Ferrari Daytona SP3 2022: Technické údaje, cena, motory

Byli jsme ve Florencii, abychom viděli nové superauto, které reinterpretuje filozofii sportovních prototypů Ferrari vyrobených v 60. letech.

Villa Cora je sídlo několik kilometrů od centra Florencie, ve kterém luxus plovoucí v každém koutě prostředí. Na první pohled na mě zapůsobí pečlivostí zahrad, výškou oken, pečlivostí, s jakou mě vítá početný obsluhující personál, který se všude objevuje. Celkově na mě nejvíc zapůsobily dvě Ferrari SP Monza vedle dveří, jedno jednomístné a druhé dvoumístné, předchůdci Ferrari Daytona SP3 2022 , se kterým se brzy setkám.

Vůz objevím na stejném místě a stejným způsobem, jakým jej objeví výběr potenciálních zákazníků z celého světa: nejprve pár slov na vysvětlení, že shrnuto, nové Ferrari nepředstírá, že je největší technologickou přehlídkou své generace, ale exkluzivní reinterpretací sportovních prototypů 60. let.

Poté se ujišťují, že nefotím telefonem (na objektivy nalepují nálepky) a vedou mě do místnosti zalité přirozeným světlem, kde pod krytem s Ferrari Shield odpočívají smyslné formy. Nastalo ticho, ve kterém jsem mohl počítat tlukot svého srdce. Je to téměř ticho náboženské úcty. A pak dva manažeři značky odstraní obal… Voilà.

inspirace z minulosti

Daytona SP3 je smyslným pokušením ztělesněným v soše dlouhé 4 686 mm, 2 050 mm široké a pouhých 1 142 mm vysoké. Velmi blízko mám Flavia Manzoniho, šéfa designu Ferrari, který mi dává tu nejlepší možnou prezentaci vozu: „Není to o jednom Vinobraní – provoz nebo a Retro design , ale o využití inspirací, které pocházejí z tradice Ferrari , ale z té hodně futuristické, mimochodem vůbec ne nostalgické. ”

Nejprve se podívám na ostatní vedoucí pracovníky značky, abych se ujistil, že se již mohu přiblížit k této soše z uhlíkových vláken namočené v lesklé kovové červené. Je to čistý sval, téměř ztělesnění erotiky na kolech. Zajímavostí podle Flavia je, že design nemá žádné doplňky, žádná podivná křidélka nebo aktivní prvky; Je puristický, což neznamená, že jeho aerodynamika byla vyladěna tak, aby při rychlosti 200 km/h vytvořila na zadní nápravu hmotnost 230 kg.

Vpředu má široké nasávání vzduchu a vzadu je výhled rozdělen mezi středové výdechy chráněné uhlíkovými vlákny s technologií F1 podporující teploty až 350 stupňů a design větracích otvorů. Lamas mimochodem připomíná Testarossu z 80. let, o které Flavio přiznává, že má reinterpretované modely jako P5 z 60. let.

Ferrari Daytona SP3 Sofistikovaný kokpit

Jeho kokpit je velmi nízký, malý a zaoblený, téměř letecký. Pomocí velmi nízko položené kliky se dveře zvednou v nůžkovém režimu, což ukazuje svou extrémní lehkost. Už jsi mě varoval, že abych seděl, musím se nejdřív učit na lavici a jako poslední podávat nohy; Nezdá se to snadné, ale jsem obratný.

Mimochodem sedačka se nedá nastavit. Je ukotven jako pevný prvek ke konstrukci vozu z uhlíkových vláken. Abych tedy našel regulaci, která mi vyhovuje, nejprve upravím volant na svou velikost a poté sestavu pedálu rozmístím k dokonalosti, čehož dosáhnu zatažením za kus lepicí pásky na konci chodníku.

U této jednotky je čalouněna modrou Alcantarou, a pokud se mi zdá trochu široká, Emmanuele Carando, marketingový manažer značky, vloží: „Ve skutečnosti lze tuto sedačku přizpůsobit vkusu každého zákazníka, a to jak z hlediska šířky, tak i sklon opěradla , ale zde je skloněn více než normálně a to dává pocit blíže formuli 1 .

✓ Můžete také zkontrolovat:

minimalismus

Volant obsahuje fyzické a hmatové ovládací prvky, které vám umožní ovládat 80 % funkcí infotainmentu auta, a za volantem objevím zakřivenou obrazovku, která se ve středu jinak minimalistické palubní desky nevyrovná žádné jiné.

Volič převodovky se skládá ze spínačů implantovaných na konstrukci simulující mřížku starých manuálních převodovek Ferrari. Ale ne, tato Daytona SP3 nebude mít žádnou manuální převodovku jako alternativu k sedmistupňovému automatu, i když by to mohl být konečný vintage dotek.

Nemohu si pomoct a na chvíli zavřít oči: sedačka je extrémně tvrdá, pádla volantu mají minimální zdvih a nádech extrémní přesnosti… Zarývám si přezku bezpečnostního pásu do zad, které nemám zapnuté ale nehýbu se ani já, abych se tomu vyhnul; Jsem ohromen tím sportovním předávkováním…

Prosím bez zavazadel

Nemám střechu nad hlavou typu targa a momentálně v důchodu. “Kde to máš?” zeptal se Emmanuele, který otevřeně odpověděl: “. Když přijdeš domů a bude pršet, musíš postavit tuhle střechu.“ A pak vylezu z auta, otevřu kapotu a ukazuje mi minimální prostor, který 100% zabírá malá taška. „Uvnitř je plátěná střecha. Nic jiného se tam nevejde.“ Není tedy prostor pro zavazadla, která musí obsluha převážet v jiném voze…

Motor Daytony SP3 je stejná pohonná jednotka, kterou jsme dříve testovali v 812 Competizione: nehybridní, nepřeplňovaný 6,5litrový V12 schopný burácet hromovými tóny při otáčkách až 9 500 ot./min. Oběžné kolo s titanovými ojnicemi (o 40 % lehčí než ocel) a sací systém přepracovaný pro tuto příležitost ke zlepšení křivky točivého momentu při jakékoli rychlosti.

Daytona tedy vyvine 840 koní při 9250 otáčkách za minutu a točivý moment 697 Nm při 7250 kolech, což jí umožňuje zrychlit z 0 na 100 za 2,85 s, dosáhnout 200 za 7,4 s a překonat 340 km/h. Prostě skvělé.

Reinterpretace místo evoluce

S těmito čísly je těžké uvěřit, že odpovědní lidé nehostují tuto Daytonu SP3 v její kategorii „supercar“. Zvláště pokud má stejný podvozek jako Laferrari, který si toto hodnocení zaslouží. Důvodem je skutečnost, že Laferrari bylo uvedeno na trh v roce 2016 a představovalo technologický pokrok, který zahrnuje prvky z Formule 1 (například Kers), zatímco Daytona není technologickým pokrokem, ale stylistickou reinterpretací.

V rozhovoru s Flaviem Manzonim, designovým ředitelem Ferrari. Ferrari.

Auto zapadá do toho, co Ferrari nazvalo „Icona Concept“, jehož původ mi Manzoni vysvětluje: „Měli jsme schůzku se Sergio Marchionem, naším starým šéfem, začali jsme mluvit o autech z minulosti a od té doby vznikla myšlenka interpretovat koncept lodi v moderním klíči. Takže já a můj tým jsme zahájili hledání, které nemělo být nostalgické, a výsledkem byly Monza SP1 a SP2“.

Vozy, z nichž na vnější straně této luxusní italské vily jsou aktuálně dva exempláře, se objevily v roce 2018, ale ukazuje se, že už tehdy měly na mysli dědice, jak uznává hlavní designér: „Líbí se mi ta působivá síla a Jejich krása má modely jako starý P3, P4 nebo 350 Can-Am, a když jsem je navrhl, zamilovali se do této myšlenky. ”

Ferrari Daytona SP3 Pouze 599 kopií

Myšlenka, která se projeví v 599 příkladech, o 100 více než těch, které byly vytvořeny z SP1 a SP2. Jak říká Enrico Galliera, viceprezident pro marketing a prodej: „Vozy budou nabízeny těm, kteří si již zakoupili SP1 a SP2, a ostatní budou určeny pro 100 zákazníků, v jejichž zemích nelze tyto dva modely z homologačních důvodů prodávat.“

Přemýšlel jsem o tom, že napíšu, že budou určitě na krátkou dobu na prodej, jakmile všichni hosté projdou u mě a uvidí, co jsem viděl já, ale když píšu tyto řádky, právě potvrdili, že už nejsou k dispozici. 57 050 000 Kč (včetně španělských daní) a prodávali je jako koblihy.

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.