V předvečer zahájení frankfurtského autosalonu představila společnost Neue BMW aktualizovanou verzi nového kompaktního elektrického vozidla BMW i3 2021 . Model zažil první významnou aktualizaci od svého zavedení na konci roku 2013. Je pravda, že vylepšení byla provedena již v roce 2020 – poté sedan obdržel novou baterii s kapacitou 33 kWh (dříve byla 22 kWh).
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2020/08/cugTPXo6.jpg)
Obsah:
Nové BMW i3 2021
Současná aktualizace přinesla mnohem významnější změny, jako je přepracovaný exteriér a vylepšená výbava. Hlavním výsledkem modernizace je však sportovní verze nového BMW i3 2021, která se odlišuje jinou konfigurací nárazníků, většími koly, upraveným podvozkem a výkonnějším elektromotorem.
“Nabroušená” verze se začne prodávat v listopadu 2021 spolu se standardní verzí za cenu 1 129 000 Kč. Základní cena klasické verze v Německu je 927 000 Kč.
V Evropě se nový elektromobil BMW i3 2021 těší stabilní poptávce, zejména vzhledem k jeho poměrně vysoké ceně. Prodejní křivka po uvedení modelu na trh stabilně roste: v roce 2021 bylo prodáno 9048 kusů, v roce 2020 11 851 kusů a v roce 2019 14 999 kusů.
Hlavní konkurenti, Renault Zoe a Nissan Leaf, i když nejsou staženi z trhu, nejsou příliš silní, v roce 2021 se prodalo 21 240 a 18 210 kusů. Netváří se však jako prémiové a jsou cenově dostupnější (Nissan stojí kolem 568 000 Kč, Renault 543 000 Kč).
Vyhlídky na růst nového BMW i3 v roce 2021 jsou proto velmi dobré. Proto je zajímavé podrobněji prozkoumat technické vlastnosti této německé novinky.
Karoserie nového BMW i3 a nového BMW i3 2021
I přes své skromné rozměry je bavorské elektrické vozidlo charakterizováno dynamickým vzhledem před restylováním, které je doplněno množstvím „čipů“ s neobvyklým designem. Po plánované aktualizaci vypadal hatchback ještě jasnější a vzrušující, zejména ve sportovní verzi nového BMW i3. Ale o tom si promluvíme o něco později, na začátku se dostaneme k metamorfóze, ke které došlo při výskytu obvyklé „ai-third“.
Fotografie nového 2021 BMW i3
Nejprve se podívejme na jednoduchou změnu dvojbarevného barevného schématu karoserie – pokud tento stín z kontrastní černé barvy na kapotě, střeše a zadních dveřích má nyní střešní nosiče a oblouky na bočních dveřích. Kromě toho, přední a zadní nárazníky mají odlišný design a na těle se objevily další stříbrné prvky.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Takové přízvuky jsou umístěny například ve spodní části bočních stěn a na víku zavazadlového prostoru a horní obrysy bočního zasklení jsou také ohraničeny lehkými pásy, které sahají dozadu.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2020/08/8TUvca9W.jpg)
Konstrukce napájecí jednotky BMW i3 2021
Optika nového BMW III má nyní plnou verzi LED jako standard. To platí pro zadní světla, světlomety a dokonce i horizontální záběry směrových světel. Řada karoserií pro tento model byla rozšířena o dvě nové barvy, včetně šesti barev: Capparis White, Flow Black, Melbourne Metallic Red, Imperial Blue Metallic, Protonic Blue Metallic, Mineral Grey Metallic.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2020/08/BOkbNwk3.jpg)
„Sportovní“ verze nového BMW i3 2021 se liší od normy v tom, že má výkonnější nárazníky s ozdobnými vložkami a originálními kryty, prodloužením hřídele kola a exkluzivními 20palcovými litými disky. Charakteristickým rysem verze S je všudypřítomné použití ve vnějším provedení černého lesku.
Na rozdíl od exteriéru, bavorské elektrické auto nedostalo mnoho aktualizací. Hlavní novinkou byl vylepšený multimediální systém iDrive s obrazovkou 10,25 palce, vylepšené menu, vylepšená funkce rozpoznávání řeči, profesionální navigační systém, nový balíček aplikací a rozhraní Apple CarPlay (volitelné).
Zbytek zůstává nezměněn – předchozí konfigurace kabiny se 4 místy končí převažujícím využitím recyklovaných materiálů a obnovitelných surovin, přičemž se dveře otevírají, známý seznam kompletních sad (dílna, podkroví, lodge a suite).
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2020/08/JIcMQuAR.jpg)
Interiér nového BMW i3 2021
Němečtí inženýři přinesli inovace s velkým počtem elektronických asistentů. Patří mezi ně parkovací asistent (zrychlení ovládacích prvků, brzdění, výběr rychlostního stupně a otáčení volantu), kamera pro couvání, varování před kolizí s detekcí chodců, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, km / h).
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2020/08/2xrBZzl2.jpg)
Technické údaje nového BMW i3 2021
Klasická verze nového BMW i3 2021 je poháněna elektromotorem o výkonu 170 koní. (250 Nm), trakční převodovka s jednostupňovým převodem na zadní nápravě. Zrychlení na 100 km / h v autě trvá 7,3 sekundy, rychlostní limit je nastaven na 150 km / h. Elektrický vůz je vybaven lithium-iontovou trakční baterií s kapacitou 33 kWh, která při plném nabití nabízí výkonovou rezervu ve standardním cyklu NEDC – 290 km v cyklu WLTP – 235 km za skutečných podmínek – přibližně 180 km.
Sportovní modifikace nového BMW i3 2021 byla řízena upraveným elektromotorem obvyklého i3. Díky odlišnému řídícímu programu a novému skladu bylo možné zvýšit výrobu na 184 hp. a 270 Nm. Vzhledem ke zvýšené produktivitě při 14 HP a 20 Nm byly zadní výklopné dveře schopny mírně zlepšit dynamické vlastnosti. Zrychlení na „stovky“ verze s indexem S nepřesáhne 6,9 sekund a maximální rychlost vozidla je omezena na 160 km / h.
Baterie ve „nabité“ verzi má stejnou kapacitu 33 kWh, což odpovídá přibližně stejné skutečné rezervě výkonu 180 km. Nabití baterie na 80% při připojení k novému zařízení BMW i Wallbox trvá 2 hodiny 45 minut – přibližně 11 hodin, pokud je připojeno k domácí síti.
Kromě výkonného elektrického motoru má verze i3s podceňovanou 10 mm sportovní odpružení s původními pružinami, tlumiči a stabilizátory. Pevnější a tužší odpružení zlepšuje stabilitu vozidla při vysokých rychlostech a v úzkých rozích. Realizace potenciálu řidiče je plně podporována sportovním režimem, který lze vybrat pomocí voliče jízdy.
Obě verze nového BMW i3 2021 jsou volitelně vybaveny dvouválcovým benzinovým motorem s objemem 0,65 litru (38 hp), který nepřenáší trakci na kola, ale funguje pouze v generátorovém režimu pro nabíjení baterie. Při běžícím benzínovém motoru, který je vybaven 9 litrovou nádrží, je skutečný zdvih zadních dveří 330 km, což je o 150 km více než u modifikace bez generátoru.
Na druhé straně, s motorem na volnoběh nesmí vozidlo překročit 220 až 235 km v cyklu NEDC – zrychlená spotřeba energie je způsobena dodatečnými 120 kg, což tvoří hmotnost palubního generátoru se všemi přidruženými zařízeními.
Fotografie nového BMW i3 2021
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2020/08/jPtLML4l.jpg)