McLaren Artura 2022: specifikace, cena, datum vydání

Svět superaut má nového konkurenta v hmotnosti. McLaren Artura 2022, hybrid s výkonem 680 k, má technické vlastnosti, díky kterým je na trhu jedinečný. 

Nový britský dvoumístný vůz má novou karbonovou strukturu a také motor 3.0 V6 biturbo s výkonem 585 k v kombinaci s elektromotorem o výkonu 95 k. Cena se bude pohybovat kolem 272 000 eur.

Cestovali jsme do Milána, abychom obdivovali nový McLaren Artura, hybrid s výkonem 680 k, o kterém se bude hodně mluvit. Naživo vypadá skvěle, s velmi pěknými proporcemi a velmi čistými povrchy karoserie. 

Nápadné jsou velké boční vstupy vzduchu a přední design s velmi jasnou DNA značky, které připomínají i současné modely jako Elva a Speedtail.



McLaren má již bohaté zkušenosti v oblasti hybridů, jako je P1 a novější Speedtail, ale jedná se o velmi exkluzivní malosériové modely. S novým dvoumístným vozem mají nyní ve své nabídce sériový hybrid.

McLaren Artura, hybrid s výkonem 680 k, nabízí mnoho technických inovací. První se týká zcela nové struktury uhlíkových vláken.


Od prvního modelu značky, 12C v roce 2010, byla použita centrální karbonová „vana“ od rakouského Carbotechu s různým dalším vývojem. Nyní se však změnili a Artura má novou strukturu uhlíkových vláken, kterou nazývají McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA).

Tento parádní kousek karbonu váží pouhých 82 kg. a nyní jej vyrábí samotný McLaren v nové továrně v Sheffieldu. Cílem bylo zvýšit tuhost a dále snížit hmotnost, aby se kompenzovala zvýšená hmota hybridizace. Tvar zadní části umožňuje umístění baterie a stejně jako předchozí modely má připevněné přední a zadní hliníkové pomocné rámy.


Nový motor V6 McLaren Artura 2022

Dosud měla všechna vozidla McLaren Automotive mechanismus V8 biturbo, takže nový motor vyrobený výhradně z hliníku je ještě důležitější. Je to 3.0 V6 s přímým vstřikováním a bankami na 120° a s turby mezi nimi. Vyvine 585 koní při 7500 otáčkách za minutu, ale jde až na 8500 a maximální točivý moment je 585 Nm. Zarážející je nízká hmotnost V6, 160 kg. To je o 50 méně než má V8 značky. A ve videu jsme viděli, že to zní opravdu dobře.

K tomu se přidává výkon spalovacího motoru, který váží pouhých 15,4 kila a nabízí 95 koní a 225 Nm. Tento motor je spojen s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Stejně jako u jiných sportovních hybridů zajišťuje elektrický pohon tah, když se motor točí v nízkých otáčkách, aby se zlepšila akcelerace. Bude to velmi silné, protože to trvá jen 3 sekundy. při zrychlení z 0 na 100 km/h a 8,3 sekundy z 0 na 200.

Pro všechny tyto skutečnosti by Artura mohla být prvním novým McLarenem, pokud jde o konstrukci a motor, protože McLaren Automotive představil 12C v roce 2010.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Snadnost klíče

McLareny byly téměř vždy lehčí než jejich konkurenti a generální ředitel Mike Flewitt při mnoha příležitostech prohlásil, že hodnoty jeho značky by se nehodily do těžkého hybridního superauta. Suchá hmotnost Artury je pouze 1 395 kg, hmotnost DIN 1 498 kg.


To je vzhledem k přidané hmotnosti hybridizace docela dobré číslo. Ta (s desetiletou zárukou) je umístěna přes přední část motoru. Celková hmotnost komponentů hybridního systému je 130 kg, z toho 88 kg. z baterie a 15,4 z elektromotoru. V závislosti na značce lze baterii nabít za dvě a půl hodiny v klasické zásuvce.

Interiér McLaren Artura 2022

Dveře se otevírají dopředu a interiér si zachovává puristickou, přísnou a na řidiče orientovanou filozofii (například volant bez tlačítek), ale jsou zde patrná vylepšení. McLareny byly kritizovány za použití ovládacích prvků, které regulují ovladatelnost (H) a hnací ústrojí (P), přičemž všechny byly umístěny ve spodní části středové konzoly.

Ovládací tlačítka jsou nyní po stranách přístrojového vybavení v úrovni volantu. Trochu nepřesná a nešikovná byla i tlačítka pro nastavování sedadel a to se také změnilo. Vůz, který nám ukázali, měl standardně nová sedadla Clubsport, která kombinují estetiku lopaty s pohodlím a snadným nastavením tradičního sedadla.

Výškové nastavení je elektrické, nastavení délky se provádí pomocí klasické kovové rukojeti ve spodní části. Je samozřejmě také aktuální z hlediska konektivity a nejmodernějších bezpečnostních systémů.

Velmi slibné za volantem

Po stránce chování jsme ho otestovat nemohli, ale bezesporu půjde o pecku. Má nové víceprvkové zadní zavěšení a schéma předních dvojitých příčných ramen je velmi podobné fantastickému 600LT. Obsahuje adaptivní tlumiče a využívá stabilizátory jako 570S 0 600 LT.

Mějte na paměti, že 570S používá hydraulické odpružení, kde je každé kolo spojeno s ostatními a nejsou zde žádné stabilizátory. Pneumatiky jsou 19″ vpředu a 20″ vzadu. Je to také první McLaren, který používá elektronicky řízený samosvorný diferenciál, protože britské vozy dosud působí na brzdy, aby vytvořily blokovací efekt a snížily nedotáčivost. Rádi mluvili o systému brzdového řízení ao tom, že to byl systém, který byl vyvinut pro jejich vozy F1 v 90. letech.

Řízení, síla McLarenu, je hydraulické jako u 570S nebo 600 LT a předpokládáme, že pocit bude i nadále příkladný. Je také vybaven systémem Variable Drift Control (VDC), který umožňuje řidiči regulovat elektronickou podporu tak, aby mohl volně, ale bezpečně driftovat. Ovladač stability lze také nastavit do tří poloh.

4 jízdní režimy

hnacího ústrojí  jsou na výběr čtyři, přičemž prvním je plně elektrický režim E. Má tedy maximální dojezd 30 km a rozjede se maximálně 130 km/h. V komfortním režimu se autonomie a komfort maximalizují a tepelný motor se vypne pod 40 km/h. Ve sportu a na dráze se elektrická energie používá ke zlepšení výkonu a podpoře V6 biturbo. 

V řadě McLaren výše Artura následuje výkonný 720S, který vyvíjí 720 koní s atomovým 4.0 biturbo. Nový hybrid McLaren bude k dispozici v červenci a v USA bude stát kolem 272 000 dolarů



  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 stimme, im mittleren: 5 von 5)