Čísla jsou zábavná věc a v oblasti názvosloví BMW je SUV X5 ve skutečnosti větší a praktičtější loď než X6 se šikmou střechou. V mnoha ohledech se X6 v podpatcích chová jako tlustá řada 3. Model 2023 X6, poháněný řadovým šestiválcem o výkonu 335 k (40i) nebo 523 hp twin-turbo V8 (M50i), uvolňuje svůj výkon hladce jako krém na holení.
Pokud chcete větší výkon, zvolte X6 M s výkonem až 617 k (testováno samostatně). Přestože jsou vnější proporce X6 objemné, interiér je elegantní a funkční. Stylově se svažující střecha jde na úkor prostoru nad hlavou a úložného prostoru, ale kdo upřednostňuje výrazný vzhled, bude stěží rozčilovat vyšší cenu oproti X5.
Co je nového pro rok 2023?
Zatímco X6 M50i s výkonem 523 koní má mohutnější zvuk a lepší zrychlení, nemyslíme si, že stojí o 20 000 dolarů více. Místo toho bychom se rozhodli pro šestiválec X6 40i, který je standardně dodáván s pohonem všech kol. Rozhodli bychom se pro M Sport paket, který obsahuje elegantnější body kit a exteriérové doplňky, vylepšený výfukový systém, přeladěný podvozek a unikátní volant.
Paket komfortních sedadel skutečně upoutá pozornost a nabízí ventilovaná přední sedadla s elektrickým nastavováním sedadel a masážní funkcí. Každý, kdo stejně jako my žije v chladných oblastech, ocení nový klimatický komfortní balíček. Jeho součástí je čtyřzónová automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla pro obě řady sedadel a vyhřívaný volant a loketní opěrky.
motoru, převodovky a výkonu
X6 40i je poháněn 3,0litrovým přeplňovaným řadovým šestiválcem o výkonu 335 k a 48voltovým hybridním systémem spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. M50i má stejnou převodovku a také pohon všech kol, ale je výrazně výkonnější se svým 4,4litrovým twin-turbo V8. S výkonem 523 koní a točivým momentem 553 liber zrychlí na 100 km/h za pouhých 3,8 sekundy na naší testovací dráze. X6 M poskytuje výkon až 617 koní a je ještě rychlejší.
Přesto je standardní šestiválcová pohonná jednotka velmi rychlá a sametově hladká. X6 40i i M50i se standardně dodávají s adaptivními tlumiči a velikostí ráfků od 20 do 22 palců. Náš test X6 s motorem V8 ukázal jeho působivou přilnavost v zatáčkách a brzdnou sílu. Přestože je odpružení pevnější než námi testovaný šestiválec X6, nikdy mi nepřišlo tuhé. Ocenili jsme také nastavitelné řízení a tichý interiér v cestovní rychlosti.
✓ Můžete také zkontrolovat:
tažná kapacita a užitečné zatížení
X6 má působivou tažnou kapacitu v segmentu, kde je tažná kapacita často až druhořadým hlediskem. S volitelným tažným paketem je maximální tažná kapacita X6 7200 lb.
Spotřeba paliva a MPG v praxi
Čtyřkolka X6 40i dosahuje 21 mpg ve městě a 25 mpg na dálnici. Výrazně výkonnější X6 M50i s přeplňovaným dvouválcovým motorem V8 dosahuje 16 mpg ve městě a 22 mpg na dálnici. Zatímco šestiválec X6 překonal očekávání vlády na naší dálniční spotřebě 75 km/h – která je součástí našeho rozsáhlého testovacího programu – se spotřebou 29 mpg na dálnici, M50i tuto hranici ve stejném testu minul o 2 mpg. Navštivte webovou stránku EPA pro více informací o spotřebě paliva X6.
Interiér, pohodlí a nakládka
Není žádným překvapením, že interiér X6 vypadá a působí jako většina nových bmw modely. To znamená, že existuje spousta prémiových materiálů a povrchových úprav na dotyk a dva velké 12,3palcové digitální obrazovky dominují palubní desce. Palubní deska vypadá elegantně, ale měřidla jsou matoucí. Volitelný head-up displej je naštěstí přehlednější. Inteligentně navržený je i zbytek palubní desky. Ovládání gesty BMW, které vám umožňuje ovládat některé funkce, jako je hlasitost audio systému, mávnutím ruky před obrazovkou infotainmentu, je přítomno, ale zbytečné.
Součástí standardní výbavy jsou také přední sedadla elektricky nastavitelná v 16 směrech, individuálně nastavitelné ambientní osvětlení, vyhřívání sedadel a pasivní vstup. Na zadní sedadlo se pohodlně usadí dva dospělí, ale prostor pro nohy a hlavu se oproti krabicové X5 zmenšuje zhruba o dva, respektive tři palce. X6 také nabízí méně odkládacích prostor za zadními sedadly. V testu bylo místo jen pro devět příručních zavazadel, u X5 jich bylo jedenáct.
infotainment a konektivita
Standardní 12,3palcový dotykový informační a zábavní systém zahrnuje Apple CarPlay a Android automobil . Ovládá se pomocí konvenčních tlačítek, hlasových příkazů, otočného ovladače na středové konzole a dokonce i gesty. Uživatelské rozhraní iDrive společnosti nabízí ostrou grafiku a okamžité reakce, ale některé vrstvené nabídky mohou být rušivé. BMW také nabízí upgrady, jako je integrovaná navigace, vylepšené USB porty, bezdrátové nabíjení a Wi-Fi hotspot. X6 lze také vylepšit vysoce kvalitním audio systémem od Harman/Kardon nebo ještě kvalitnějším systémem od Bowers & Wilkins.
bezpečnost a asistenci řidiče
Bimmer je k dispozici s řadou standardních a volitelných asistenčních systémů řidiče. Pro více informací o výsledcích nárazových testů X6 navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří
- Varování před kolizí a automatické nouzové brzdění jako standard
- Sledování mrtvého úhlu a varování před příčným provozem jako standard
- K dispozici s adaptivním tempomatem s technologií stop-and-go
záruka a údržba
BMW nabízí omezené záruky a záruky na pohonné jednotky, které konkurují konkurenčním výrobcům luxusních automobilů, jako jsou např Audi a Mercedes Benz jsou srovnatelné. Spolu s jaguár BMW však nabízí jeden z nejlepších plánů bezplatné údržby v oboru.
- Čtyřletá nebo omezená záruka 50 000 mil
- Záruka na pohonnou jednotku je čtyři roky nebo 50 000 mil.
- Bezplatná údržba po dobu tří let nebo 36 000 mil
Doporučená maloobchodní cena pro BMW X6 2023 xDrive40i je 72 020 eur.