Mercedes C-Class 2022: technická data, cena, datum vydání

Prezentace páté generace Mercedesu-Benz třídy C 2022 proběhla v Německu. Nejoblíbenější model značky (2,5 milionu prodaných vozů za sedm let) byl modernizován s ohledem na „Senior“ třídu S a dohání ho designem, výbavou i technikou. Spolu se sedanem (karosérie W206) bylo uvolněno kombi (index S206), které se v některých evropských zemích prodává lépe než čtyřdveřové.


Konstrukce těla a rozměry

Čtyřdveřová třída C si zachovala charakteristickou siluetu s interiérem posunutým dozadu, jen je nyní posunuta více dozadu. Současně byly zvětšeny rozměry vozu: délka o 65 mm (až 4751 mm), šířka – o 10 mm (až 1820 mm), rozvor – o 25 mm (až 2865 mm) ). Zmenšila se pouze výška – činí 1438 mm (-9 mm). Rozměry kombíku jsou podobné, ale kvůli střešním ližinám jeho výška dosahuje 1455 mm.

Přední a zadní osvětlení vozu Tseshek je navrženo ve stylu nové třídy S. Přední světlomety se standardně dodávají v diodové verzi, za příplatek jsou k dispozici digitální světelné moduly s miliony výkyvných zrcátek. Taková optika dokáže nakreslit virtuální jízdní pruh s přihlédnutím k šířce vozidla a promítat informace z dopravních značek. Design masky chladiče závisí na verzi: standardní vzor je nahrazen lamelami ve verzi AVANTGARDE line a kosočtvercovými buňkami v řadě AMG.

Zadní světla mají známý trojúhelníkový tvar, vnitřní díly jsou na víku kufru. Podle designových linií existuje několik konfigurací zadního nárazníku. Speciální tvar zádi kombíku zhoršuje jeho aerodynamiku – koeficient odporu proti protiproudu je 0,27, u sedanu 0,24.


Do palety barev karoserie modelu byly přidány tři nové odstíny – Spectral Blue, High-Tech Silver a Opalite White. Standardní velikost kol je 17-19 palců.

✓ Můžete také zkontrolovat:


Vylepšený interiér

Interiér nového Mercedesu třídy C má podobnou architekturu jako třída S, ale horní část předního panelu a přepážky ventilace u Tseschek jsou řešeny jinak. Ale multimediální funkce jsou téměř stejné. Středovou konzolu zabírá vertikální tablet systému MBUX s úhlopříčkou 9,5 nebo 11,9 palců, čelem k řidiči. Po naskenování otisků prstů se otevře přístup k rozhraní centra médií. Mezi podporované funkce patří hlasové ovládání, MBUX Smart Home, streamování zvuku, mobilní kancelář a vzdálené aktualizace softwaru.


K zobrazení palubních informací slouží kromě hlavní obrazovky digitální palubní deska (velikost 10,25 nebo 12,3 palce) a head-up displej. Komplexní řízení komfortu zajišťuje systém Energizing Comfort, který má pokročilé masážní programy a integrovaný trenér Energizing Coach (poskytuje zdravotní doporučení na základě cestovních údajů).


Vylepšení se dočkali i elektronickí asistenti. Adaptivní tempomat nově rozpozná stojící vozidla do rychlosti 100 km/h (dříve 60 km/h), Active Steering Assist rozpoznává značení jízdních pruhů pomocí panoramatické kamery a Traffic Sign Assist čte informace ze značek na okrajích a nad jízdním pruhem.

Po generační obměně nabízí interiér nového Mercedesu třídy C cestujícím více svobody. Šířka ramen se zvětšila o 22 mm vpředu a o 15 mm vzadu. Prostor nad hlavou zadních řidičů se u sedanu zvětšil o 13 mm, u kombi o 11 mm; nohy jsou o 21 mm prostornější. Kufr modelu T se zvětšil o 30 litrů a nyní pojme 490 litrů (1510 litrů při sklopené zadní řadě). Nákladový prostor sedanu stále pojme 455 litrů.

Technické údaje pro Mercedes-Benz C-Class 2022

„Pátý“ Mercedes třídy C bude k dispozici v následujících klasických verzích:

  • C 180 – benzínový motor 1,5 litru, 170 hp. a 250 Nm;
  • C 200 – 1,5 litru, 204 koní a 300 Nm;
  • C 300 – 2,0 litru, 258 koní a 400 Nm;
  • C 220 d – 2,0l turbodiesel, 200 hp. a 440 Nm;
  • C 300 d – 2,0 litru, 265 koní a 550 Nm.

Ve všech výše uvedených verzích jsou čtyřválce vybaveny hybridním systémem EQ Boost ve formátu startér generátoru o výkonu 20 koní. (200 Nm). Převodovka je bez problémů – 9stupňový automat 9G-Tronic a pohon všech kol 4Matic jsou volitelně k dispozici pouze pro modifikace Mercedes-Benz C 200 a C 300.

V nabídce jsou také dva plug-in hybridy: zážehový C 300 e a vznětový C 300 de. Oba dostaly novou baterii s kapacitou 25,4 kWh (místo dosavadních 13,5 kWh), která umožnila navýšit výkonovou rezervu pro elektrickou trakci na 100 km. Při vypnutém spalovacím motoru elektromotor o výkonu 129 koní. a 440 Nm je schopen zrychlit vůz na 140 km / h.

Zavěšení nového „tsesheku“ je nezávislé: dvojitá příčná ramena vpředu a víceprvková ramena vzadu. Za příplatek jsou k dispozici adaptivní tlumiče a sportovní podvozek. Vzduchové odpružení se montuje pouze do zadních bateriových hybridů. Volitelná jsou otočná zadní kola, která lze natočit až o 2,5 stupně.

Datum vydání a cena Mercedes-Benz C-Class 2022

Objednávky na novou třídu C 2022 začínají 30. března a do prodeje se začnou prodávat letos v létě.



  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 hlas, im mittleren: 5 von 5)