady by také mohly obsahovat některé změny ve výbavě.

Kia EV6 2024: Interiér, motor a úpravy

EV6 se vyznačuje minimalistickým designem, který již není vyhrazen pouze luxusním vozům. Virtuální přístrojový panel s úhlopříčkou 12,3 palce a 12,3palcový dotykový displej informačního a zábavního systému jsou spojeny do jednoho robustního a širokého displeje. Centrální displej je mírně nakloněný směrem k řidiči, což usnadňuje jeho sledování a přístup k němu. Elegantní černobílý dvouramenný volant a ozdobné obložení středové konzoly jsou jen některé ze stylových detailů interiéru.

Displeje modelu EV6 jsou vybaveny filtrem modrého světla, který snižuje namáhání očí a zabraňuje jejich únavě. Kia vybavila model EV6 také projekčním displejem s rozšířenou realitou, který dokáže zobrazovat varování před rychlostí a systémem ADAS, navádění do jízdních pruhů, informace o vozidle a pokyny navigace. Další zajímavostí interiéru je audiosystém Merdian se 14 reproduktory, titanovými kopulovitými reproduktory a adaptivním ovládáním hlasitosti Intelli Q.

Kia EV6 2024: Interiér, motor a úpravy

Díky službě Kia Connect (dříve UVO) mohou zákazníci EV6 využívat řadu funkcí propojeného vozidla, včetně integrace chytrých reproduktorů (chytré reproduktory s podporou Amazon Alexa nebo Google Assistant), upozornění na vozidla na spárovaných chytrých hodinkách Apple/Android a informací o odcizeném vozidle.

✓ Můžete také zkontrolovat:


Bezpečnost a autonomní řízení

U modelu Kia EV6 z roku 2024 může dojít ke změnám v asistenčních systémech řidiče, kdy se některé dříve volitelné funkce stanou standardem a naopak. Níže uvádíme pokročilé asistenční systémy řidiče, které budou podle našich předpokladů součástí standardní výbavy modelu Kia EV6 v roce 2024:

  • Předcházení čelním kolizím (FCA) s detekcí vozidel/chodců/cyklistů (typ Fusion se senzorem) – Odbočování na křižovatkách
  • Vyhýbání se srážkám v mrtvém úhlu (BCA)
  • Upozornění na vzdálenost při parkování (PDW) – vpředu a vzadu
  • Vyhýbání se srážkám s vozidly jedoucími vzadu (RCCA) – vyhýbání se srážkám s vozidly jedoucími vzadu.
  • Upozornění na pozornost řidiče (DAW)
  • Asistent pro jízdu v jízdním pruhu (LKA)
  • Asistent pro jízdu v jízdním pruhu (LFA)
  • Inteligentní tempomat založený na navigaci – zatáčka s funkcí Stop and Go – Curve (NSCC-C)
  • Asistent pro jízdu na dálnici (HDA)
  • Upozornění na cestující vzadu (ROA)
  • Asistent dálkových světel (HBA)

Očekává se, že v roce 2024 budou mezi volitelnými bezpečnostními prvky modelu EV6 také navigační systém Smart Cruise Control (NSCC-R), asistent pro jízdu na dálnici 2 (HDA 2) s automatickou změnou jízdního pruhu, Around View (360stupňový kamerový systém), systém sledování mrtvého úhlu (BVM), asistent pro jízdu na dálnici 2 (HDA 2) a dálkový inteligentní parkovací asistent (RSPA).

Kia EV6 2024: Interiér, motor a úpravy

HDA 2

Asistent pro jízdu na dálnici 2 je dalším vývojem asistenta pro jízdu na dálnici (HDA) a nabízí komfort autonomní jízdy bez použití rukou na dálnicích. HDA využívá informace z navigačního systému k určení, zda se vozidlo nachází na dálnici. Pokud tomu tak je, přebírá funkce řízení, zrychlování a brzdění.

HDA 2 využívá radary kolem vozidla, které pomáhají řidiči udržovat nastavenou vzdálenost a rychlost od vozidla jedoucího vpředu. Pokud řidič překročí určitou rychlost, může změnit jízdní pruh pohybem páčky ukazatele. Ruce musí zůstat na volantu.

Kia EV6 2024: Interiér, motor a úpravy

RSPA

Pomocí dálkového inteligentního parkovacího asistenta (RSPA) může řidič pověřit vozidlo úkolem zaparkovat jak při kolmém, tak při souběžném parkování.

RSPA nevyžaduje, aby byl řidič ve vozidle. Systém dokáže pomocí kamer s okolním výhledem a ultrazvukových senzorů detekovat okolí vozidla a samostatně vybrat vhodné parkovací místo. Zrychlování, brzdění, couvání a řízení probíhá automaticky.

Kia EV6 2024: Interiér, motor a úpravy

Technické údaje

Rozměry

Za předpokladu, že nedojde k žádným změnám na karoserii, měla by mít Kia EV6 v roce 2024 stejné rozměry jako její předchůdce. S rozvorem 114,2 palce, stejným jako u modelu Telluride, nabízí EV6 103,0 krychlových stop vnitřního prostoru. Podle společnosti Kia je šířka srovnatelná s Fordem Mustang Mach-E, SUV střední třídy, z roku 2024 a rozvor a světlá výška jsou podobné jako u Tesly Model Y z roku 2024.

EV6 nabízí nákladový prostor o objemu 27,7 m3, který lze sklopením druhé řady sedadel zvětšit až na 53,5 m3. Kromě toho je k dispozici přední zavazadlový prostor nebo zavazadlový prostor s dalšími 20 litry úložného prostoru v obou konfiguracích modelu s pohonem zadních i všech kol.

MěřeníMěření
Délka184,3 palce (vítr)/184,8 palce (linie GT)
Šířka74,0″ (vítr)/74,4″ (GT line)
Výška60,8 palce.
Rozvor114,2 palce
Světlá výška6,1 palce
Objem zavazadlového prostoru (zadní sedadla ve vzpřímené poloze/sklopená zadní sedadla).24,4 cm3 /50,2 cm3.
Přeprava cestujících103,0 cm3.

Výkon a dosah

Po ukončení výroby verze Light již není model EV6 k dispozici v základní konfiguraci s elektrickým pohonem (Standard Range RWD), která byla vybavena akumulátorem o kapacitě 58 kWh a motorem vzadu o výkonu 125 kW (167 k)/258 N.m a dosáhla nejlepšího hodnocení EPA. Dojezd činil 232 mil. Kia možná uvede konfiguraci Light znovu na trh, i když v současné době nejsou potvrzené žádné náznaky, že by to společnost plánovala.

Kia EV6 2024: Interiér, motor a úpravy

Model EV6 pro rok 2024 bude pravděpodobně k dispozici v elektrické konfiguraci současného modelu Long Range RWD s baterií o kapacitě 77,4 kWh a zadním motorem o výkonu 225 koní/258 N.m. Podobně by se mohla přenést i elektrická konfigurace vrcholného modelu (Long Range AWD) se sadou baterií 77,4 kWh a dvěma motory o výkonu 320 k a 446 N.m. Maximální dojezd by mohl být stejný – 310 mil (Long Range RWD) a 282 mil (Long Range AWD).

Zákazníci, kteří chtějí více vzrušení, by si měli pořídit model Kia EV6 GT, který by měl ve stejné době obdržet aktualizaci MY2024.

Dobíjení

U elektromobilů s dlouhým dojezdem je doba nabíjení z 0 na 80 % a z 0 na 100 % často rozhodujícím faktorem pro koupi než doba akcelerace nebo maximální rychlost. Kia EV6 2024 poskytne modelu Porsche Taycan 2024 parametry nabíjení, které nabíjení přiblíží tankování, a umožní tak dlouho očekávaný průlom na trhu elektromobilů.

Očekává se, že systém vícenásobného nabíjení modelu Kia EV6 2024 bude podporovat nabíjení stejnosměrným napětím 400 V a 800 V, což by mělo fungovat s nabíječkami stejnosměrného proudu s nabíjecím výkonem 50 až 240 kW. Rychlé nebo ultrarychlé nabíjení z 10 na 80 % by mohlo trvat pouhých 18 minut.

AspektTechnické údaje modelu Kia EV6 Long Range RWD 2024Specifikace modelu 2024 Kia EV6 Long Range AWD
Kapacita baterie77,4 kWh77,4 kWh
Konstrukce převodovkyPohon zadních kolPohon všech kol
Výkon168 kW (225 k)239 kW (320 k)
Točivý moment258 lb-ft.446 lb-ft.
Dojezd (odhad EPA)310 mil.282 mil (vítr)/252 mil (GT-Line).
Max. Nabíjecí výkon (AC/DC)10,9 kW/240 kW10,9 kW/240 kW
Normální doba nabíjení střídavým proudem (100 % při 120 V s ovládacím kabelem)68 hodin68 hodin
Normální nabíjení střídavým proudem (100 % při 11 kW EVSE)7 h 10 m7h 10m
Rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (80% při 50 kW EVSE)73 minut.73 minut.
Rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (80 % při 350 kW EVSE)18 minut18 minut
Zrychlení 0-60 mph7,2 sekundy5,1 sekundy
Maximální rychlost115 mil za hodinu.117 mil za hodinu.
Tažná kapacita2300 lb. (brzda)2300 lb. (brzda)

Technické údaje modelu Kia EV6 2024 (očekávané)


Cena a datum vydání

Kia EV6 2024 by mohla přijít na trh v létě 2023. Pokud nebude nový základní model standardně vybaven elektrickým pohonem zadních kol, mohla by základní cena činit 49 000 eur. Pokud však bude k dispozici základní model s elektrickým pohonem, mohla by být cena výrazně nižší, a to 41 000 eur.


Autobrezik.cz říká

EV6 je jedním z nejatraktivnějších elektrických crossoverů na trhu. Nabízí fenomenální výkon, slušný dojezd a řadu špičkových prvků výbavy, komfortu a bezpečnosti. Připouštím, že ho nelze mít jako typickou Kiu, ale není to ani typická Kia. Jen doufáme, že aktualizace MY2024 přinese zpět standardní konfiguraci s elektrickým pohonem RWD s nejvyšším dojezdem a sníží vstupní cenu. Celkově EV6 zůstává v segmentu kompaktních elektromobilů velmi doporučovaným produktem.

Fotografie a zdroj: Kia Deutschland GmbH.

AutoBřezík