Ford Bronco 2023: ceny, změny, technická data

Ford

Ať už se prodíráte hustými lesními stezkami nebo na volnoběh až k průjezdnému oknu Wendy – pohon všech kol brod Bronco 2023 je pravděpodobně tím nejzajímavějším SUV od té doby Jeep Wrangler . Bronco, vítěz ocenění 10 nejlepších nákladních vozidel a SUV, je k dispozici ve dvou a čtyřdveřové verzi a dělá vše, co Wrangler umí – a ještě něco navíc. Ano, dveře Bronca se oddělují jako Wrangler, ale pouze Ford si ponechává zrcátka.

SUV obou značek jsou na velké bláto, ale Bronco má při projíždění kalužemi na dálnici výrazně menší hluk od vozovky. Má také více základních koňských sil, přičemž výkon spadá mezi 2,3litrový přeplňovaný řadový čtyřválec a 2,7litrový přeplňovaný V6 motor s výkonem 330 koní. Ti, kteří chtějí ještě více, si mohou užít nafouklé blatníky Bronco Raptor o výkonu 418 k, které uvádíme samostatně. Se závratnou řadou modelů, výbav a volitelných doplňků nabízí Bronco ohromnou konfigurovatelnost pro pokrytí široké škály potřeb – dokonce i pro ty, kteří (jako my) rádi řadí spojkovým pedálem.

Co je nového pro rok 2023?

Ford slaví staré dobré časy speciální edicí Bronco Heritage Edition pro 2- a 4dveřové modely, která oživuje klasický vzhled 60. let. Bronco Heritage Edition vychází z balíčku Big Bend s paketem Sasquatch a je k dispozici s 2,3litrovým přeplňovaným motorem o výkonu 300 k a 7stupňovou manuální nebo 10stupňovou automatickou převodovkou. Retro styl zahrnuje bílou mřížku chladiče, bílou střechu a sadu kol ve stylu 60. let. Dražší edice Heritage Limited, založená na obložení Badlands, má kovový nápis Bronco na blatnících, kůží čalouněná sedadla s kostkovaným vzorem a nápis Heritage Limited na středové konzole.

Základní verze dvoudveřového Bronca začíná na zhruba 33 000 eurech, ale upgrade na vyšší úrovně se rychle prodraží. Naší ideální konfigurací by byl čtyřdveřový se silnějším motorem, který také potřebuje mít nezbytnou off-roadovou výbavu, aby odpovídal svému původu. To je místo, kde přichází na řadu Bronco Wildtrack, který je standardně dodáván se 17palcovými koly Beadlock a obrovskými 35palcovými pneumatikami pro použití v terénu. Mimochodem: Dvoudveřový vůz nabízí dostatek místa na zadním sedadle. Pokud se tedy spokojíte se dvěma dveřmi méně, dostanete za své peníze Bronco více.

motoru, převodovky a výkonu

Je mi líto lidí. Bronco se nedodává s osmi válci. Místo toho je k dispozici standardní 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 300 koní nebo volitelný 2,7litrový dvojitě přeplňovaný V6 s výkonem 330 koní. Oba benzínové motory lze kombinovat s 10stupňovým automatem, manuální 7stupňová převodovka je k dispozici pouze pro menší motor. Bohužel ani jeden motor nemá inspirativní soundtrack. Každé Bronco posílá svůj výkon na všechna čtyři kola a nezávislé přední odpružení je propracovanější než přední odpružení džíp . Mezi další pozoruhodné možnosti patří 35palcové terénní pneumatiky, kola Beadlock, elektronicky uzamykatelné přední a zadní diferenciály a funkce potlačení kontroly stability. Po prvních jízdních dojmech nás Bronco zaujalo svou jemností na silnici. Nejenže je řízení přesnější než u Wrangleru, Ford je zkrátka celkově lépe ovladatelný. Má samozřejmě ty největší pneumatiky a nejměkčí odpružení a karoserie na podvozku není žádným tajemstvím. Ale Bronco není poník na jeden trik, je schopný se vypořádat s opravdu zrádným terénem.

tažná kapacita a užitečné zatížení

Dvoudveřové i čtyřdveřové Bronco jsou dimenzovány na tažnou kapacitu 3 500 liber – stejně jako Wrangler.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Spotřeba paliva a MPG v praxi

Čtyřválcový Bronco s automatickou převodovkou je nejúspornější variantou s 20 mpg ve městě a 22 mpg na dálnici. Upgrade na verzi V6 s paketem Sasquatch, který obsahuje agresivní, nadměrné pneumatiky, snižuje spotřebu paliva ve městě a na dálnici na 17 mpg. Testovali jsme Broncos s automatickou převodovkou s oběma motory na naší cestě spotřeby při rychlosti 75 mph, se čtyřválcem spotřebou 22 mpg a V-6 spotřebou 18 mpg.

Interiér, pohodlí a nakládka

Bronco, který je k dispozici ve dvou nebo čtyřech dveřích, s měkkou nebo pevnou střechou a odnímatelnými panely karoserie, nabízí stejné možnosti pod širým nebem, díky kterým je Wrangler opravdovým outdoorovým potěšením. I v interiéru nabízí Ford o něco více novinek než Jeep. Bronco má v palubní desce integrovaný držák pro smartphony a GoPro. Má také bezrámové dveře, které lze snadno vyjmout. Dlouhá boční okna však mohou poškodit těsnění a do interiéru proniká další hluk větru. Čtyřdveřové modely s prodlouženým rozvorem však nabízejí prostor pro všechny čtyři dveře. Vzhledem k tomu, že vnější zpětná zrcátka jsou umístěna pod čelním sklem, lze je používat i při demontovaných dveřích.

Pokud je interiér vystaven povětrnostním vlivům, může být chráněn pogumovanou podlahou a vinylovým čalouněním námořní třídy. Komu se to líbí noblesněji, může se rozhodnout pro kožená sedadla, velké plastové plochy v interiéru ale působí ve vyšších výbavových liniích lacině. I dvoudveřové Bronco má vzadu dostatek místa pro pohodlné ubytování dvou dospělých. Pouze čtyřdveřová verze má třetí prostřední zadní sedadlo a nabízí o něco více místa pro nohy, ale větší část délky navíc připadá na nákladový prostor, který je o více než 50 procent větší než dvoudveřový.

infotainment a konektivita

Nejnovější software Ford Sync 4 řídí 8,0 nebo 12,0palcový dotykový displej integrovaný do středu palubní desky modelu Bronco. Systém umožňuje bezdrátové aktualizace a dokáže se bezdrátově připojit ke cloudu a smartphonu uživatele. Informační a zábavní systém také podporuje celou řadu moderních funkcí infotainmentu, jako je Apple CarPlay, Android automobil a Wi-Fi hotspot založený na předplatném. Systém lze také rozšířit o požadované možnosti, jako je integrovaná navigace a výkonnější zvukový systém B&O.

bezpečnost a asistenci řidiče

Bronco je k dispozici s řadou asistenčních systémů řidiče, včetně automatických dálkových světel a parkovacích senzorů. Navíc má výbavu, která usnadňuje prolézání kamení při nízké rychlosti a jízdu v terénu. Pro více informací o výsledcích nárazových testů Bronco navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří

  • K dispozici je varování před kolizí a automatické nouzové brzdění
  • Výstraha mrtvého úhlu a příčného provozu na vyžádání
  • K dispozici je asistent pro udržování v jízdním pruhu a asistent pro změnu jízdního pruhu

záruka a údržba

Ford nabízí konkurenční omezenou záruku a záruku na pohonné ústrojí, která konkuruje většině konkurentů. Postrádá však bezplatnou údržbu, kterou nabízejí někteří konkurenti.

  • Omezená tříletá záruka nebo 36 000 mil.
  • Záruka na hnací ústrojí po dobu pěti let nebo 60 000 mil
  • Žádná bezplatná plánovaná údržba

Jak užitečná je publikace?

Kliknutím na hvězdičku ohodnotíte!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.