Malá auta možná nejsou tak populární jako kompaktní SUV, ale Hyundai Elantra je stále bestseller. Značka existuje od roku 1992 a současná sedmá generace Elantry byla uvedena na trh v roce 2021. Řada Hyundai Elantra 2023 zahrnuje standardní, hybridní a dvě výkonnější varianty pohonu. Po vyřazení Hyundai Accent je Elantra nejmenším a nejdostupnějším modelem v řadě Hyundai.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/iuockute.jpg)
Obsah:
Co je nového?
- Výbava N-Line s 26,2cm digitálním displejem; již není k dispozici manuální převodovka.
- Komfortní balíček SEL nyní se 43,2cm koly a 26,2cm digitálním displejem s navigací.
- Balíček SEL Premium již není dostupný.
Náš názor Hyundai Elantra 2023
Elantra vypadá zvenku šik, ale zážitek z jízdy ne. Malý vůz nabízí pohodlné řízení a prostorný interiér, ve kterém se cítíte pohodlně. Akcelerace a ovladatelnost Elantry jsou také spíše rezervované než příliš horlivé – od základního 2,0litrového motoru nechtějte příliš mnoho.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/tdipkbod.jpg)
S Elantrou N se vše mění: Její ovládání odpovídá agresivnímu exteriéru. Ovládání je pevné, řízení tuhé, motor hlasitý a je rychlý – jinými slovy: sportovní požitek. Hyperaktivita Elantry N trochu ztěžuje život, ale nikdy se s ní nebudete nudit. Elantra N Line je dobrá střední cesta, která bez přehánění přidává trochu povzbuzení.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/dbpcdgao.jpg)
Bez ohledu na úroveň výbavy toho Elantra za své peníze nabízí hodně. Některé materiály interiéru vypadají levně, ale jsou přijatelné za cenu. Díky velkým digitálním měřidlům a užitečným jízdním asistentům se však Elantra zdá dražší, než je. Suma sumárum, Elantra není nejlepší kompaktní sedan, ale je blízko.
výkon a spotřeba paliva
Elantra je standardně dodávána s 2,0litrovým motorem I-4 o výkonu 108 kW, 179 N⋅m. Kombinuje se s automatickou převodovkou CVT a pohonem předních kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,4 sekundy. Spotřeba paliva je 7,8-7,1/5,9-5,6 l/100 km (město/kombinovaná) v závislosti na úrovni výbavy. Elantra Hybrid je téměř stejně rychlá a ještě úspornější.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/flrkcbda.jpg)
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/rikdsphe.jpg)
Sportovní a robustní: Elantra N Line a Elantra N
Hyundai nabízí řadu Elantra ve dvou výkonových stupních. Elantra N Line je poháněna 1,6litrovým přeplňovaným motorem, který produkuje 148 kW a 264 N⋅m. Od roku 2023 již není k dispozici manuální převodovka, pouze sedmistupňová dvouspojková převodovka. Kvůli potížím se startováním námi testované Elantra N Line s manuální převodovkou byl náš nejlepší čas z 0 na 100 km/h 8,6 sekundy, dvouspojka by měla být rychlejší. Spotřeba je 8,4/6,5 l/100 km (město/dálnice). Mezi další vylepšení výkonu Elantra N Line patří brzdy, odpružení a pneumatiky.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/ujrpyvxp.jpg)
Pak je tu Elantra N. Elantra N s 2,0litrovým přeplňovaným zážehovým motorem o výkonu 203 kW a 392 N⋅m je k dispozici se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,9 sekundy s manuální převodovkou a 5,1 sekundy s dvouspojkovou převodovkou. Spotřeba paliva je 11,8/7,8 l/100 km pro manuální a 10,7/7,6 l/100 km pro automat. Mezi vylepšení výkonu Elantra N patří adaptivní podvozek, výkonné brzdy a spoiler na zadních dveřích. Společně dělají z Elantry N nejlepší sportovní vůz.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/ovwqpsdf.jpg)
✓ Můžete také zkontrolovat:
Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti
NHTSA uděluje Elantře pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti, nejvyšší možné celkové hodnocení. Poté, co Elantra již v letech 2021 a 2022 získala ocenění „IIHS Top Safety Pick“ s dostupnými LED světlomety, lze předpokládat, že model 2023 toto ocenění znovu získá.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/hcnjpvbi.jpg)
Mezi standardní asistence řidiče a prvky aktivní bezpečnosti patří automatické přední nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu a automatická dálková světla. Ve vyšších výbavových liniích je k dispozici také adaptivní tempomat, asistent mrtvých úhlů a upozornění na křižovatku s funkcí automatického brzdění.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/afurnanf.jpg)
nákladový prostor a interiér
Elantra je malá automobil , ale jeho interiér je překvapivě prostorný. Prostor pro nohy ve druhé řadě je na daný segment dostatečný a zavazadlový prostor je poměrně velký.
Prostor pro nohy (vpředu/vzadu) | Nákladový prostor (kufr) | |
Hyundai Elantra | 1074 / 965 mm | 402 litry |
Honda Civic | 1074 / 949 mm | 419 litrů |
Mazda 3 | 1074 / 892 mm | 373 litrů |
technika
Elantra je standardně dodávána s 20,3cm dotykovým displejem. Vyšší modely mají 26,2cm displej a také 26,2cm digitální displej. Apple CarPlay a Android Auto jsou standardem a menší obrazovka funguje bezdrátově. Všechny verze Elantra mají dva USB porty v přední řadě a bezdrátovou nabíjecí stanici. Mezi prémiové technologie patří telefon jako klíč a audiosystém Bose s osmi reproduktory.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/vwydnpzg.jpg)
Doporučená úprava
Naším výběrem pro Elantru 2023 by byla výbava SEL s balíčkem pohodlí. Tento balíček nabízí pěkné prvky, jako je kůží obšitý volant, 26,2cm dotykový displej, vyhřívaná přední sedadla a 43,2cm kola. Mezi další prvky výbavy patří adaptivní tempomat, elektronická parkovací brzda, odkládací kapsa v opěradle předních sedadel a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. I s komfortním paketem, který stojí 46 900 Kč, je Elantra k dispozici za méně než 616 000 Kč – vynikající poměr cena/výkon.
Pokud máte k dispozici trochu více peněz, měli byste se poohlédnout po vynikajícím hybridním modelu. Je úspornější než standardní motor a je nabízen v základní modré a vybavené verzi Limited.