Očekává se, že vysoce výkonné AMG varianty skromného Mercedesu-Benz GLC přijdou na trh s řadou moderních technologií. Odlišovat se od konkurence v lukrativním segmentu luxusních vozů střední třídy vyžaduje úroveň výkonu a inovací, ve kterých se Mercedes-AMG dobře vyzná. Jejich nejnovější výtvor, Mercedes-AMG GLC 2025, přichází do EU ve dvou verzích, včetně všemocného hybridu s šílenými výkonovými čísly.
Motor Mercedes-AMG GLC M139l 2025
Třetí generace AMG variant modelu Mercedes-Benz GLC je poháněna ručně vyrobeným 2,0litrovým čtyřválcovým motorem M139l, jediným sériově vyráběným motorem s elektrickým výfukovým turbodmychadlem. Podélně uložené turbodmychadlo motoru je odvozeno od turbodmychadla týmu Mercedes-AMG Petronas F1.
Méně vybavený model GLC 43 má řemenem poháněný startér-alternátor, který přidává 13 koní v nižších otáčkách. Agresivní turbomotor ale i bez něj stále produkuje 416 koní. a točivým momentem 369 Nm. Točivého momentu je více než dostatek pro každou jízdní situaci. High-tech nastavení posílá výkon na všechna čtyři kola prostřednictvím devítistupňové automatické převodovky AMG Speedshift MCT 9G s mokrou spojkou (s poměrem točivého momentu vpředu a vzadu 39:61).
My však sázíme na GLC 63 SE Performance, výkonný elektrický hybrid s výkonem 201 koní. na zadní nápravě s celkovým výkonem systému 671 koní. a točivý moment 752 Nm. Točivý moment. GLC 63 SE Performance používá stejnou devítistupňovou vícespojkovou automatickou převodovku jako GLC 43, ale má plně variabilní převodovku AMG Performance 4MATIC+ s pohonem všech kol, která dokáže rozdělit výkon 50/50 (vpředu dozadu) nebo přenášet až 100 hp. procent přenesených na zadní kola.
Elektrické turbodmychadlo výfukových plynů
GLC 63 SE Performance je vybaven větším elektrickým výfukovým turbodmychadlem, které dodává větší výkon tím, že čerpá energii ze 400V vysokonapěťového systému a pracuje při otáčkách až 175 000 ot./min. Elektromotor o tloušťce 1,6 palce je namontován přímo na hřídeli turbodmychadla mezi kolem turbíny na straně výfuku a kolem kompresoru na straně sání.
„Přímo pohání hřídel turbodmychadla a je řízeno elektronicky, přičemž zrychluje kolo kompresoru dříve, než tok výfukových plynů převezme kontrolu tradičním způsobem,“ uvedl Mercedes-AMG v prohlášení.
Stejně jako čtyřválcový motor Lotus Emira od Mercedes-AMG se i motor M139l GLC vyznačuje uzavřenou konstrukcí s piezo vstřikovači. Zejména piezo vstřikovače Mercedes-AMG GLC 2025 dodávají palivo do spalovacích prostorů pod tlakem až 2 900 psi v prvním stupni. Druhý stupeň přidává vstřikování do sacího potrubí pomocí solenoidových ventilů, což je nezbytné pro dosažení vysokého výkonu motoru, říká Mercedes-AMG.
Jak rychlý je Mercedes-AMG GLC 2025?
Dost rychle na to, abyste zapomněli, že řídíte vysoce výkonný crossover, to je jisté. Mercedes-AMG říká, že relativně skromný GLC 43 dokáže zrychlit z nuly na 60 mph za 4,7 sekundy a má maximální rychlost 250 mph. Na druhou stranu GLC 63 SE Performance nabízí výkon, který překonává sportovní vozy, se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlostí 171 mph.
Hybridní systém E-Performance
400voltová baterie GLC 63 SE Performance dodává 6,1 kWh, 107 stálých koní a 201 špičkových koní po dobu 10 sekund. Proces nabíjení probíhá pomocí rekuperace nebo 3,7 kW AC palubní nabíječky na nabíjecí stanici, nástěnném boxu nebo domácí zásuvce. Stejně jako u turbodmychadla je základní provozní strategie vypůjčena z hybridního pohonu závodního vozu Mercedes-AMG Petronas Formule 1.
Mercedes-AMG poznamenal, že baterie je navržena tak, aby rychle dodávala energii v závislosti na dojezdu. Elektricky nevodivá chladicí kapalina proudí kolem všech 560 článků a ochlazuje je jednotlivě a udržuje provozní teploty v normálním rozsahu.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Řízení zadních kol a adaptivní odpružení
Dobrou zprávou je, že GLC 43 i GLC 63 mají adaptivní odpružení s AMG Ride Control. K dispozici jsou tři režimy odpružení (Comfort, Sport, Sport+) a systém upravuje sílu tlumení na každé kolo v závislosti na zvoleném režimu. GLC 63 je navíc vybavena 48voltovým systémem aktivní stabilizace náklonu, který zabraňuje naklánění karoserie a zostřuje řízení v zatáčkách.
GLC 43 má však pět jízdních režimů AMG Dynamic Select, zatímco GLC 63 SE Performance osm. Obě varianty jsou vybaveny třístupňovým posilovačem řízení citlivým na rychlost a řízením zadních kol AMG. Ten zlepšuje ovladatelnost při vysoké rychlosti a manévrovatelnost při nízké rychlosti a zároveň snižuje poloměr otáčení. Systém naklání zadní kola o 2,5 stupně v opačném směru do rychlosti 100 km/h a řídí stejným směrem jako přední kola při vyšších rychlostech, aby se zlepšila ovladatelnost.
GLC 43 má navíc čtyřpístkové pevné třmeny s příčně vrtanými kotouči 14,7 x 1,4 palce vpředu a jednopístkový brzdový třmen s kotouči 14,2 x 1 palce vzadu. GLC 63 se vyznačuje většími kompozitovými brzdami o rozměrech 15,4 x 1,4 palce se šestipístkovými třmeny vpředu a kotouči o rozměru 14,6 x 1 palce vzadu s plovoucími třmeny.
Balíčky výbavy pro Mercedes-AMG GLC 2025
Mercedes-AMG GLC 2025 je k dispozici s mnoha možnostmi. Noční paket AMG obsahuje vysoce lesklé černé kryty zrcátek, lemy nárazníků, lemování oken, boční prahy a prahové lišty AMG, zatímco noční paket Plus přidává tmavé chromované akcenty na přední masku chladiče a zadní emblémy.
Pokud máte rádi hodně karbonu, paket AMG Exterior Carbon Package přidá čalounění A-Wing, prahové lišty a další ozdobné prvky. A konečně paket AMG Performance pro GLC 43 naplňuje vůz vysoce lesklými aerodynamickými prvky, jako je přední splitter, zadní difuzor a vstupy vzduchu.
2025 Mercedes-AMG GLC MSRP
Mercedes-AMG neoznámil oficiální MSRP pro 2025 GLC 43 a GLC 63. Naše hrubá čísla se pohybují kolem 72 000 € (GLC 43) respektive 88 000 € (GLC 63), ale s jistotou lze říci, že oba vozy budou brzy dostupné u amerických prodejců. nebo v polovině roku 2024.