Hatchback Toyota Prius vstoupí do páté generace v roce 2023. To je chytrý odkaz na elektrický vůz Nissan , který se má objevit na trhu v roce 2023. Prius se z jednoho z nejošklivějších aut na trhu proměnil v krásného motýla. Nové automobil má až 196 koní, více než kterýkoli Prius dříve. Toyota odhaduje, že model s pohonem předních kol o výkonu 194 k dosáhne kombinované spotřeby paliva až 57 mpg – což je také vůbec nejlepší model pro Prius. Kompletně přepracovaný interiér nabízí tradičnější uspořádání řidiče, větší obrazovky a rozšířenou škálu funkcí, jako je vyhřívání zadních sedadel.
Nový Prius má nízkou linii střechy, širokou karoserii a nízkou pozici sedadel, což dotváří přechod na vozidlo, které se velmi pohodlně řídí. Toyota, zakladatel hybridního hnutí, se nyní vidí s celou řadou vozidel, jako je toto Hyundai Elantra hybrid, dem Toyota Corolla hybridní a více hybridní SUV čelí.
Co je nového pro rok 2023?
Toyota Prius 2023 je nová, pátá generace, která byla důkladně přepracována a aktualizována uvnitř i vně. Každý Prius nyní jezdí na další evoluci platformy Toyota TNGA-C, díky čemuž je Prius uhlazenější, ale tužší, ekologický kompakt s širším rozchodem a nižší polohou při řízení. K dispozici je také nový hybridní pohon s výkonem 194 koní a volitelný pohon všech kol. Díky dodatečnému výkonu je Prius nejen rychlejší než mnoho jeho hybridních konkurentů, ale také hospodárnější. Modely s pohonem všech kol mají 196 koní díky přídavnému vysoce výkonnému magnetu v zadním motoru. K dispozici je také plug-in hybridní model Prius Prime s výkonem 220 k, ale bude testován samostatně.
Toyota Prius je známá svou nízkou spotřebou paliva a plní to, co slibuje. Stejně velká jako jeho averze k zastávkám na doplňování paliva je jeho rozsah bezpečnosti a volitelné výbavy. Základní modely mají 17palcová kola, systém varování před mrtvým úhlem s varováním před příčnou dopravou a vstupní cenu, která není příliš vysoká.
motoru, převodovky a výkonu
V nabídce Toyoty Prius dominuje jedna pohonná jednotka. Jedná se o hybridní systém o výkonu 194 k s 2,0litrovým řadovým čtyřválcovým hybridním zážehovým motorem z hybridního crossoveru Corolla Cross, spojeným s bezstupňovou automatickou převodovkou. Standardem je pohon předních kol. U modelu Prius s pohonem všech kol Toyota používá výkonný elektromotor s permanentním magnetem na zadní nápravě, který zvyšuje celkový výkon hnacího ústrojí o 60 procent na 196 koní.
Sprint na 100 km/h, který loni trval Priusu 10,5 sekundy, je nyní podle našeho testu modelu Limited s pohonem předních kol pouhých 7,1 sekundy. Díky tomu je rychlejší než Camry Hybrid a Elantra Hybrid. Díky větším předním a zadním brzdám se nový Prius také zastaví rychleji než jeho předchůdce z rychlosti 70 mph, na pouhých 171 stopách ve srovnání se 194 stopami v předchozím testu.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Spotřeba paliva a MPG v praxi
Navzdory většímu motoru a účinnějšímu hnacímu ústrojí bude mít Toyota Prius v roce 2023 lepší spotřebu paliva. EPA odhaduje, že Prius s pohonem předních kol dosáhne 57 mpg jízdy ve městě a 56 mpg na dálnici. To je zlepšení o 4 a 6 mph oproti předchozímu modelu. Prius s pohonem všech kol je o něco úspornější, s odhadem 53 mpg ve městě a 54 mpg na dálnici. Tuto stránku aktualizujeme, jakmile budeme mít data pro Prius z našeho testu spotřeby na dálnici 75 km/h.
Interiér, pohodlí a nakládka
Nový Prius páté generace má nejen nový tvar, ale také konzervativnější interiér s tradičnějším kokpitem vozu. Prius má poprvé sdružený přístroj přímo za volantem. Uvnitř nový design zapůsobí o 2,0 palce nižší linií střechy, a aby bylo dosaženo nižšího těžiště, cestující také sedí níže než dříve. Základní verze přichází s koženkovým volantem, upgrade na XLE nebo vyšší přidává vyhřívaná přední sedadla, více držáků nápojů pro cestující vzadu a vyhřívaná zadní sedadla.
infotainment a konektivita
Základní i nejvyšší model mají větší obrazovky než předchozí model. Nová 8,0palcová obrazovka infotainmentu je standardem u modelů LE a XLE. Pro Limited (nebo volitelný pro XLE) Toyota přidala obrovský 12,3palcový dotykový displej. Tento systém je vybaven hlasovým ovládáním „Hey Toyota“ a aktualizuje svůj infotainment prostřednictvím cloudu díky bezdrátovým aktualizacím. Velká obrazovka je standardně dodávána s Apple CarPlay, Android Auto a Wi-Fi.
bezpečnost a asistenci řidiče
Prius je standardně dodáván s asistenčními systémy řidiče, které jsou u mnoha konkurentů k dispozici pouze jako volitelná výbava nebo ve vyšších výbavách. Pro více informací o výsledcích nárazových testů navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří
- Standardní automatické nouzové brzdění s detekcí chodců
- Standardní automatická dálková světla
- Lane Departure Warning a Lane Departure Warning jako standard
záruka a údržba
Toyota dokáže držet krok s nabídkou svých konkurentů, ale nabízí nadprůměrné pokrytí údržby. Záruka na hybridní komponenty také odpovídá průmyslovému standardu.
- Omezená tříletá záruka nebo 36 000 mil
- Záruka na pohonné ústrojí je pět let nebo 60 000 mil
- Hybridní komponenty jsou pokryty po dobu osmi let nebo 100 000 mil
- Bezplatná údržba platí dva roky nebo 25 000 mil