Maserati MC20 2023: Technická data, exteriér, ceny

Maserati

The maserati Se svou strukturou z uhlíkových vláken, 621 k V6 twin-turbo a dechberoucím výkonem v zatáčkách je MC20 2023 exotickým silničním vozem, který dává pocit z jízdy jako závodní auto. Se svým elegantním tvarem supersportovního vozu v italském stylu a motýlkovými dveřmi přitahuje pozornost kolemjdoucích stejně jako Ferrari a Lamborghini. S novým Cielo Spyder můžete jet pod širým nebem stisknutím tlačítka – a být viděn. Stejně jako mnoho jiných supersportů má MC20 své zvláštnosti.

Zatímco odpružení stačí na občasné protáčení, nákladový prostor je maličký a potřebujete asistenta, který vás bude následovat se zavazadly. Maserati také pro MC20 nenabízí téměř žádné asistenční funkce; chybí adaptivní tempomat ani varování před opuštěním jízdního pruhu. Tak to má být. Od pohledu přes čelní sklo přes kakofonii divokého řevu motoru až po výkon je MC20 jako stvořený pro zaryté nadšence, kteří se do něj chtějí pustit. automobil si může dovolit s ohromujícím charakterem.

Co je nového pro rok 2023?

Ve druhém modelovém roce MC20 se modelová řada rozšiřuje o Cielo Spyder. Má zatahovací skleněnou střechu, kterou lze elektricky spustit za pouhých 12 sekund. Při zavřené střeše lze elektrochromické sklo přepnout z čirého na neprůhledné, pokud je slunce příliš silné. Maserati uvádí, že Cielo nabízí stejný prostor pro cestující a zavazadla jako kupé, ale to jen znamená, že nákladový prostor je stejně malý. Kabriolet je nabízen s volitelným a exkluzivním lakem Acquamarina, který je k dispozici pouze pro 60kusovou limitovanou Launch Edition.

Maserati zatím neoznámilo cenu Cielo Spyder, ale je docela jisté, že bude mít pořádnou prémii oproti kupé. To jsou mimochodem vstupní ceny v exotickém segmentu. Přesto bychom ušetřili příplatek, který si bude Maserati účtovat za kabriolet, a rozhodli bychom se pro kupé. Většina požadovaných vlastností MC20 je standardem, ale doporučujeme volitelné zvýšení předního zavěšení, aby se nízká příď dostala přes jakýkoli nerovnost.

motoru, převodovky a výkonu

Jak MC20 Coupé, tak Cielo jsou poháněny dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor V6 s výkonem 621 koní. Motor s názvem Nettuno se vyznačuje unikátním systémem duálního spalování Formule 1 a je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. S výkonem 207,6 k na litr je výkonnější než jakýkoli motor od jiných špičkových výrobců superaut, jako je např. Lamborghini , Ferrari , McLaren nebo Porsche . Při testování dokázal MC20 zrychlit na 100 km/h za pouhé 3,2 sekundy a čtvrt míle za 11,0 sekund při rychlosti 131 km/h.

MC20 nejen zrychluje rychlostí blesku, ale také se ovládá jako závodní auto. Navzdory výjimečným jízdním výkonům je díky adaptivnímu odpružení ovladatelnost MC20 v nejpohodlnějším nastavení docela shovívavá a dostatečně dobře pohlcuje nerovnosti, abyste s ním mohli jezdit denně nebo ho brát s sebou na cesty. Maserati také oznamuje, že brzy bude k dispozici plně elektrická verze MC20 s pohonem všech kol. Společnost zatím nezveřejnila žádné podrobnosti o baterii nebo elektromotorech, ale očekáváme, že brzy uslyšíme více o modelu EV.

Spotřeba paliva a MPG v praxi

Vysoce výkonné sportovní vozy nejsou obvykle příliš úsporné a ani MC20 není. MC20 je dimenzován na 15 mpg při jízdě ve městě a 25 mpg na dálnici. To je o něco lepší než nyní ukončený Mercedes-AMG GT, který ve své nejúčinnější konfiguraci používal na dálnici 22 mpg. Jakmile budeme mít možnost otestovat MC20 na naší testovací dráze Autobahn, aktualizujeme tento článek o výsledky testů.

Interiér, pohodlí a nakládka

Vstup do dvoumístné kabiny je umožněn nahoru otevíracími křídlovými dveřmi. Design interiéru MC20 je čistý a minimalistický, pouze nejdůležitější ovládací prvky jsou umístěny na středové konzole. Kabina je vybavena vysoce kvalitními materiály, které vozidlu dodávají rafinovaný nádech: kožená sedadla s kontrastním prošíváním, hliníkové pedály a panely z uhlíkových vláken. K vyřešení problému výhledu dozadu je MC20 vybaveno digitálním zpětným zrcátkem, které využívá kameru směřující dozadu k promítání obrazu toho, co je za vozidlem, na bezrámové vnitřní zrcátko, které je umístěno na tradičním místě připevněném k čelnímu sklu. Několik současných sériově vyráběných vozidel již podobný systém má.

✓ Můžete také zkontrolovat:

infotainment a konektivita

Zatímco Maserati má v aktuální modelové řadě přepracovanou verzi infotainment systému Uconnect od fiat Chrysler MC20 slouží jako startovací rampa pro systém nové generace, který je založen na operačním systému Android Automotive společnosti Google. Nové rozhraní se promítá na 10,3palcovou dotykovou obrazovku namontovanou vodorovně pod výdechy vzduchu ve středu palubní desky; druhý 10,3palcový displej slouží jako přístrojový displej.

bezpečnost a asistenci řidiče

MC20 má málo asistenčních funkcí pro řidiče kvůli důrazu na výkon spíše než na každodenní použitelnost. Pro více informací o výsledcích nárazových testů MC20 navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří

  • K dispozici monitorování mrtvého úhlu

záruka a údržba

MC20 se dodává se stejným standardním záručním balíčkem jako ostatní modely Maserati, což ve skutečnosti není nic zvláštního. takoví konkurenti Audi R8 a Porsche 911 nabídněte zde něco navíc, protože u obou je první plánovaná prohlídka zdarma.

  • Omezená záruka 4 roky nebo 50 000 mil
  • Záruka na pohonné ústrojí platí 4 roky nebo 50 000 mil
  • Žádná bezplatná plánovaná údržba

Doporučená maloobchodní cena pro Hyundai Santa Fe 2023 je 217 000 eur.

Jak užitečná je publikace?

Kliknutím na hvězdičku ohodnotíte!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.