Jeep Wagoneer 2023: Interiér, motor a úpravy

Největší terénní vozy džíp jsou Wagoneer a Grand Wagoneer. Je to proto, že Jeep chce s těmito prémiovými modely založit podznačku. Třířadý Wagoneer, který si vzal jméno klasických Jeepů z 60. až 90. let, debutuje v roce 2022 a konkuruje oběma běžným modelům, jako je tento. Chevy Tahoe stejně jako s prémiovými konkurenty, jako je tento Lincoln Navigátor. Pro rok 2023 bude modelová řada vybavena novými motory, novým stupněm výbavy a variantou s dlouhým rozvorem.

Jeep Wagoneer 2023: Interiér, motor a úpravy

Co je nového Jeep Wagoneer 2023

  • Varianta Wagoneer L s dlouhým rozvorem
  • Stupeň výbavy Wagoneer L Carbide
  • Standardní I-6 s dvojitým přeplňováním nahrazuje starou V-8

co si myslíme

Jeep Wagoneer 2023 se zaměřuje na luxus a výkon. Interiér je kvalitně zpracovaný, s vysoce kvalitní kůží a dřevem v celé prostorné kabině. Jízdní vlastnosti jsou obdivuhodné, zvláště když je Wagoneer vybaven volitelným vzduchovým odpružením. Nezávislé zavěšení podporuje tradiční konstrukci karoserie na rámu tohoto terénního vozu, takže lze očekávat dobré jízdní vlastnosti v celé řadě. V našem prvním testu jsme také chválili ovladatelnost a řízení vozu Wagoneer.

Jeep Wagoneer 2023: Interiér, motor a úpravy

Zjistili jsme, že Wagoneer zrychluje z 0 na 100 km/h pomaleji než jeho konkurenti v našem testu, i když tento výkonnostní deficit kompenzuje nový standardní řadový 3,0litrový motor s dvojitým přeplňováním, který nabízí vyšší výkon a točivý moment. k předchozímu modelu, je plně vyvážený.

Wagoneer se od Grand Wagoneer v pár věcech liší, celkově mu ale jeho dražší a luxusnější kolega mnoho nechybí. Za prvé, Grand Wagoneer dostane kovové díly v celém interiéru a obložení stropu Alcantara. Má také velké digitální měřiče, i když měřidla v běžném Wagoneeru a Wagoneeru L by měla většině stačit.

Jeep Wagoneer 2023: Interiér, motor a úpravy

Pro modelový rok 2023 S Wagoneerem L se do modelové řady přidává verze třířadého terénního vozu Jeep s dlouhým rozvorem. Jeho struktura karoserie na rámu byla přepracována tak, aby vyhovovala extra délce při zachování ovladatelnosti a jízdní kvality. Konstrukce náročná na hliník prý zlepšuje dynamiku a spotřebu paliva. Wagoneer L je o 12 palců delší než standardní verze SUV, což prospívá především nákladovému prostoru. Sedí jen o 0,1 palce níže než Wagoneer se standardním rozvorem a jeho rozvor narostl o 7,0 palce na celkových 130,0 palců.

Jeep také nabízí karbidové obložení s černými akcenty vně i uvnitř. Řada Wagoneer byla rozšířena doslova i po stránce přizpůsobení a nyní nabízí ještě více možností konfigurace než v prvním modelovém roce.

✓ Můžete také zkontrolovat:


výkon a spotřeba paliva

Pro Wagoneer a Wagoneer L je nabízen pouze jeden motor. Je to 3,0litrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec, který nahradí postupně vyřazovaný 5,7litrový V8, který bude k dispozici až v modelovém roce 2022. Jeep nazývá pohonnou jednotku, která produkuje 420 koní a vyvíjí točivý moment 468 lb-ft, Hurricane Twin Turbo. Výkon je výrazně nad 392 k a 404 lb-ft točivého momentu jeho předchůdce. Při našem testování zkrátil čas V8 Wagoneer z 0-60 o více než dvě sekundy na působivých 5,5 sekundy.

Jeep Wagoneer 2023: Interiér, motor a úpravy
Jeep Wagoneer 2023: Interiér, motor a úpravy

Osmistupňová automatická převodovka je jedinou dostupnou převodovkou a může posílat výkon na standardní pohon všech kol nebo tři dostupné systémy pohonu všech kol. Základní systém Quadra-Trac I nabízí stálý pohon všech čtyř kol a přenáší točivý moment na kolo s nejlepší trakcí. Pokročilý Quadra-Trac II využívá dvourychlostní rozdělovací převodovku k přenosu až 100 procent točivého momentu na jedno kolo. Wagoneer Series III je standardně dodáván s Quadra-Trac II.

Jeep Wagoneer 2023: Interiér, motor a úpravy

Špičkovým systémem pohonu všech čtyř kol pro Wagoneer je Quadra-Drive II, který k vlastnostem Quadra-Trac II přidává elektronickou uzávěrku diferenciálu na zadní nápravě. Je k dispozici pro řady Wagoneer II a III.

Jeep Wagoneer 2023: Interiér, motor a úpravy

Wagoneer L 2023 má odhadovanou spotřebu 17/23 km/h v městském provozu a 16/22 km/h s pohonem všech kol. Pro srovnání, Wagoneer L 2022 se standardním rozvorem spotřebuje 16/22 km/h s pohonem všech kol a 15/20 km/h bez pohonu všech kol.


přetahování

Maximální tažná kapacita pro Wagoneer L je 10 000 liber s 4WD nebo 9 850 liber bez 4WD, což přesahuje maximální tažnou kapacitu Grand Wagoneer 9 450 liber. Jeep zatím nezveřejnil údaje o kapacitě tažení vozu Wagoneer se standardním rozvorem, ale očekáváme, že nové údaje budou mírně nad loňským maximem 10 000 liber.

Jeep Wagoneer 2023: Interiér, motor a úpravy

Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti

Jeep Wagoneer 2023 je standardně dodáván s řadou funkcí Active Driver Assistance, včetně automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů, adaptivního tempomatu s funkcí stop-and-go, asistenta udržování v jízdním pruhu, asistenta sledování mrtvého úhlu, zadního senzoru pro křížení provozu. a zadní parkovací senzory s funkcí automatického zastavení. Mezi dostupné bezpečnostní prvky patří adaptivní tempomat s poloautonomní funkcí, noční vidění s detekcí chodců a zvířat, asistent křižovatky, detekce ospalosti, rozpoznávání dopravních značek, 360stupňový pohled kamery a funkce automatického parkování.

Jeep Wagoneer 2023: Interiér, motor a úpravy

nákladový prostor a interiér

Wagoneer má prostorný interiér i pro cestující vzadu. Velkoryse dimenzovaný je také ložný prostor, který je u vozu Wagoneer L ještě rozšířen.

Prostor pro nohy (první/druhá/třetí řada) Nákladový prostor (za třetí/druhou/první řadou)
Jeep Wagoneer 40,9/42,7/36,6 palce 27,4/70,8/116,7 kubických stop
Jeep Wagoneer L 40,9/42,7/36,6 palce 42,1/85,3/130,9 kubických stop
Chevy Tahoe 44,5/42,0/34,9 palce 22,5/72,6/122,9 kubických stop

technika

Interiéru Wagoneeru dominují obrazovky. Jeep vybavuje třířadé SUV 10,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, 10,1palcovou obrazovkou infotainmentu s Android Auto a Apple CarPlay a 10,3palcovou obrazovkou ovládání vozidla. Jeep také nabízí infotainment na zadních sedadlech u verzí Wagoneer Series II a Series II Premium, čímž přináší do třířadého SUV další dvě 10,1palcové obrazovky. Dohromady to má za následek plochu obrazovky neuvěřitelných 50,9 palce. Wagoneer je standardně dodáván se zvukovým systémem Alpine s 10 reproduktory, ale lze jej objednat také s prémiovým zvukovým systémem McIntosh s 19 reproduktory. Mezi další standardní výbavu patří navigace, 4G LTE Wi-Fi hotspot a satelitní rádio. Modely Series II a III se standardně dodávají s podložkou pro bezdrátové nabíjení.


Doporučená úprava

Jeep Wagoneer je buď velmi velký, nebo velmi malý. Doporučuje se výbavová varianta Série III, která vybavuje třířadý terénní vůz četnými prvky a detaily výbavy. Standardně roluje na 20palcových kolech, na přání s 22palcovými ráfky a má vzduchové odpružení s aktivním tlumením. Standardem je head-up displej a Jeep dokonce nabízí uzamykatelný trezor na cennosti ve vozidle. Wagoneer je standardně vybaven podvozkem Quadra-Trac II a volitelně může být vybaven špičkovým podvozkem Quadra-Drive II. Wagoneer řady II je velký, luxusní a nabitý špičkovými technologiemi.

AutoBřezík