Tesla Roadster 2023: Technické údaje, cena, motory

Tesla

Originál Tesla Roadster 2023 umístil výrobce elektromobilů na mapu, i když si to většina kupujících Modelu S a Modelu X nepamatuje. Původně měl Roadster vyjít v roce 2021, ale nový model ještě není venku, což naznačuje zpoždění. Roadster druhé generace překonává svého předchůdce dvěma malými zadními sedadly, výrazně delším dojezdem a výrazně vyšší úrovní výkonu.

Generální ředitel Tesly Elon Musk se při představení konceptu Roadster v roce 2017 chlubil zrychlením za 1,9 sekundy na 60 km/h a maximální rychlostí 250 km/h – čísla, která se snad splní, až se sportovní vůz konečně dostane na trh.

Co je nového pro rok 2023?

Roadster bude novým přírůstkem do řady Tesly, až se nakonec dostane do výroby. Oživí jméno, které nosil první model společnosti v roce 2008. Tesla původně oznámila sportovní vůz na rok 2021, ale od té doby jsme nic neslyšeli, takže předpokládáme, že roadster bude mít zpoždění.

rozhodování o cenách a nákupu

Tesla říká, že nabídne základní Roadster za 200 000 EUR a limitovanou sérii Founders za 50 000 EUR navíc. Nemáme podrobnosti o tom, co tyto dva odlišuje, kromě skutečnosti, že budou vyrobeny pouze modely 1000 Founders Series. Pokud jste sběratel, mohlo by to stát za peníze navíc, pokud ne, můžete své peníze ušetřit. Jakmile budou tyto podrobnosti k dispozici, aktualizujeme tento článek o další informace o standardní a volitelné výbavě vozu.

EV motor, výkon a ovladatelnost

Když byla v listopadu 2017 představena nová Tesla Roadster jako koncepční vozidlo, Musk oznámil nepředstavitelné údaje o výkonu automobil včetně zrychlení na 60 km/h za 1,9 sekundy, maximální rychlosti přes 250 mph a čtvrt míle za pouhých 8,8 sekund. To je neuvěřitelné. Pro srovnání, dosažení této rychlosti 60 mph znamená, že Roadster je o celou sekundu rychlejší než jeho hlavní konkurent, ten s benzínovým motorem. McLaren 570S. Během konference Musk také zmínil, že roadster bude standardně dodáván s pohonem všech kol. To je méně překvapivé. Tradiční modely elektromobilů od Tesly využívají k pohonu všech čtyř kol dva elektromotory – jeden vpředu a jeden vzadu, takže je jen logické, že tomu tak bude i u Roadsteru.

Dojezd, nabíjení a výdrž baterie

200kWh baterie prý dá dojezd až 620 mil, ale tohoto čísla se jistě dosáhne jen při velmi malém používání; několik horkých kol na trati tento odhad výrazně sníží.

Spotřeba paliva a MPGe v praxi

EPA ještě nezveřejnila údaje o najetých kilometrech roadsteru, ale tyto podrobnosti budou pravděpodobně oznámeny krátce před uvedením na trh. Doufáme, že budeme mít příležitost nový roadster otestovat. Poté roadster otestujeme v našem testu spotřeby paliva při rychlosti 75 km/h na dálnici a o výsledcích zde podáme zprávu.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Interiér, pohodlí a nakládka

Roadster je zatím jen koncept a koncepty se většinou během vývoje v sériový model zásadně mění. Jak je znázorněno, roadster má odnímatelnou skleněnou střechu, kterou lze uložit do kufru. Má čtyři sedadla, ale ta zadní se nezdají být vhodná pro dospělé, protože roadster má dramaticky se svažující linii střechy. Jinak očekáváme, že se minimalistický design interiéru Tesly projeví i zde.

infotainment a konektivita

V designu konceptu se od horní části palubní desky po středovou konzolu rozprostírá velká dotyková obrazovka s úložným prostorem pod ní. Žádné vozidlo z řady Tesla nenabízí služby jako Apple CarPlay, Android Auto nebo kompatibilita Amazon Alexa a neočekáváme, že se to u Roadsteru změní. Pokud je informační a zábavní systém v sedanu Model 3 nějakým náznakem toho, co v roadsteru uvidíme, kupující by neměli očekávat, že v tomto voze najdou AM Radio nebo SiriusXM. Myslíme si, že je pravděpodobné, že Tesla nabídne vestavěný Wi-Fi hotspot, integraci Spotify a řadu aplikací pro vizuální zábavu, jako jsou Netflix, Hulu a YouTube, aby se řidiči bavili při parkování a nabíjení.

bezpečnost a asistenci řidiče

Vzhledem k tomu, že Roadster je stále koncepčním vozidlem, Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) a Pojišťovací institut pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) ho zatím neměly možnost nárazově otestovat. Očekáváme, že Tesla vybaví Roadster všemi svými nejnovějšími a nejlepšími asistenčními technologiemi pro řidiče, včetně slavného systému poloautonomního řízení Autopilot. Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří

  • Standardní automatické nouzové brzdění s detekcí chodců
  • Lane Departure Warning s Lane Departure Warning standardně
  • K dispozici adaptivní tempomat s poloautonomním režimem jízdy

záruka a údržba

Očekáváme, že Roadster dostane stejný standardní záruční balíček jako zbytek nabídky Tesly, který zahrnuje osmiletou záruku na elektromotory a sadu baterií. Na rozdíl od takových konkurentů Audi R8 nebo jaguár F-Type pravděpodobně nebude mít bezplatný plán údržby pro Teslu.

  • Omezená čtyřletá záruka nebo 50 000 mil
  • Záruka na pohonné ústrojí je platná po dobu osmi let bez ohledu na počet najetých kilometrů
  • Žádná bezplatná plánovaná údržba

Jak užitečná je publikace?

Kliknutím na hvězdičku ohodnotíte!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.