Tesla Model S 2023: Technická data, změny, cena

Tesla

The automobil který odstartoval revoluci elektromobilů, ukazuje svůj věk. I kdyby Tesla Model S 2023 zaostává za nově vyvinutými konkurenty s více funkcemi a delším dojezdem, hatchback je stále konkurenceschopný. Ostatně Model S nabízí dojezd až 405 mil na jedno nabití. Třímotorový model Plaid Performance s výkonem 1020 k navíc zrychlí na 100 km/h za pouhé 2,1 sekundy, díky čemuž je rychlý jako hypercar za miliony.

Špičkovým konkurentům se však líbí bmw i7 a Lucidní Air Tesla zbavila hodně svého lesku. Model S má také šestimístnou cenovku, která prostě neodpovídá jeho průměrnému interiéru, zejména ve srovnání s luxusními kabinami Lucid a BMW.

Myslíme si, že zvláštní volant Tesly snižuje zážitek z jízdy, ale alespoň je zde normální volant. Přesto zůstává Model S 2023 vlajkovou lodí značky. Nabízí přístup k nejnovějšímu softwaru a pokročilému – i když poněkud diskutabilnímu – režimu handsfree AutoPilot od Tesly.

Co je nového pro rok 2023?

Letos bude Model S vybaven novou klíčenkou, která nahrazuje předchozí klíčenku ve tvaru auta. Bezplatně bude znovu zaveden také běžný volant (pro stávající majitele je k dispozici také upgrade za 700 EUR). Vzhledem k tomu, že Tesla je známá tím, že mění svá vozidla s každým modelovým rokem, očekávejte u Modelu S postupem času více změn.

Spokojili bychom se se základním modelem s odhadovaným dojezdem 405 mil na jedno nabití. Ultra výkonný model Plaid zní lákavě, ale s vyvolávací cenou téměř 138 000 EUR je to krádež – pokud tedy nutně nepotřebujete auto s rychlostí dragsteru s nejvyšším palivem.

EV motor, výkon a výkon

S jedním elektromotorem pro přední a zadní nápravu mají všechny verze modelu S trvalý pohon všech kol. Zrychlení různých modelů se pohybuje od vynikající až po neuvěřitelnou. Náš testovací vůz Model S sprintoval na 100 km/h za pouhé 2,4 sekundy a poskytoval neomezené potěšení z jízdy s okamžitým dodáním výkonu. Verze Plaid je dodávána s třetím elektromotorem, který zvyšuje celkový výkon na 1020 koní – dostačující k tomu, aby Model S zrychlil na 100 km/h za pouhé 2,1 sekundy.

Standardní Model S se osvědčil jako agilní sportovní sedan s dobře ovladatelnými pohyby karoserie a přímým řízením. Díky dvěma různým nastavením si řidič může vybrat mezi silným a slabým řízením, ale ani jedno nastavení nenabízí více zpětné vazby od vozovky. Bohužel dostupný volant ve tvaru vidlice je špatně integrovaný a ubírá na zážitku z jízdy; volitelně je k dispozici normální volant. Jízdní komfort je dobrý, řízení svižné a na dálnici je auto sebevědomé a téměř tiché.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Dojezd, nabíjení a výdrž baterie

Pod podlahou Tesly je umístěn akumulátor, který zajišťuje nízké těžiště a rovnoměrné rozložení hmotnosti zepředu dozadu. Dojezd a chování při zrychlení se liší v závislosti na modelu. Baterie základní verze nabízí dojezd až 405 mil, zatímco model Plaid může ujet až 396 mil. Lucid Air představuje současnou nejvyšší hodnotu s odhadovanými 517 kilometry, zatímco maximální dojezd BMW i7 je zdaleka nejnižší s 318 kilometry.

Spotřeba paliva a MPGe v praxi

Zatímco elektromobilům se to líbí Chevy Bolt a polestar 2 nabízí životaschopné řady, Model S zůstává působivou alternativou k vozidlům na plyn pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Základní model má nejlepší hodnoty MPGe se 124 v městském provozu a 115 na dálnici. V našem testu spotřeby při rychlosti 75 km/h na dálnici dosáhl Model S dojezd 222 mil, což je stále výrazně pod tehdejším dojezdem EPA 326 mil. Plaid dosáhl 280 mil z inzerovaných 390 mil.

Interiér, pohodlí a nakládka

S cenou přes 100 000 eur za Model S kupující přirozeně očekávají jistou míru luxusu i v interiéru. Atmosféra interiéru je příjemná, ale zdaleka ne tak plyšová jako u našich oblíbených, jako je ta Mercedes Benz Třída E a Volvo S90 – obojí stojí výrazně méně. Svažující se linie střechy Modelu S důmyslně skrývá zadní výklopné dveře, které se otevírají a odhalují masivní 26 kubických stop zavazadlového prostoru. Byli jsme schopni uložit osm našich příručních kufrů, aniž bychom museli sklápět zadní sedadla. Skrovný úložný prostor pro drobné díly v celém interiéru – zejména na zadním sedadle – je kompenzován velkým úložným prostorem pod podlahou v zadním nákladovém prostoru.

infotainment a konektivita

Fanoušci moderního minimalismu si zamilují interiér Modelu S, který je standardně dodáván s velkou obrazovkou infotainmentu, která ovládá téměř všechny funkce vozidla. Techničtí nadšenci budou potěšeni, ale nejsme zcela přesvědčeni. Umístění obrazovky na palubní desce donutí některé řidiče předklonit se na sedadle, aby dosáhli na určité ikony, zejména na ikonu v pravém horním rohu obrazovky. Na rozdíl od levnějšího Modelu 3 má Model S druhou obrazovku pro displej přístrojů a malý touchpad na zadním sedadle.

bezpečnost a asistenci řidiče

Ačkoli Model S vyvolal celonárodní debatu o bezpečnosti semi-autonomních vozidel, protože údajně začal hořet po určitých typech vysokorychlostních kolizí, jeho bezpečnost je podpořena dobrými výsledky nárazových testů od Pojišťovacího institutu pro bezpečnost silničního provozu a podporou. skutečnost, že požáry vozidel nejsou neobvyklé u elektrických i plynových vozidel. Pro více informací o výsledcích nárazových testů Modelu S navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří

  • Standardní automatické nouzové brzdění
  • Standardní varování před opuštěním jízdního pruhu
  • K dispozici s adaptivním tempomatem a voláním handsfree

záruka a údržba

Tesla nabízí komplexní záruční balíček na ochranu hnacího ústrojí a hybridních komponent Modelu S, ale nemá dlouhý kryt nárazníku a bezplatné balíčky plánované údržby jako Model S Jaguar I Pace .

  • Omezená čtyřletá záruka nebo 50 000 mil
  • Záruka na pohonné ústrojí platí osm let a neomezený počet kilometrů
  • Žádná bezplatná plánovaná údržba

Jak užitečná je publikace?

Kliknutím na hvězdičku ohodnotíte!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.