S cílem poskytnout trhu velkých SUV hodně výkonu, vybav Nissan každá armáda s 400 hp V8. To dává i základnímu modelu dostatek podpory a působivé tažné kapacity 8500 liber. Nissan Armada 2023, který je k dispozici s pohonem zadních nebo všech kol, je třířadý punt plný zábavy a elegance. Ve vyšších stupních výbavy Armady dodávají tomuto Nissanu nádech energie Bentley prošívaná vyhřívaná kožená sedadla, obrazovky namontované na opěrce hlavy a dřevěné obložení s otevřenými póry.
Nedávné aktualizace daly Armadě větší výkon a čerstvější design, ale je nevyhnutelné, že velký výkon vyžaduje řešení na galon. V porovnání s tím Chevy Tahoe, dem Jeep Wagoneer nebo brod Expedition, Armada není nejlepší SUV na světě, ale její styl a výkonný motor z ní činí nápadně okouzlující vozidlo.
Co je nového pro rok 2023?
Po velkém faceliftu Armady pro rok 2021 jsou změny u SUV Nissan 2023 spíše jemné. Nissan nabízí Amazon Alexa pro Armada SV, SL a Platinum. Dálkové startování, LED mlhová světla a samostmívací zpětné zrcátko jsou u Armady SV standardem. Armada SL od roku 2023 nabízí kromě standardní výbavy vyhřívaný volant.
Výbava SL je podle nás nejlepší řešení. Kromě všech žádoucích standardních funkcí, které zdědil od základního modelu SV, nabízí audiosystém Bose s 13 reproduktory, 20palcová kola, kožený interiér, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, vyhřívaný volant a střešní okno. Volitelná kapitánská sedadla ve druhé řadě jsou k dispozici také pro SL.
motoru, převodovky a výkonu
Jediným hnacím ústrojím Armady je výkonný 5,6litrový motor V8 spojený s civilizovanou sedmistupňovou automatickou převodovkou. Motor, který pro rok 2021 získal 10 koní a 19 liber točivého momentu, poskytuje 400 koní a 413 liber točivého momentu na prémiový benzín. Lze jej kombinovat s pohonem zadních nebo všech kol. S Armadou jsme nezávodili s přepracovaným motorem V8, ale jezdili jsme s ním a milovali jsme jeho plynulou akceleraci.
Navzdory své velikosti se Armada díky nezávislému zavěšení ovládá překvapivě dobře, ale její ovladatelnost nedosahuje agilnějšího Chevroletu Tahoe a GMC blížící se k Yukonu. Naše testovací vozidlo mělo hladkou a tichou jízdu navzdory jízdě na 22palcových kolech (18palcová kola jsou standardem). Hladká ovladatelnost neovlivnila náš pocit kontroly, ale řízení bylo nepřesné a pomalu reagovalo, což způsobilo, že SUV na dálnici poskakovalo jako jeho španělský jmenovec.
tažná kapacita a užitečné zatížení
Maximální tažná kapacita Nissanu Armada 2023 je neuvěřitelných 8500 liber. To platí pro modely s pohonem zadních i všech kol. To není tolik jako džíp Wagoneer, ale více než Chevrolet Suburban a Tahoe.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Spotřeba paliva a MPG v praxi
Všechny vozy Armada jsou vybaveny stejným motorem V8 a automatickou převodovkou, což je kombinace, díky které je Nissan méně úsporný než většina jeho konkurentů. EPA odhaduje, že verze s pohonem zadních kol dostane 14 mpg při jízdě ve městě a 19 mpg na dálnici. S pohonem všech kol obě hodnoty klesnou o 1 mpg. Jakmile to uděláme automobil může jet po naší Eco-Route 75 km/h, která je součástí našeho rozsáhlého testovacího programu, budeme moci posoudit jeho skutečnou spotřebu.
Interiér, pohodlí a nakládka
Pohodlný a prostorný interiér doplňuje elegantní exteriér Armady. Kabina je dobře izolována od vnějšího hluku a většina materiálů je citlivá a měkká. Armada má tři řady sedadel a pojme až osm cestujících, přičemž volitelná druhá řada sedadel pro kapitány zvyšuje kapacitu na sedm. Sedadla lze rychle a snadno sklopit jednou rukou, ale je nutné je znovu složit ručně.
Elektricky sklopná třetí řada sedadel (standardně od SL) se vyklápí nahoru a dolů pomocí tlačítek v nákladovém prostoru nebo na loketních opěrkách třetí řady sedadel, ale šrouby se pohybují rychleji. Ve srovnání s novějšími konkurenty se Armada cítí stejně hladce – ne-li kluzčí – ale prostor pro nohy ve třetí řadě není tak velkorysý. Nejvyšší řada Platinum má prošívaná sedadla a imitace dřeva, které dokreslují atmosféru luxusního SUV.
infotainment a konektivita
Každá Armada je vybavena velkým 12,3palcovým dotykovým displejem informačního a zábavního systému s otočnými ovladači hlasitosti a ladění. Vyčnívá z horní části středové konzoly a nabízí vestavěnou navigaci, satelitní rádio SiriusXM (vyžaduje předplatné), Android Auto a Apple CarPlay a bezdrátové nabíjení smartphonu. Model SL střední třídy má také audiosystém Bose s 13 reproduktory a vrcholná verze Platinum má zábavní systém na zadních sedadlech se dvěma 8,0palcovými obrazovkami.
bezpečnost a asistenci řidiče
Každá Armada je standardně vybavena řadou asistenčních systémů řidiče. Pro více informací o výsledcích nárazových testů Armady navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří
- Standardní automatické nouzové brzdění
- Lane Departure Warning a Lane Departure Warning jako standard
- Standardní hlídání mrtvého úhlu a upozornění na křížový provoz vzadu
záruka a údržba
Záruka Armady je spíše průměrná. Na rozdíl od Tahoe a Yukonu také Nissan nenabízí bezplatnou plánovanou údržbu.
- Omezená tříletá záruka nebo 36 000 mil
- Záruka na pohonné ústrojí je pět let nebo 60 000 mil
- Žádná bezplatná plánovaná údržba
Doporučená maloobchodní cena pro Nissan Armada 2023 je 49 000 eur.