Tesla Model S 2023: Technická data, změny, cena

Automobil, který odstartoval revoluci elektromobilů, začíná ukazovat svůj věk. Přestože Tesla Model S 2023 zaostává za nově vyvinutými konkurenty s více funkcemi a delším dojezdem, hatchback je stále konkurenceschopný. Koneckonců, Model S nabízí dojezd až 652 km na jedno nabití. Třímotorový model Plaid Performance s výkonem 750 kW (1020 koní) navíc zrychlí na 100 km/h za pouhých 2,1 sekundy, což z něj dělá stejně rychlý vůz jako hypercar za miliony.

Špičkoví konkurenti, jako jsou BMW i7 a Lucid Air, však Teslu připravili o velkou část jejího lesku. Model S má také vysokou cenu, která neodpovídá jeho průměrnému interiéru, zejména ve srovnání s luxusními kabinami Lucid a BMW.

Myslíme si, že zvláštní volant Tesly snižuje zážitek z jízdy, ale alespoň je zde normální volant. Přesto zůstává Model S 2023 vlajkovou lodí značky. Nabízí přístup k nejnovějšímu softwaru a pokročilému – i když poněkud diskutabilnímu – režimu handsfree AutoPilot od Tesly.

Co je nového pro rok 2023?

Letos bude Model S vybaven novou klíčenkou, která nahradí předchozí klíčenku ve tvaru auta. Standardní volant bude znovu zaveden zdarma (pro stávající majitele je k dispozici upgrade za 17 500 Kč). Vzhledem k tomu, že Tesla je známá tím, že mění svá vozidla s každým modelovým rokem, očekávejte, že se Model S bude časem dále vyvíjet.

Spokojili bychom se se základním modelem s odhadovaným dojezdem 652 km na jedno nabití. Ultra výkonný model Plaid zní lákavě, ale s vyvolávací cenou téměř 3 450 000 Kč je to pořádná suma – pokud tedy nutně nepotřebujete auto s rychlostí dragsteru a nejvyšším výkonem.

EV motor, výkon a výkon

S jedním elektromotorem pro přední a zadní nápravu mají všechny verze modelu S trvalý pohon všech kol. Zrychlení různých modelů se pohybuje od vynikajícího po neuvěřitelné. Náš testovací vůz Model S sprintoval na 100 km/h za pouhé 2,4 sekundy a poskytoval neomezené potěšení z jízdy s okamžitým dodáním výkonu. Verze Plaid je vybavena třetím elektromotorem, který zvyšuje celkový výkon na 750 kW (1020 koní) – což stačí k tomu, aby Model S zrychlil na 100 km/h za pouhých 2,1 sekundy.

Standardní Model S se osvědčil jako agilní sportovní sedan s dobře ovladatelnými pohyby karoserie a přímým řízením. Díky dvěma různým nastavením si řidič může vybrat mezi silným a slabým řízením, ale ani jedno nastavení nenabízí více zpětné vazby od vozovky. Bohužel dostupný volant ve tvaru vidlice je špatně integrovaný a ubírá na zážitku z jízdy; volitelně je k dispozici normální volant. Jízdní komfort je dobrý, řízení svižné a na dálnici je auto sebevědomé a téměř tiché.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Dojezd, nabíjení a výdrž baterie

Pod podlahou Tesly je umístěn akumulátor, který zajišťuje nízké těžiště a rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi přední a zadní částí vozu. Dojezd a zrychlení se liší v závislosti na modelu. Baterie základní verze nabízí dojezd až 652 km, zatímco model Plaid může ujet až 637 km. Lucid Air v současnosti vede s odhadovaným dojezdem 832 km, zatímco maximální dojezd BMW i7 je s 512 km zdaleka nejnižší.

Spotřeba paliva a MPGe v praxi

Zatímco elektromobily jako Chevy Bolt a Polestar 2 nabízejí slušný dojezd, Model S zůstává působivou alternativou k vozům se spalovacím motorem pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Základní model má nejlepší hodnoty MPGe (míle na galon benzinového ekvivalentu) se 124 MPGe ve městě a 115 MPGe na dálnici. V našem testu spotřeby při rychlosti 120 km/h na dálnici dosáhl Model S dojezd 357 km, což je stále výrazně méně, než udávaný dojezd EPA 525 km. Model Plaid dosáhl v tomto testu 451 km ze slibovaných 628 km.

Interiér, pohodlí a nakládka

S cenou přesahující 2 500 000 Kč za Model S kupující přirozeně očekávají určitou úroveň luxusu i v interiéru. Atmosféra interiéru je příjemná, ale zdaleka nedosahuje úrovně našich oblíbenců, jako jsou Mercedes-Benz třídy E a Volvo S90 – oba výrazně levnější. Svažující se linie střechy Modelu S chytře skrývá zadní výklopné dveře, které se otevírají a odhalují masivní 736 litrů zavazadlového prostoru. Byli jsme schopni uložit osm našich příručních kufrů, aniž bychom museli sklápět zadní sedadla. Skromný úložný prostor pro drobné předměty v celém interiéru – zejména na zadních sedadlech – je kompenzován velkým úložným prostorem pod podlahou v zadní části vozu.

infotainment a konektivita

Fanoušci moderního minimalismu si zamilují interiér Modelu S, který je standardně dodáván s velkou obrazovkou infotainmentu, která ovládá téměř všechny funkce vozidla. Techničtí nadšenci budou potěšeni, ale nejsme zcela přesvědčeni. Umístění obrazovky na palubní desce donutí některé řidiče předklonit se na sedadle, aby dosáhli na určité ikony, zejména na ikonu v pravém horním rohu obrazovky. Na rozdíl od levnějšího Modelu 3 má Model S druhou obrazovku pro displej přístrojů a malý touchpad na zadním sedadle.

bezpečnost a asistenci řidiče

Ačkoli Model S vyvolal celonárodní debatu o bezpečnosti semi-autonomních vozidel, protože údajně začal hořet po určitých typech vysokorychlostních kolizí, jeho bezpečnost je podpořena dobrými výsledky nárazových testů od Pojišťovacího institutu pro bezpečnost silničního provozu a podporou. skutečnost, že požáry vozidel nejsou neobvyklé u elektrických i plynových vozidel. Pro více informací o výsledcích nárazových testů Modelu S navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří

  • Standardní automatické nouzové brzdění
  • Standardní varování před opuštěním jízdního pruhu
  • K dispozici s adaptivním tempomatem a voláním handsfree

záruka a údržba

Tesla nabízí komplexní záruku na hnací ústrojí a hybridní komponenty Modelu S, která platí 8 let bez omezení kilometrů, ale nezahrnuje dlouhou záruku na celý vůz ani bezplatné balíčky plánované údržby jako Jaguar I-Pace.

Záruka na Tesla Model S zahrnuje:

  • Omezená záruka: 4 roky nebo 80 000 km
  • Záruka na pohonné ústrojí: 8 let bez omezení kilometrů
  • Bezplatná plánovaná údržba: Ne

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.