Sportovní vůz Subaru BRZ 2023 je jedním z nejvíce vzrušujících a cenově dostupných vozů naší doby. Stejně jako jeho mechanické dvojče, Toyota GR86, to vše je o radosti z jízdy. Je malý, lehký a ovladatelný. To a ingredience jako živé řízení, standardní šestistupňová manuální převodovka a nízká poloha sedadel zajišťují požitek z jízdy, jaký může nabídnout pouze dobře navržené kompaktní kupé s pohonem zadních kol. Tyto vlastnosti vynesly BRZ místo v našem seznamu 10 nejlepších vozů.
BRZ pohání 2,4litrový boxerový motor Subaru o výkonu 228 koní, který má dostatek výkonu k rychlému pohonu malého 2+2 sedadel. Uvnitř je BRZ ukázkovým příkladem manuální převodovky s velící, hladkou převodovkou. Citlivé ovládání a působivá přilnavost BRZ v zatáčkách vás zvou na autokrosový víkend.
Ale BRZ je také překvapivě praktický, se spoustou užitečných vnitřních odkládacích přihrádek a zadní lavicí – podobně jako Porsche 911 – na kterém můžete přepravovat malé pečeně nebo nákupní tašky. Pokud sklopíte zadní sedadlo, máte dokonce místo pro druhou sadu pneumatik, pokud je na programu autokrosový víkend.
Co je nového pro rok 2023?
K tomu byl BRZ modelový rok 2023 se výrazně nezměnilo.
Subaru nabízí BRZ 2023 ve dvou úrovních výbavy: Premium a Limited. Vybrali bychom Limited, protože přichází s žádoucími doplňky, jako jsou 18palcová litá kola, letní pneumatiky a varování před mrtvým úhlem. Sportovnímu Subaru nejvíce sluší standardní šestistupňová manuální převodovka, kdo preferuje automat, sežene ji za 1500 eur.
motoru, převodovky a výkonu
Pod kapotou BRZ je atmosférický motor o objemu 2,4 litru, který produkuje 228 koní a 184 liber na centimetr točivého momentu. Výkon je přenášen na zadní kola přes šestistupňovou manuální nebo volitelnou šestistupňovou automatickou převodovku. 2,4litrový motor působí lépe než 2,0litrový předchozí model, i když to nestačí k tomu, aby se BRZ stalo nejrychlejším autem ve městě.
Ale výrazně zlepšuje časy zrychlení: šestistupňová manuální BRZ Limited, kterou jsme testovali, zrychlila na 60 mil/h za pouhých 5,4 s a čtvrt míle zvládla rychlostí 101 mil/h za 13,9 s. To je téměř o sekundu rychlejší než BRZ tS předchozí generace. Náš testovací vůz vážil 2843 liber, o něco více než poslední BRZ, ale stále je poměrně štíhlý na dnešní standardy sportovních vozů.
Naše jízdní dojmy ukazují dobrou odezvu řízení, sebevědomé zatáčení a schopnost vycouvat. Ovládání je spíše utažené, ale to přispívá k hravosti vozu. Všechny modely jsou standardně dodávány s diferenciálem s omezenou svorností, přičemž model Premium jezdí na 17palcových kolech a výkonnější Limited na 18palcových kolech.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Spotřeba paliva a MPG v praxi
EPA odhaduje, že BRZ s automatickou převodovkou je nejúspornější při 25 mpg v kombinaci, 21 mpg při jízdě ve městě a 30 mpg při jízdě po dálnici. Tyto odhady mírně klesají na 22 mpg v kombinaci, 20 mpg ve městě a 27 mpg na dálnici u modelů se šestistupňovou manuální převodovkou. Jakmile budeme mít možnost jet s vozem rychlostí 75 km/h na naší trase úspory paliva, která je součástí našeho rozsáhlého testovacího programu, budeme moci posoudit skutečné hodnoty spotřeby.
Interiér, pohodlí a nakládka
Interiér BRZ je zaměřen na řidiče a konfiguraci sedadel 2+2 a zaujme svou sportovní estetikou a moderní technologií. Před řidičem je 7,0palcový plně digitální měřič, díky kterému je hlavním lákadlem tachometr, přičemž kruhový displej v režimu tratě dokonce přechází na lineární graf.
Dvojice silně čalouněných předních sedadel je navržena tak, aby cestující bezpečně udržela na svém místě i v ostrých zatáčkách, zatímco červené akcenty podtrhují sportovní charakter kupé. Kromě nízké polohy sedadel Subaru říká, že BRZ nabízí vynikající výhled dopředu díky štíhlým předním střešním sloupkům. Velký nákladový prostor, který při sklopených zadních sedadlech nabízí místo pro čtyři pneumatiky (samozřejmě pouze na dráhu), podtrhuje praktický charakter kupé.
infotainment a konektivita
Každý BRZ je vybaven 8,0palcovým dotykovým displejem uprostřed palubní desky, který slouží jako centrum informačního a zábavního systému. Naštěstí se obrazovka nespoléhá pouze na dotykový vstup, ale obsahuje také fyzické knoflíky pro funkce hlasitosti a ladění a také více tlačítek. Systém je standardně dodáván s Apple CarPlay, Android Auto a satelitním rádiem SiriusXM.
bezpečnost a asistenci řidiče
V oblasti asistenčních systémů pro řidiče nabízí Subaru systém EyeSight pro modely s automatickou převodovkou. Pro více informací o výsledcích nárazových testů BRZ navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří
- K dispozici je varování před čelní srážkou a automatické nouzové brzdění
- K dispozici je varování před opuštěním jízdního pruhu a varování před opuštěním jízdního pruhu
- K dispozici adaptivní tempomat
záruka a údržba
Subaru nabízí konkurenceschopné, i když neokázalé, omezené záruky na pohonné ústrojí. Na rozdíl od Toyoty 86 nenabízí BRZ bezplatnou plánovanou údržbu.
- Omezená tříletá záruka nebo 36 000 mil
- Záruka na pohonné ústrojí je pět let nebo 60 000 mil
- Žádná bezplatná plánovaná údržba
Doporučená maloobchodní cena je Subaru BRZ 2023 – 31 455 eur.