Lexus RC 2023: Technické údaje, motory, ceny

Ten stárnoucí Lexus I když RC 2023 stále vypadá dobře, ztratilo náskok ve vysoce konkurenčním segmentu luxusních sportovních kupé. Požitek z jízdy není zdaleka tak agresivní, jak slibuje ostrohranný vnější design. RC300 i RC350 postrádají výkon a ovladatelnost se nijak zvlášť nevyrovná konkurenci. Pozitivně je třeba hodnotit měkké jízdní chování a pohodlný interiér.

Standardem je přeplňovaný čtyřválec, ale pokud se rozhodnete pro pohon všech kol nebo dražší výbavu RC350, dostanete atmosférický 3,5litrový V6. K dispozici je také RC F s motorem V8, který se testuje samostatně a nabízí ještě větší výkon. Představte si RC jako luxusní kupé s krásnými liniemi a pochopíte, o co jde.

Co je nového pro rok 2023?

Mezi novinky pro rok 2023 patří nový dotykový displej infotainmentu a také nově dostupný stylingový balíček pro Model F Sport, který zahrnuje dvoubarevný šedočerný exteriér a 19palcová kola Enkei.

RC je zajímavý automobil , protože vypadá přirozeně atleticky, ale tuto iluzi nenaplňuje. Je tedy diskutabilní, zda přejít na výkonnější RC350 s nebo bez F-Sport paketu. Každý, kdo hledá luxus a výkon ve dvoudveřovém kupé, by se měl líbit jednomu z konkurentů Audi A5, bmw 4 nebo Infiniti Q60 zvážit.

Pokud se vám líbí vzhled, doporučujeme základní RC300, který nabízí styl RC350 za méně peněz. Pokud chcete pohon všech kol, seženete ho o pár tisíc eur dráž. Také bychom sáhli po prémiovém balíčku, který přidává vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, stěrače čelního skla s dešťovým senzorem a další. Jednotlivé možnosti, které se nám líbí, jsou 19palcová kola, parkovací senzory, střešní okno, vyhřívaný volant a modernizované LED světlomety.

motoru, převodovky a výkonu

RC300 je poháněn přeplňovaným čtyřválcovým motorem o výkonu 241 k spojeným výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou. Standardem je pohon zadních kol. Zjistili jsme, že automatická převodovka se k přeplňovanému čtyřválci dobře hodí, ale motor není tak docela schopný táhnout RC s hybností. Lexus nabízí dvě verze svého motoru V6, aby vyrovnal deficit výkonu. Pod kapotou RC300 s pohonem všech kol má V-6 výkon 260 koní a je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou.

RC350 je vybaven motorem V6 o výkonu 311 k spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou (pouze RWD) nebo šestistupňovou automatickou převodovkou (pouze AWD). Při našem testování se tento motor ukázal jako sametově hladký a lineární při přenosu výkonu, ale není tak výkonný jako jeho konkurenti. Zatímco z 0 na 100 km/h sprintovalo za 5,6 sekundy, námi testované kupé BMW 440i zvládlo tuto vzdálenost za 4,4 sekundy – rozdíl ve výkonu je mnohem větší, než vypadá na papíře.

Jízdní komfort je silnou stránkou RC, a to s vyznamenáním. Upgrade na větší kola s nízkoprofilovými pneumatikami, jako je RC350 F Sport, který jsme testovali, přidává ostřejší ovladatelnost, ale nikdy není drsná. RC není tak nadšené jako aerodynamickejší kupé, ale pořád je tu nějaká rezerva. Volant má dobrý cit pro vozovku a je zde dostatek zpětné vazby, abyste poznali, kdy přední pneumatiky ztrácejí přilnavost na asfaltu.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Spotřeba paliva a MPG v praxi

Hodnoty spotřeby všech dostupných motorů RC jsou průměrné a většina konkurentů je překonává. Nejúspornější model, RC300 s pohonem zadních kol, dosahuje spotřeby 11,2 l/100 km ve městě a 7,6 l/100 km na dálnici. Skutečná spotřeba přeplňovaného čtyřválce na naší testovací trase na dálnici byla zklamáním 8,1 l/100 km; v našem testování mnoho výkonnějších konkurentů dosáhlo nebo překonalo své hodnocení na dálnici. Silnější RC350 F Sport, který jsme testovali, dosahoval dokonce stejné spotřeby jako přeplňovaný čtyřválec.

Interiér, pohodlí a nakládka

Dobře zpracovaný interiér RC je stylový, pohodlný a prostorný, ale pouze pro cestující na předních sedadlech. Divoký styling má i nevýhodu: velká slepá místa. Přední sedadla našeho testovacího vozu RC350 F Sport byla dobře polstrovaná a potažená měkkou kůží. Všechny modely RC jsou vybaveny dvouzónovou klimatizací, která se nastavuje pomocí dotykových posuvníků, které jsou překvapivě intuitivní a snadno se používají.

Nákladový prostor RC je omezený. Pokud tedy plánujete delší cestu, neměli byste si s sebou brát příliš mnoho zavazadel. Čtyři naše příruční zavazadla se vejdou do kufru RC, ale pouze pět dalších se sklopenými zadními sedadly. Vnitřní úložný prostor na drobnosti není valný, ale ani konkurenti Lexusu toho moc nenabídnou.

infotainment a konektivita

Standardem je 8,0palcový dotykový displej, volitelně 10,3palcový dotykový displej. Touchpad dálkového ovladače zůstává, ale protože je nyní obrazovka dotyková, nemusíte se již spoléhat na objemný ovladač na konzole. K dispozici je celá řada funkcí připojení, včetně vestavěného WiFi, Amazon Alexa a zrcadlení smartphonu.

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.