Kdybychom udělili cenu za nejvylepšenější sportovní vůz, bylo by to ono Toyota GR86 2023 s největší pravděpodobností velkým vítězem. Druhá generace tohoto velmi zábavného kupé s pohonem zadních kol dorazila v roce 2022 a odstranila náš největší problém s prvním modelem: slabý motor. Podruhé přichází síla ze čtyřválcového motoru o výkonu 228 k s dostatečným výkonem ve středním pásmu, a zatímco šestistupňový manuál je standardem (a je to jediná možnost), je tu také šestistupňový automat. Neuslyšíte, že bychom vám radili, abyste si vybrali tyto. GR86 je malý a cenově dostupný, asi jako a Mazda MX-5 Miata, pouze s malým zadním sedadlem ve stylu Porsche 911 , na které můžete vzít i malé děti. Jeho karoserie typu hatchback nabízí také dostatek nákladového prostoru, který Miata nemá.
Mechanické dvojče GR86, Subaru BRZ , nabízí téměř identický zážitek z jízdy, takže rozhodování mezi těmito dvěma nakonec závisí na tom, jakou značku preferujete. Jako kupé 2+2 postavené primárně pro hraní her trpí GR86 hlukem ze silnice, zejména na dálnici, a hudba, kterou boxer engine produkuje, nemusí nutně stát za kupování lístků, abyste si je mohli poslechnout naživo. Ale díky dobrému zatáčení, dobrému vyvážení, přesnému řízení a motoru s otáčkami je GR86 zábava všude. Má vše, co by sportovní vůz základní úrovně měl mít.
Co je nového pro rok 2023?
Toyota svůj nejoblíbenější cenově dostupný sportovní vůz pro rok 2023 nezměnila. Místo toho je nyní GR86 Special Edition. Speciální edice kombinuje prémiové vlastnosti GR86 s exkluzivním lakem Solar Shift Orange, skrytým katalyzátorem s černými chromovanými koncovkami a 18″ matně černými koly. Speciální edice GR86 je omezena na pouhých 860 kusů. Jak k tomu číslu přišli?
Malý příplatek oproti základní ceně Toyoty GR86 2023 Premium za to stojí. Standardní výbava Premium zahrnuje vyhřívaná sedadla, stylová 18palcová kola s letními pneumatikami, adaptivní LED světlomety a lepší osmireproduktorový audiosystém. Šestistupňová manuální převodovka je opět jasná volba.
motoru, převodovky a výkonu
Stejně jako první generace modelu 2023 GR86 je poháněn atmosférickým čtyřválcovým motorem Subaru vybavené. Zrychlení bylo u předchozí generace poměrně rychlé, 6,2 sekundy na 60 mph, ale nejnovější GR86, který jsme testovali, zvládlo zrychlení z 5,4 sekundy na 60 mph a čtvrt míle za 14,0 sekund. Toto zlepšení je zásluhou silnějšího 2,4litrového motoru, který produkuje 228 koní. GR86 je stále standardně dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání je k dispozici šestistupňová automatická převodovka.
Šestistupňová automatická převodovka byla při rychlosti 60 km/h o 0,7 sekundy pomalejší než manuální. Během naší první testovací jízdy jsme zjistili, že výkonnější motor cítil a zněl živěji, zatímco ovládání vozu ostré jako břitva přinášelo vzrušení jak na silnici, tak na okruhu Monticello Motor Club. I přes výborné jízdní vlastnosti je podvozek dostatečně shovívavý, aby fungoval jako každodenní auto.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Spotřeba paliva a MPG v praxi
EPA odhaduje, že Toyota GR86 dosahuje s 6stupňovou automatickou převodovkou rychlosti 21 mpg po městě a 31 mpg po dálnici. Šestistupňové manuální GR86 mají mírně nižší hodnocení EPA 20 mpg město a 27 mpg na dálnici. Jakmile budeme mít možnost otestovat nový model v našem testu na dálnici na 200 mil, aktualizujeme tento článek o výsledky.
Interiér, pohodlí a nakládka
GR86 2023 si zachovává relativní velikost a tvar svého předchůdce. GR86 a Subaru BRZ jsou jedinečné na trhu cenově dostupných sportovních vozů, protože jako jediné nabízejí čtyři sedadla. Ne, že by zadní sedadla byla nějak zvlášť pohodlná nebo prostorná, ale jsou příjemná. Interiéry modelů Subaru a Toyota se zdají být podobné, s výjimkou několika změn na palubní desce kolem displeje infotainmentu.
infotainment a konektivita
Od roku 2023 bude standardem 8,0palcový dotykový displej infotainmentu, který nahradí menší 7,0palcový displej z minulé generace. GR86 má také 7,0palcový displej, který lze překonfigurovat na režimy Normal, Sport a Track. Apple CarPlay a Android automobil jsou standardně dodávány a všechny modely jsou vybaveny satelitním rádiem SiriusXM s tříměsíční zkušební verzí zdarma. Základní model je dodáván s audio systémem se šesti reproduktory, zatímco prémiový model má osm reproduktorů.
bezpečnost a asistenci řidiče
Předchozí model 86 nabízel jen málo asistenčních funkcí pro řidiče. Toyota nabízí řadu bezpečnostních technologií pro model 2023, ale pouze v případě, že je GR86 vybaven volitelnou automatickou převodovkou.
Pro více informací o výsledcích nárazových testů GR86 navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi nejdůležitější bezpečnostní prvky
- K dispozici je automatické nouzové brzdění
- Je k dispozici varování před opuštěním jízdního pruhu
- K dispozici adaptivní tempomat
záruka a údržba
Standardní záruční balíček GR86 zahrnuje záruku od nárazníku k nárazníku v délce tří let nebo 36 000 mil a záruku na pohonné ústrojí v délce pěti let nebo 60 000 mil. Dvouletá záruka na bezplatnou údržbu Toyota je příjemným dojmem, že BRZ a BRZ Mazda MX-5 Miata nemůže nabídnout. Všichni kupující také obdrží bezplatné roční členství v National Auto Sport Association a bezplatný vstup na jednu z akcí High Performance Driving této organizace.
- Omezená tříletá záruka nebo 36 000 mil
- Záruka na pohonné ústrojí je pět let nebo 60 000 mil
- Bezplatná údržba platí dva roky nebo 25 000 mil