Toyota Prius 2023: spotřeba, technická data, cena

Hatchback Toyota Prius vstoupí do páté generace v roce 2023. Prius se proměnil z jednoho z nejošklivějších aut na trhu v krásného motýla. Nový vůz má až 146 kW (196 koní), což je více než u kteréhokoli předchozího Priusu. Toyota odhaduje, že model s pohonem předních kol o výkonu 145 kW (194 koní) dosáhne kombinované spotřeby paliva až 4,1 l/100 km, což je nejlepší hodnota v historii Priusu. Zcela přepracovaný interiér nabízí tradičnější uspořádání pro řidiče, větší obrazovky a širší škálu funkcí, jako jsou vyhřívaná zadní sedadla.

Nový Prius má nízkou linii střechy, širokou karoserii a nízko posazená sedadla, což doplňuje přechod k vozidlu, které se velmi pohodlně řídí. Toyota, zakladatel hybridního hnutí, nyní čelí konkurenci celé řady vozidel, jako jsou Hyundai Elantra Hybrid, Toyota Corolla Hybrid a další hybridní SUV.

Co je nového pro rok 2023?

Toyota Prius 2023 je nová, pátá generace, která byla důkladně přepracována a aktualizována uvnitř i vně. Každý Prius nyní jezdí na další evoluci platformy Toyota TNGA-C, díky čemuž je Prius uhlazenější, ale tužší, ekologický kompakt s širším rozchodem a nižší polohou při řízení. K dispozici je také nový hybridní pohon s výkonem 194 koní a volitelný pohon všech kol. Díky dodatečnému výkonu je Prius nejen rychlejší než mnoho jeho hybridních konkurentů, ale také hospodárnější. Modely s pohonem všech kol mají 196 koní díky přídavnému vysoce výkonnému magnetu v zadním motoru. K dispozici je také plug-in hybridní model Prius Prime s výkonem 220 k, ale bude testován samostatně.

Toyota Prius je známá svou nízkou spotřebou paliva a plní to, co slibuje. Stejně velká jako jeho averze k zastávkám na doplňování paliva je jeho rozsah bezpečnosti a volitelné výbavy. Základní modely mají 17palcová kola, systém varování před mrtvým úhlem s varováním před příčnou dopravou a vstupní cenu, která není příliš vysoká.

motoru, převodovky a výkonu

V nabídce Toyoty Prius dominuje jedna pohonná jednotka. Jedná se o hybridní systém o výkonu 194 k s 2,0litrovým řadovým čtyřválcovým hybridním zážehovým motorem z hybridního crossoveru Corolla Cross, spojeným s bezstupňovou automatickou převodovkou. Standardem je pohon předních kol. U modelu Prius s pohonem všech kol Toyota používá výkonný elektromotor s permanentním magnetem na zadní nápravě, který zvyšuje celkový výkon hnacího ústrojí o 60 procent na 196 koní.

Sprint na 100 km/h, který loni trval Priusu 10,5 sekundy, je nyní podle našeho testu modelu Limited s pohonem předních kol pouhých 7,1 sekundy. Díky tomu je rychlejší než Camry Hybrid a Elantra Hybrid. Díky větším předním a zadním brzdám se nový Prius také zastaví rychleji než jeho předchůdce z rychlosti 113 km/h, na pouhých 52,1 metrech ve srovnání s 59,1 metry v předchozím testu.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Spotřeba paliva a MPG v praxi

Navzdory většímu motoru a účinnějšímu hnacímu ústrojí bude mít Toyota Prius v roce 2023 lepší spotřebu paliva. EPA odhaduje, že Prius s pohonem předních kol dosáhne spotřeby 4,1 l/100 km ve městě a 4,2 l/100 km na dálnici. To je zlepšení o 0,7, resp. 1,0 l/100 km oproti předchozímu modelu. Prius s pohonem všech kol je o něco méně úsporný, s odhadovanou spotřebou 4,4 l/100 km ve městě a 4,3 l/100 km na dálnici. Tuto stránku aktualizujeme, jakmile budeme mít data pro Prius z našeho testu spotřeby na dálnici při rychlosti 120 km/h.

Interiér, pohodlí a nakládka

Nový Prius páté generace má nejen nový tvar, ale také konzervativnější interiér s tradičnějším uspořádáním kokpitu. Prius má poprvé přístrojový panel umístěný přímo za volantem. Nový design interiéru zaujme o 5,1 cm nižší linií střechy a cestující sedí níže než dříve, aby bylo dosaženo nižšího těžiště. Základní verze přichází s volantem potaženým umělou kůží, při přechodu na XLE nebo vyšší výbavu získáte vyhřívaná přední sedadla, více držáků nápojů pro cestující vzadu a vyhřívaná zadní sedadla.

infotainment a konektivita

Základní i nejvyšší model mají větší obrazovky než předchozí model. Nová 20,3cm obrazovka infotainmentu je standardem u modelů LE a XLE. Pro Limited (nebo volitelně pro XLE) Toyota přidala obrovský 31,2cm dotykový displej. Tento systém je vybaven hlasovým ovládáním „Hey Toyota“ a aktualizuje svůj infotainment prostřednictvím cloudu díky bezdrátovým aktualizacím. Velká obrazovka je standardně dodávána s Apple CarPlay, Android Auto a Wi-Fi.

bezpečnost a asistenci řidiče

Prius je standardně dodáván s asistenčními systémy řidiče, které jsou u mnoha konkurentů k dispozici pouze jako volitelná výbava nebo ve vyšších výbavách. Pro více informací o výsledcích nárazových testů navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří

  • Standardní automatické nouzové brzdění s detekcí chodců
  • Standardní automatická dálková světla
  • Lane Departure Warning a Lane Departure Warning jako standard

záruka a údržba

Toyota dokáže držet krok s nabídkou svých konkurentů, ale nabízí nadstandardní pokrytí údržby. Záruka na hybridní komponenty také odpovídá průmyslovému standardu.

  • Omezená záruka: 3 roky nebo 58 000 km
  • Záruka na pohonné ústrojí: 5 let nebo 96 000 km
  • Hybridní komponenty: 8 let nebo 160 000 km
  • Bezplatná údržba: 2 roky nebo 40 000 km

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.