V naší recenzi nového Volkswagenu Passat 2022 se dozvíte o výbavě a cenách vozu, jeho technických údajích, najdete zde fotografie sedanu a videa z testovacích jízd a také malou odbočku ke vzhledu vozu. Modelka.
Německý koncern představil Volkswagen Passat B8 v červenci 2014. Na ruský trh byl uveden na podzim 15. Design vozu se nijak dramaticky nezměnil; výrobce se vydal evoluční cestou při zušlechťování zevnějšku. Interiér vozu je zcela nový – model přešel na modulární platformu MQB.
Technické specifikace
Níže jsou uvedeny hlavní specifikace Volkswagen Passat / Volkswagen Passat B8 2018-2019 v nové karoserii pro ruský trh.
V tabulce jsou uvedeny nejdůležitější parametry: vnější rozměry, spotřeba paliva (benzín), světlá výška, hmotnost, objem kufru a nádrže, motory, převodovky, typ pohonu, jízdní výkony atd.
Tělo
anatomie | limuzína |
třída vozidla | Třída D |
délka / šířka / výška, mm | 4767/1832/1456 |
rozvor, mm | 2791 |
Světlá výška (světlá výška), mm | 160 |
objem ložného prostoru, l | 586 |
Prázdná hmotnost kg | 1367 — 1480 |
Objem palivové nádrže, l | 66 |
motor a převody
typ motoru | benzín | benzín |
objem, l | 1.4 | 1.4 |
výkon, HP | 125 | 125 |
Točivý moment, Nm | 200 | 200 |
Typ převodovky | mechanika | robot |
počet převodových stupňů | 6 | 7 |
řídit | přední | přední |
Zrychlení 0-100 km/h, s | 9.7 | 9.7 |
Nejvyšší rychlost, km/h | 208 | 208 |
spotřeba paliva, l | ||
– Město | 6.9 | 6.1 |
– vzdálenost | 4.6 | 4.4 |
– smíšené | 5.4 | 5,0 |
typ paliva | 95 | 95 |
typ motoru | benzín | benzín |
objem, l | 1.4 | 1.6 |
výkon, HP | 150 | 180 |
Točivý moment, Nm | 250 | 320 |
Typ převodovky | robot | robot |
počet převodových stupňů | 7 | 7 |
řídit | přední | přední |
Zrychlení 0-100 km/h, s | 8.4 | 7.9 |
Nejvyšší rychlost, km/h | 220 | 232 |
spotřeba paliva, l | ||
– Město | 6.3 | 7.1 |
– vzdálenost | 4.5 | 5,0 |
– smíšené | 5.1 | 5.8 |
typ paliva | 95 | 95 |
Nový Volkswagen Passat 2022 je k dispozici v karosářských verzích sedan a kombi. Na rozdíl od předchozí generace je vůz osmé generace založen na modulární platformě MQB a je zcela jiným vozidlem.
Čtyřdveřový má tyto celkové rozměry: délka – 4 767 mm, šířka – 1 832 mm, výška – 1 456 mm (1 477 mm kombi) a rozvor – 2 791 mm. Pohotovostní hmotnost je v závislosti na motoru a převodovce 1 387 – 1 721 kg. Objem kufru je 586 litrů a 1 152 litrů se sklopenými opěradly (kombi – 650 / 1 780 litrů).
✓ Můžete také zkontrolovat:
Přední zavěšení se skládá z nezávislých pružin McPherson a zadní – nezávislých příčných ramen s pružinami. Vůz je vybaven 16 a 17palcovými koly s pneumatikami 215/60 R16 a 215/55 R17. Ventilované kotoučové brzdy jsou namontovány na přední nápravě a kotoučové brzdy na zadní nápravě.
Ruským kupcům Volkswagenu Passat B8 jsou k dispozici dva zážehové motory TSI. 1,4litrový motor je k dispozici s výkonem 125 a 150 k a je spojen se 6stupňovou manuální převodovkou nebo 7pásmovým robotem DSG. Výkon 1,8litrového motoru je 180 koní a spolupracuje výhradně s DSG. Ve všech verzích má vozidlo pohon předních kol.
vnější
S každou novou generací se chce sedan posunout do prestižnějšího segmentu a konkurovat Mercedesu, BMW a Audi. I přes svou konzervativní, klasickou siluetu je nový Volkswagen Passat pro modelový rok 2022 pravděpodobně nejstylovějším modelem v historii značky.
Klíčovým prvkem na přední straně je dvouoká optika. Přední světlomety spojuje úzká mřížka se čtyřmi horizontálními chromovanými lamelami. Úzký tvar světlometů a masky chladiče dodává modelu pevnější vzhled a opticky zvětšuje příď. Horizontální linie ve spodní části předního nárazníku tento efekt posilují.
O profilu Passatu B8 se toho moc říct nedá. Konstruktéři se snažili vytvořit efekt dlouhé kapoty s kabinou posunutou dozadu. Zákazníci by měli posoudit, zda se to povedlo nebo ne. Obecně je tradiční, moderní a připomíná palanquin.
Zadní část nevypadá tak agresivně a stylově jako přední část. Jediným náznakem prémiové kvality jsou velké lichoběžníkové koncovky výfuku integrované do spodní části nárazníku.
Řekněme, že Volkswagen Passat 2022 má zezadu blíž ke Škodě Superb než k Audi A6. Také auto vypadá ve skutečnosti mnohem jednodušeji než na oficiálních fotkách s pořádným osvětlením a dalšími marketingovými triky – úrovně prémiové trojky stále nedosahuje.
interiér vozu
Chuť výrobce směřovat k prémiovému segmentu je patrná i v interiéru. Možná se VW rozhodl, že se Passat 8 okamžitě stane prémiovým sedanem s analogovými hodinami ve středu palubní desky, 12palcovým digitálním displejem a dřevěnými intarziemi a bude konkurovat Audi A6, BMW řady 5 a Mercedesu třídy E. soutěžit?
Interiér Volkswagenu Passat je prostorný, pohodlný a útulný, za kýženými prémiovými sedany však pokulhává. To se odráží v mnoha věcech – volant je z ‚mladšího‘ Golfu, řazení ze stejného domu a kvalita použitých materiálů je celkově horší.
Všechno je ale relativní a se svou rolí business sedanu se Passat vyrovnává dobře: přírodní kůže, dřevo, ale i kvalitní a na dotek příjemné plasty.
Sedačka je pohodlná a prostorná. Interiér nabízí dobrou úroveň akustického komfortu. Obzvláště vysocí cestující vzadu se mohli cítit nepříjemně kvůli svažující se linii střechy.
Ceny
Jak vysoké jsou náklady? Podle informací na oficiálních stránkách prodejce je cena nového Volkswagenu Passat 2022 32 775 eur.