Lexus GX 2024: Interiér, motor a úpravy

Pokud půjde u luxusní značky vše podle plánu, Lexus GX 2024 nabízí kombinaci elegance a robustnosti. Už na první pohled je jasně vidět rozdíl mezi GX 2024 a jeho předchůdcem. Níže jsou uvedeny klíčové detaily GX 2024, včetně designu, hnacího ústrojí a bezpečnostních prvků.

Lexus GX 2024: Interiér, motor a úpravy

Úrovně výbavy Lexus GX 2024

GX 2024 bude k dispozici v šesti úrovních výbavy, přičemž doporučené maloobchodní ceny budou teprve určeny: Premium, Premium+, Luxury, Luxury+, Overtrail a Overtrail+. Modely Overtrail představené na Tokyo Outdoor Show 2023 jsou součástí nové iniciativy Lexus nazvané Overtrail Project, jejímž cílem je „inspirovat zákazníky na celém světě, aby prozkoumali nádhernou přírodu prostřednictvím sofistikovaných dobrodružství“.

Lexus GX 2024: Interiér, motor a úpravy

Modely Overtrail obsahují Multi-Terrain Select, Crawl Control, Downhill Assist Control, elektronický kinetický dynamický systém odpružení, 33palcové pneumatiky (18palcové ráfky) a hliníkové kluzné desky pro taková dobrodružství.

Lexus GX 2024: Interiér, motor a úpravy

V závislosti na úrovni výbavy má kupující na výběr 11 barevných variant: Eminent White Pearl, Nebula Grey Pearl, Atomic Silver, Incognito, Caviar, Nori Green Pearl a Nightfall Mica. Modely Overtrail nabízejí exkluzivní barevné kombinace s černou střechou, včetně Atomic Silver, Incognito, Nori Green Pearl a Earth.


Platforma GA-F a odpružení

Lexus GX pro rok 2024 je založen na platformě automobilky GA-F, která byla poprvé představena s aktuální generací LX 600. Podle Lexusu lehký žebřinový rám zvyšuje torzní tuhost a zlepšuje ovladatelnost na silnici. Termín „žebřinový rám“ je jiný termín pro konstrukci karoserie na rámu běžnou u velkých SUV s velkou tažnou kapacitou. Platforma GA-F v podstatě dává modelu GX 2024 silnou páteř pro náročnější aplikace, jako je jízda v terénu a tažení, ačkoli stejná páteř je zodpovědná za hladkou a pohodlnou jízdu na dálnici.

Lexus GX 2024: Interiér, motor a úpravy

GX 2024 se standardně dodává s elektronickým posilovačem řízení, nově vyvinutou přední nápravou s dvojitým příčným ramenem a víceprvkovou zadní nápravou. Jak uvádí Lexus, řízení i odpružení jsou navrženy pro rozdíly mezi jízdou v terénu a na silnici. Volitelně je k dispozici adaptivní variabilní odpružení, které přizpůsobuje tlumicí síly měnícím se podmínkám vozovky.

Lexus GX 2024: Interiér, motor a úpravy

Pohon a tažná kapacita Lexus GX 2024

Pod kapotou GX 2024 je 3,4litrový V6 s dvojitým turbodmychadlem spojený s 10stupňovou automatickou převodovkou. Twin-turbo produkuje 349 koní a vyvíjí točivý moment 479 lb-ft. Maximální tažná kapacita pro úrovně výbavy Premium, Premium+ a Overtrail je 8 000 lb v závislosti na úrovni výbavy. Zatímco se čeká na oficiální čísla EPA, Lexus se zaměřuje na kombinovanou spotřebu paliva 17 mpg.

Lexus GX 2024: Interiér, motor a úpravy

Toyota a Lexus s oblibou balí terénní lahůdky do pověstného obědového boxu. Lexus GX 2024 je standardně dodáván se stálým pohonem všech kol a středovým diferenciálem Torsen (verze s elektronickou uzávěrkou zadního diferenciálu). Řazení mezi 4hi a 4lo je nyní rychlejší díky aktualizaci elektronické převodovky.

✓ Můžete také zkontrolovat:


Delší a širší vnější design

Lexus popisuje exteriér GX 2024 jako čtvercový profil s horizontálním designovým motivem. Snad nejnápadnější – nebo ne – je „vřetenová mřížka chladiče“ GX 2024, o které Lexus říká, že je stále přítomná, i když pravděpodobně ne tak polarizující jako jiná vozidla Lexus. Vřetenová mřížka chladiče Lexus je podobně jako ledvinka chladiče BMW spíše záležitostí typu love-it-or-hate-it. Ať tak či onak, GX 2024 připomíná akční film, díky čemuž je dobrým kandidátem na další díl Muži v černém.

Lexus GX 2024: Interiér, motor a úpravy

Nový design dává modelu 2024 Lexus GX větší půdorys než jeho předchůdci. Celková šířka vozidla vzrostla o 3,74 palce (převis o 4,52 palce), zatímco přední převis se zmenšil o 0,78 palce, aby se zlepšila světlá výška. Rozvor náprav a celková délka narostly o 2,36 a 2,75 palce, což umožnilo posunutí A-sloupku dozadu, aby se zlepšil výhled řidiče a spolujezdce.

Lexus GX 2024: Interiér, motor a úpravy

Celková délka Lexus GX 2024 je 197,04 centimetru, celková šířka včetně vnějších zpětných zrcátek je 83,22 centimetru. Maximální výška je až 76,18 palce, v závislosti na úrovni výbavy a možnostech kol a pneumatik.


Interiér a sezení

Druhá řada sedadel je k dispozici ve dvou konfiguracích: kapitánské sedadlo nebo sklopné lavicové sedadlo, které lze rozdělit v poměru 60:40 a pojme sedm osob. Lexus začlenil praktický systém „One-Motion Tumble“, který umožňuje sklopení třetí řady sedadel a vytvoření dalšího nákladového prostoru. 2024 GX nabízí podle Lexusu při sklopené třetí řadě sedadel místo až pro pět kufrů. Pod nákladovým prostorem jsou dva další úložné prostory pro menší předměty a 120voltový měnič.

Třetí řada sedadel je elektricky i manuálně nastavitelná, pro druhou řadu jsou k dispozici vyhřívaná sedadla. Šest osvětlených nabíjecích zásuvek (čtyři v Overtrail) doplňuje 12 držáků nápojů, zatímco paměťová funkce pro zadní sedadla zajišťuje standardně vyšší bezpečnost.

Lexus GX 2024: Interiér, motor a úpravy

Mezi standardní technologie a funkce konektivity patří 14palcový multimediální displej s bezdrátovým Apple CarPlay a Andriod Auto, 12,3palcový digitální multiinformační displej a zvukový systém s 10 reproduktory. Mezi volitelné funkce patří Mark Levinson Surround Sound s 21 reproduktory, Cool Box a Cold Area Package, Traffic Jam Assist a bezdrátové nabíjení smartphonu.


Bezpečnostní výbava Lexus GX 2024

Každý GX 2024 je standardně vybaven bezpečnostním systémem Lexus Safety System+ 3.0. Balíček prvků aktivní bezpečnosti obsahuje předkolizní systém s detekcí chodců, dynamický tempomat s radarem, varování před opuštěním jízdního pruhu, asistent změny jízdního pruhu, asistent dopravního značení a proaktivní asistent jízdy.


Dostupnost Lexus GX 2024

GX 2024 se bude montovat v japonském závodě Tahara a očekává se, že se dostane na trh začátkem roku 2024. V tuto chvíli bude také zveřejněn RRP. Hybridní pohon bude od roku 2024 dostupný také v USA.

Fotografie a zdroj: Lexus.

AutoBřezík