Peugeot 308 2022: specifikace, cena, datum vydání

Peugeot představil nový modelový rok Peugeot 308 2022 . Kompaktní hatchback 3 generace dostal větší rozměry, svěží design, nové logo značky, nejnovější verzi systému i-cockpit, vylepšenou přídavnou elektroniku a dvě plug-in hybridní úpravy.


Vnější vzhled

Pro charakterizaci designu karoserie nového Peugeotu 308 Francouzi používají přídomky „smyslný“ a „ostrý“. Aby tato slova ospravedlnila, vůz ukazuje světlé vertikální lamely navigačních světel a originální zadní světla se třemi „drápy“. Nové logo značky v podobě hlavy řvoucího lva dodává image dramatický efekt – „třetí“ Peugeot 308 jej vyzkoušel jako první.

Počínaje základními verzemi bude model vybaven pouze LED optikou, zatímco verze GT a GT Premium budou vybaveny pokročilejšími matricovými LED světlomety. Vnější díly karoserie nového pětidveřového modelu dostaly aerodynamicky optimální tvar, což v konečném důsledku umožnilo snížit koeficient odporu proti proudění vzduchu na 0,28.

Při modernizaci se „třistaosmičky“ velikostně vážně rozdělily. Délka a šířka vozu se zvětšila o 114 a 48 mm (na 4367 a 1852 mm) a rozvor náprav o 55 mm (na 2675 mm). Zmenšila se pouze výška – zmenšila se o 13 mm (na 1444 mm). Světlá výška je dle specifikace 140 mm.


Interiér a vybavení

Interiér nového Peugeotu 308 2022 má vylepšenou architekturu i-cockpitu. Zajišťuje přítomnost malého ergonomického volantu, 10palcového digitálního přístrojového štítu a centrálního dotykového displeje se stejnou 10palcovou úhlopříčkou. V drahých úrovních výbavy má sdružený přístroj trojrozměrný efekt a na konzole se objevuje řada tlačítek i-toggles pro rychlý přístup k základním funkcím. Mediální centrum podporuje ovládání hlasovými příkazy a umožňuje současné připojení dvou zařízení přes Bluetooth. Nechybí ani USB-C porty a přihrádka pro bezdrátové nabíjení smartphonů.

Středový tunel verzí s automatickou převodovkou je nyní zbaven obvyklého joysticku – místo něj byla zavedena malá volicí páka s třípolohovým páčkovým přepínačem (zpátečka, neutrál a pojezd) a dvěma tlačítky (parkovací a manuální). O něco níže je přepínač jízdních režimů (pro hybrid jsou k dispozici programy Electric, Hybrid, Eco, Normal a Sport), vpravo jsou pod závěsem dva držáky nápojů. Navazující přihrádka na drobnosti má objem až 34 litrů.



Paket hatchback obsahuje vyhřívání volantu a čelního skla, obrysové osvětlení s 8 roletami, elektrická přední sedadla (10 nastavení) a masáž, panoramatickou střechu, celoobvodové kamery, bezklíčový vstup. Sada elektronických asistentů zahrnuje adaptivní tempomat (vozidla s „automatikou“ mají funkci stop-and-go), automatické brzdění s rozpoznáním chodců a cyklistů, hlídání jízdních pruhů, varování před přejezdem při couvání, rozpoznávání dopravních značek, zóny sledování slepých ( dosah až 75 metrů).

Základní objem kufru Peugeotu 308 se po generační obměně zmenšil ze 420 na 412 litrů, ale maximální kapacita vzrostla z 1228 na 1323 litrů. Podzemní nákladový prostor pojme dalších 28 litrů zavazadel.


✓ Můžete také zkontrolovat:

Specifikace Peugeot 308 2022

Aktualizovaný hatchback je založen na upravené platformě EMP2, která umožňuje vytvářet hybridy a elektromobily. Zatím neexistují čistě elektrické verze, ale dva hybridy, které lze dobíjet ze sítě. První – Hybrid 180 e-EAT8 – kombinuje zážehový motor PureTech 1.6 (150 k, 250 Nm) a elektromotor (110 k, 320 Nm). Celkový tah je 180 koní. a 360 Nm. Druhou modifikaci Hybrid 225 e-EAT8 pohání tandem 1,6litrového spalovacího motoru o výkonu 180 koní. (Točivý moment 250 Nm) a stejný elektromotor o výkonu 110 HP. Výkon je zde 225 koní. a 360 Nm.

Oba hybridy mají elektromotory zabudované v „automatu“, lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kW*h. S vypnutým motorem ujede verze Hybrid 180 e-EAT8 60 km, Hybrid 225 e-EAT8 – 59 km (podle cyklu WLTP). Nabití baterie z domácí zásuvky 8 A trvá 7 hodin 5 minut, ze zásuvky 16 A (s 3,7 kW nabíječkou) 3 hodiny 50 minut. Wallbox Wallbox (32 A, 7,4 kW) doplní kapacitu baterie za 1 hodinu 55 minut.

Kromě hybridů v rodině Peugeot 308 2022 budou klasické úpravy. Získáte benzínové „turbotrojky“ 1.2 Puretech (110 nebo 130 PS) a naftový čtyřválec 1.5 BlueHDi (130 PS). „Mladší“ verze o výkonu 110 koní používá pouze 6stupňovou manuální převodovku, zatímco verze s výkonem 130 koní nabízejí volbu mezi „mechanikou“ a „automatickou“ EAT8.

Datum vydání a cena Peugeot 308 2022

V Evropě bude prodej novinek zahájen v druhé polovině roku 2021, konfigurace a ceny budou oznámeny současně.



  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 hlas, im mittleren: 5 von 5)