Základní SUV od BMW, X1, je už nějakou dobu naše oblíbené díky své agilní ovladatelnosti, nadšení a praktické formě. Model 2023 prošel kompletním přepracováním, což je zásadní upgrade oproti loňskému modelu, s vylepšeními podvozku, pohonného ústrojí a interiéru. Pod kapotou je nový přeplňovaný čtyřválec, který produkuje 241 koní, spojený se standardním pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou.
Na rozdíl od svého hlavního konkurenta, Mercedes Benz Třída GLB X1 zůstává dvouřadým SUV, ale jeho o něco větší vnější rozměry se ozvaly bmw výsledkem bylo více vnitřního prostoru. Když už mluvíme o interiéru, ten byl aktualizován modernějším designem a nejnovějšími technickými prvky, včetně informačního a zábavního systému značky iDrive 8.
Co je nového pro rok 2023?
BMW přepracovalo SUV X1 pro rok 2023. Silnější čtyřválcový motor stojí za rozmáchlejší dvojitou ledvinkou. Větší vnější rozměry slibují o něco více vnitřního prostoru pro cestující i náklad, než nabízela předchozí generace.
Tentokrát je na výběr pouze jeden stupeň výbavy, který je standardně dodáván s pohonem všech kol. Verze s pohonem předních kol sDrive28i se do nové generace nedostane. Je možné, že se chystá výkonnější model s označením M, ale X1 zatím dostane pouze balíček M Sport, který nabízí exkluzivní vizuální prvky a adaptivní M odpružení. xDrive28i je dodáván se spoustou standardní výbavy, ale doporučujeme volitelný komfortní balíček, který zahrnuje bezklíčový přístup, panoramatické střešní okno, automaticky stmívací zrcátka a bezdrátovou nabíjecí stanici pro chytré telefony.
motoru, převodovky a výkonu
Stejně jako předchozí model je i 2023 X1 poháněn přeplňovaným čtyřválcovým motorem o objemu 2,0 litru, avšak nový model dává výkon 241 koní, tedy o 13 koní více než dříve. Pohon všech kol je tentokrát standardem a X1 dostane i novou sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Námi testovaný X1 xDrive28i zvládl sprint na 100 km/h za 5,4 s. Přepracované odpružení zlepšuje ovladatelnost a stabilitu, díky čemuž je jízda s X1 potěšením na klikatých silnicích. Volitelný paket M Sport – nezaměňovat s modelem M, který přijde později – nabízí funkce zvyšující výkon, jako je adaptivní odpružení a pádla řazení na volantu. Paket M Sport také nabízí agresivněji vyztužená sedadla, unikátní volant a některé sportovně vyhlížející změny exteriéru.
Spotřeba paliva a MPG v praxi
EPA odhaduje, že 2023 X1 spotřebuje 25 mpg ve městě a 34 mpg na dálnici, což je o něco lepší než model 2022 v obou oblastech testování na dálnici, tento příběh aktualizujeme o výsledky. Pro více informací o spotřebě paliva X1 navštivte webové stránky EPA.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Interiér, pohodlí a náklad
Model 2023 je o něco delší, vyšší a širší než 2022 X1 a nabízí jen o něco více prostoru pro cestující, protože předchozí model byl již na svou velikost prostorný. Design interiéru je tentokrát modernější s páčkovým řazením, plovoucí středovou konzolou, plně digitální palubní deskou a designovými prvky, jako jsou texturované mřížky reproduktorů. Všechny modely mají dvouzónovou automatickou klimatizaci, ambientní osvětlení interiéru a elektricky ovládané zadní výklopné dveře. Panoramatické střešní okno je součástí volitelného komfortního balíčku, zatímco vyhřívaná přední sedadla a vyhřívaný volant jsou k dispozici jako samostatná výbava.
infotainment a konektivita
BMW do svého nejmenšího SUV integrovalo svůj nejnovější informační a zábavní systém iDrive 8. Stejně jako u většího elektrického SUV iX a vlajkové lodi sedanu řady 7 se digitální přístrojová deska X1 skládá z jediného panelu, který slouží jako displej přístrojů i obrazovka infotainmentu. Navigace je součástí standardní výbavy, stejně jako Apple CarPlay a Android automobil ; U všech modelů je nabízeno také satelitní rádio SiriusXM. Bezdrátová nabíjecí stanice pro chytré telefony je součástí volitelného komfortního balíčku a prémiový balíček přidává head-up displej, stereo Harman/Kardon a 360stupňový systém vnější kamery.
Bezpečnostní a asistenční funkce řidiče
Všechny X1 jsou standardně vybaveny základními asistenčními funkcemi, jako je automatické nouzové brzdění a parkovací senzory. Volitelně jsou k dispozici další technologie, včetně samoparkovacího asistenta a adaptivního tempomatu s centrováním jízdních pruhů. Pro více informací o výsledcích nárazových testů X1 navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní funkce patří:
- Standardní automatické nouzové brzdění s detekcí chodců
- Varování před opuštěním jízdního pruhu a sledování mrtvého úhlu jako standard
- K dispozici jako adaptivní tempomat s funkcí udržování v jízdním pruhu
Záruka a krytí údržby
Omezená záruka BMW a ochrana hnacího ústrojí jsou samozřejmé, ale společnost oslazuje obchod tříletou bezplatnou plánovanou údržbou. The Lexus NX a Lincoln Corsair nabízí stejné omezené záruky a nabízí šest let nebo 70 000 mil pokrytí hnacího ústrojí, ale oba přicházejí s kratšími obdobími bezplatné plánované údržby.
- Omezená čtyřletá záruka nebo 50 000 mil
- Záruka na pohonnou jednotku je čtyři roky nebo 50 000 mil
- Bezplatná plánovaná údržba je pokryta na tři roky nebo 36 000 mil.
Doporučená maloobchodní cena pro BMW X1 2023 xDrive28i je 39 595/50 795 eur.