Současná generace maserati Sedan Ghibli byl prvním pokusem automobilky vytvořit produkt pro masový trh, když debutoval v modelovém roce 2014. Přestože se na rok 2023 neplánují žádné změny, Maserati vdechuje nový život svému stárnoucímu čtyřdveřovému vozu pro rok 2021 se zcela novým informačním a zábavním systémem a představením Ferrari Ghibli Trofeo s motorem V8. Ghibli je italská alternativa k běžným středně velkým luxusním sedanům, jako je tento bmw 5er, dem Audi A6 a Mercedes Benz třída E.
Co si myslíme o Maserati Ghibli 2023
Nejlepší důvod, proč si koupit Maserati Ghibli 2023, je to, co je pod kapotou. The of Ferrari Motory Maserati postavené Maserati poskytují nádherný zvuk a spoustu výkonu v modelech V6 a V8 Trofeo nabízí fantastický výkon a dodávku výkonu, která spíše připomíná klasický atmosférický motor než přelitý V8 s dvojitým turbodmychadlem. Jakkoli milujeme tento V8, bylo by hezké, kdyby ho Maserati nechalo dýchat hlasitějším výfukem.
Maserati také v roce 2021 významně vylepšilo již tak vynikající informační a zábavní systém a úspěšně modernizovalo interiér. Materiály jsou většinou vysoce kvalitní, ale kupující obeznámení s dalšími nabídkami mateřské společnosti Stellantis si všimnou některých plastů známých z neluxusních značek. Ti, kteří hledají nejkulatější luxusní sedan střední třídy, by se měli poohlédnout po Mercedesu-Benz třídy E a Audi A6, ale přitažlivost Ghibli přesahuje jeho exotickou značku.
výkon a účinnost
Ghibli je k dispozici se šesti a osmiválcovými motory. Zvláštností těchto motorů je, že je postavili inženýři Ferrari v italském Maranellu. Všechny modely jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, a zatímco pohon všech kol je jedinou možností pro GT a Trofeo, Ghibli Modena je k dispozici také s pohonem všech kol.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Ghibli GT
- Pohon: RWD
- Motor: 3,0l twin-turbo V-6
- Výkon/Točivý moment: 345 hp/369 lb-ft
- Účinnost (město/dálnice): 18/25 mpg
- Zrychlení (0-60 mph): 5,5 sekundy (mfr est)
Ghibli Modena
- Pohonné ústrojí: RWD nebo AWD
- Motor: 3,0l twin-turbo V-6
- Výkon/Točivý moment: 424 hp/406 lb-ft
- Účinnost (město/dálnice): 17-18/25 mpg
- Zrychlení (0-60 mph): 4,6 sekundy
Ghibli Trophy
- Pohon: RWD
- Motor: 3,8l twin-turbo V8
- Výkon/Točivý moment: 580 hp/538 lb-ft
- Účinnost (město/dálnice): 13/20 mpg
- Zrychlení (0-60 mph): 3,7 sekundy
Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti
Ghibli od svého debutu v roce 2014 nemá hodnocení IIHS, ale prošlo všemi čtyřmi nárazovými testy na výbornou. (V posledních letech institut zavedl další dva nárazové testy, hodnocení světlometů a vylepšené testy asistence řidiče, ale Ghibli v nich nebyl hodnocen).
Maserati také nabízí asistenční balíček, který je standardní výbavou modelů Trofeo, Modena a základního modelu Ghibli GT. Balíček obsahuje adaptivní tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické nouzové brzdění, varování před mrtvým úhlem, varování před příčným provozem, 360stupňový kamerový systém a rozpoznávání dopravních značek.
nákladový prostor a interiér
V porovnání s německými rivaly je interiér Ghibli znatelně menší, i když nám nikdy nepřišel stísněný. Kufr je každopádně skoro stejně prostorný jako obrovský kufr BMW řady 5.
Prostor pro nohy (vpředu/vzadu) | držet | |
Maserati Ghibli | 37,7/33,2 palce | 17,7 kubických stop |
Mercedes Benz třídy E | 41,7/36,2 palce | 13,1 kubických stop |
BMW 5 Série | 41,4/36,5 palce | 18,7 kubických stop |
technika
Ghibli dlouho technicky zaostávalo za konkurencí. Od roku 2021 však bude mít každé Ghibli 10,1palcový dotykový displej infotainmentu s navigací, Apple CarPlay a Androidem. automobil ve všech verzích. Základní modely mají audiosystém s osmi reproduktory, k dispozici jsou však i systémy s deseti a 15 reproduktory.
Je Maserati Ghibli drahé?
Krátká odpověď je ano. Základní sedany Maserati začínají na 83 795 EUR za Ghibli Modena a končí na 119 995 EUR za Ghibli Trofeo. Porovnáním těchto čísel s 64 800 eur za Mercedes-Benz E450 nebo 109 550 eur za E63 S je jasné, že Maserati je drahé.
Doporučená úprava
Jakkoli milujeme Ferrari V8 v Trofeu, nemění Ghibli způsobem, jakým mohou inženýři AMG upravit třídu E nebo divize M BMW může postavit raketovou loď z M5 se stejnou houževnatostí. Zůstává u střední třídy Ghibli Modena se svým zpívajícím V6.