Toyota Corolla 2023: Cena, interiér, technická data

Toyota

The Toyota Corolla 12. generace 2023 nabízí působivou spotřebu paliva a řadu standardních bezpečnostních prvků v kompaktním balení, které je nejen vzrušující na pohled, ale také vzrušující z jízdy. Nejvýkonnější Corolla má čtyřválcový motor o výkonu pouhých 169 koní, který auto zrovna nezrychluje. Další taková malá auta Honda Civic nebo Mazda 3 jsou rychlejší, citlivější a mají větší dynamiku, díky čemuž je řízení mnohem zajímavější. Široká škála modelů odlišuje Corollu od ostatních malých vozů.

Corolla je nabízena ve verzích sedan a hatchback a je k dispozici také s neuvěřitelně úsporným hybridním pohonem s pohonem předních nebo všech kol. Na zadních sedadlech se pohodlně vejdou dospělí, díky čemuž je Corolla cenově dostupným novým vozem pro lidi, kteří potřebují spolehlivý osobní nosič. Corolla vás neohromí, ale zapůsobí na vás svou účinností a stylem.

Co je nového pro rok 2023?

Toyota na to bere modelový rok 2023 důležité změny ve výbavových liniích a motorech Corolly. Modely Corolla Hybrid dostanou úrovně výbavy SE a XLE, zatímco pohon všech kol bude v budoucnu k dispozici jako volitelná výbava pro hybridní úrovně SE a LE. Motor 1,8 l o výkonu 139 k nabízený ve výbavových řadách L, LE a XLE byl nahrazen motorem 2,0 l o výkonu 169 k. Toyota bohužel pro rok 2023 upustila od příplatkového šestistupňového manuálu a Corolla zůstala dostupná pouze s automatickou převodovkou. Nová 8,0palcová obrazovka infotainmentu nahrazuje menší displeje jako standard u všech Corollas.

Modely XSE a XLE jsou nyní vybaveny přepracovaným 7,0″ přístrojovým panelem, přičemž všechny modely dostanou aktualizovaný 4,2″ přístrojový panel. Každá Corolla dostane drobné vizuální vylepšení, jako jsou LED světla pro denní svícení a přepracované světlomety pro SE, XSE a XLE. Modely SE a XSE dostanou také nový zadní difuzor a nová 18palcová kola v lesklém grafitu. Hatchbacky Corolla mají přepracovanou masku chladiče, LED světlomety a zadní nárazník s chromovanými akcenty. Výbavy Nightshade a Apex již nejsou nabízeny. Konečně odpadá výbava L, takže modely LE představují novou základní variantu Corolly.

Rozhodli bychom se pro sportovnější sedan SE. S pevnějším odpružením, díky kterému je řízení pohodlnější než u běžné výbavy. Sedan Corolla SE má řadu standardních prvků, které se nám líbí. Patří mezi ně LED světlomety, 18palcová kola, kožený volant, přední sportovní sedadla a 8,0palcový dotykový displej s Apple CarPlay a Android Auto.

motoru, převodovky a výkonu

Corolla využívá 2,0litrový čtyřválec o výkonu 169 koní, který svůj výkon přenáší na přední kola přes bezestupňovou automatickou převodovku (CVT). Zatímco všechny modely hatchbacku jsou vybaveny stejným pohonem, sedan nabízí i hybridní pohon. Náš test hatchbacku Corolla SE a sedanu Corolla XSE ukázal, že ani ten nejsilnější motor neposkytuje dostatečnou akceleraci. Dvojčata Toyota byla ale v městském provozu celkem obezřetná a na dálnici klidná. Bohužel prudká akcelerace způsobila drsný hluk motoru, který kazil jeho lahůdku.

Námi testovaný hybridní model s pohonem všech kol zvládl sprint na 100 km/h za celkem pohodových 9,0 sekund, zatímco naposledy testovaný model hatchback to zvládl za 8,3 sekundy. Corolla sedan i hatchback mají hladkou jízdu, která dobře pohlcuje všechny nerovnosti kromě těch nejhorších.

Kontrolované pohyby těla také zajišťují lepší obratnost než u předchozích modelů. Corolla SE a XSE se vyznačují tužším, sportovně naladěným podvozkem a většími 18palcovými koly (všechny ostatní modely jezdí na 15 nebo 16palcových ráfcích). Ve srovnání se sportovnějšími a oddanějšími konkurenty, jako je např Mazda 3 a Volkswagen Golf progresivní řízení Corolly je uspokojivé, ale ne příkladné. Zatímco ani jeden typ karoserie Corolly nedopadl působivě v našem testu brzdění z rychlosti 70 mil/h na nulu – vyžadovalo to 174 až 183 stop – brzdové pedály byly spolehlivé a působily přirozeně.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Spotřeba paliva a MPG v praxi

Kromě ekonomického čtyřválcového motoru nabízí sedan Corolla také velmi ekonomický hybridní model. EPA odhaduje, že hybrid s pohonem předních kol dosahuje rychlosti 50 mpg ve městě a na dálnici, zatímco pohon všech kol je hodnocen na 47 mpg ve městě a 41 mpg na dálnici. Pro srovnání, 2,0litrový motor nehybridního modelu o výkonu 169 k dosahuje na dálnici až 41 mil za hodinu. Hybrid, který jsme testovali, spotřeboval 40 mpg při rychlosti 75 km/h na naší cestě s úsporou paliva, zatímco sedan Corolla XSE, který jsme testovali, spotřeboval 41 mpg. Hatchback Corolla dosahuje až 32 mpg v městském provozu a 42 mpg na dálnici. Hatchbacky dosahovaly 40 a 36 mpg, resp.

Interiér, pohodlí a nakládka

Interiér hatchbacku a sedanu Corolla se vyznačuje aerodynamickou palubní deskou a materiály měkkými na dotek. Většina modelů má pasivní vstup a startovací tlačítko. Ostatní lze vylepšit ambientním osvětlením interiéru, dvouzónovou klimatizací a vyhřívanými předními sedadly. Kdo má pravidelně pasažéry na zadních sedadlech, měl by dát přednost sedanu před hatchbackem, protože za předními sedadly nabízí výrazně více místa pro nohy.

Corolla hatchback má 18 kubických stop nákladového prostoru za zadním sedadlem, ale uložili jsme tam pouze dvě příruční zavazadla. Nová bezplatná možnost „Extended Cargo Space“ však tento objem zvyšuje o 6 metrů krychlových (celkem 23) výměnou rezervní pneumatiky za sadu na opravu pneumatik. Zatímco sedan má jen 13 kubíků zavazadlového prostoru, my jsme sem dokázali pojmout osm tašek. Oba styly karoserie mají méně vnitřního úložného prostoru ve srovnání s některými prostornějšími soupeři. Naštěstí je tu šikovná přihrádka vpředu na středové konzole a užitečná přihrádka pod loketní opěrkou.

infotainment a konektivita

Každá Corolla je vybavena informačním a zábavním systémem s dotykovou obrazovkou s Apple CarPlay, Android Auto a předplaceným Wi-Fi hotspotem. 8,0palcová dotyková obrazovka dominuje palubní desce, ale četná tlačítka a voliče hlasitosti a nastavení pomáhají řidiči neustále sledovat vozovku. Mezi top možnosti patří bezdrátové nabíjení a vylepšený audiosystém JBL.

bezpečnost a asistenci řidiče

Celá řada Corolla navíc standardně nabízí různé asistenční systémy pro řidiče, včetně automatických dálkových světel a asistenta dopravních značek.

Pro více informací o výsledcích nárazových testů Corolly navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří

  • Standardní varování před kolizí a automatické nouzové brzdění
  • Lane Departure Warning a Lane Departure Warning jako standard
  • Standardní adaptivní tempomat

záruka a údržba

Toyota nabízí na Corollu konkurenční záruku podpořenou bezplatnou plánovanou údržbou. takoví konkurenti Hyundai Elantra a Kia Forte nabízí mnohem delší záruku na hnací ústrojí 10 let nebo 100 000 mil.

  • Omezená tříletá záruka nebo 36 000 mil
  • Záruka na pohonné ústrojí je pět let nebo 60 000 mil
  • Hybridní komponenty jsou pokryty po dobu osmi let nebo 100 000 mil
  • Bezplatná údržba platí dva roky nebo 25 000 mil

Jak užitečná je publikace?

Kliknutím na hvězdičku ohodnotíte!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.