Tak jako Toyota přepracoval svůj pickup Tundra pro rok 2022 po 14 letech prodeje stejného základního modelu, společnost se rozhodla pro evoluci spíše než pro revoluci. Tundra nemění status quo velkých pickupů, ale ani přesně nedodržuje plán domácích pickupů. Jednak je to jediný plnohodnotný pickup v segmentu půltuny bez volitelného motoru V8. Pohání jej výhradně motor V6 s dvojitým přeplňováním, který v základní verzi produkuje 348 nebo 379 koní v závislosti na modelu, zatímco silnější hybridní varianta nabízí 437 koní a 583 liber na centimetr točivého momentu. Každá Tundra má 10stupňovou automatickou převodovku a je k dispozici s pohonem zadních nebo všech kol. Na rozdíl od domácích pickupů není k dispozici automatický pohon všech čtyř kol.
Toyota Tundra 2023 je k dispozici v konfiguraci pickup nebo dvojité kabiny, která nabízí 5,5, 6,5 nebo 8,1 stop prostoru na lůžko, v závislosti na velikosti a funkcích kabiny. Jeho sedm úrovní výbavy pokrývá potřeby stavenišť, podniků, terénních vozidel a příměstských oblastí, kde jsou vyžadovány elegantní interiéry. Nákladní automobil původem z Texasu je vybaven volitelnou 14,0palcovou obrazovkou infotainmentu o velikosti longhorn. Velká revize 2022 přinesla nové zadní odpružení s vinutými pružinami, které zajišťuje pohodlnou jízdu; ostatní nákladní vozy s listovými pružinami více odskakují a viklají. Maximální tažná kapacita 12 000 liber je působivá, ale ne tak vysoká jako Ram 1500, Chevy Silverado 1500 nebo Ford F-150 .
Co je nového pro rok 2023?
Vzhledem k tomu, že Tundra prošla faceliftem teprve v loňském roce, ponechává Toyota svůj plnohodnotný pickup pro rok 2023 téměř beze změny. Letošní novinkou ve výbavě SR5 je paket SX, který k vnějšímu i vnitřnímu obložení Tundry přidává černé a tmavě šedé designové prvky. Paket SX obsahuje tmavě šedá 18palcová kola, černé kliky dveří, panely karoserie, střední část zadního nárazníku a tmavší označení 4×4 na zádi. Akcenty v interiéru jsou rovněž černé a jsou vynechány dveřní plechy Tundra. Paket SX lze kombinovat s barvami exteriéru bílou, stříbrnou, šedou nebo černou.
Tundra 2023 má vyšší vstupní cenu než její domácí konkurenti. Základní výbava SR od Toyoty má však žádanější standardní prvky, včetně motoru V6 s dvojitým turbodmychadlem o výkonu 379 k a zadní nápravy s vinutými pružinami. (Myslíme si, že SR5 by měl být zakoupen s balíčkem TRD Off-Road, který nabízí elektronicky uzamykatelný zadní diferenciál, jedinečná kola, vylepšené odpružení a další vychytávky.
motoru, převodovky a výkonu
Tundra 2023 je jediný plnohodnotný pick-up, který není k dispozici s motorem V8. Místo toho je nabízen pouze s motorem V6 twin-turbo a 10stupňovou automatickou převodovkou. Tento motor je k dispozici ve třech výkonových stupních. V základní verzi SR vyvine nehybridní motor výkon 348 koní a točivý moment 405 Nm. Jinak dodává 389 koní a 479 Nm. Na naší testovací dráze naše nehybridní testovací vozidlo Limited zrychlilo z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy.
Hybridní verze má v převodovce integrovaný elektromotor, který umožňuje čistě elektrickou jízdu v nízkých rychlostech. Tato kombinace umožňuje výkon 437 koní a 583 koní a zkrátí čas z 0 na 100 km/h na pouhých 5,7 sekundy. Upraveno bylo i zadní odpružení oproti předchozímu modelu, který byl vybaven listovými pery. Tundra je nyní vybavena propracovaným zadním odpružením vinutými pružinami, které zlepšuje jízdní a jízdní vlastnosti. To se projevilo na verzích, které jsme řídili.
Toyota nadále nabízí oblíbené balíčky TRD Off-Road a TRD Sport. První jmenovaný zahrnuje off-roadové odpružení, skluznice a jedinečná kola. Poslední jmenovaný zahrnuje snížený podvozek a 20palcová kola. Kdo hledá maximální terénní schopnosti, volí paket TRD Pro, který obsahuje vyšší podvozek, exkluzivní tlumiče a speciální sadu černých 18palcových kol s terénními pneumatikami.
✓ Můžete také zkontrolovat:
tažná kapacita a užitečné zatížení
Tundra může táhnout až 12 000 liber, o něco méně než ostatní plnohodnotné nákladní vozy. Například F-150 může táhnout až 14 000 liber. Tundra má také maximální nosnost 1940 liber. Několik dalších půltunových pickupů může také natáhnout větší váhu do korby náklaďáku brod maximální užitečné zatížení 3250 liber.
Spotřeba paliva a MPG v praxi
S konvenčním pohonným ústrojím dosahuje Tundra s pohonem dvou kol až 20 mpg ve městě a 24 mpg na dálnici; s pohonem všech kol jsou tyto hodnoty sníženy o 1 mpg každý. Hybridní model je dimenzován až na 20 mpg ve městě a 24 mpg na dálnici. Na dálničním úseku 75 km/h, který byl součástí našeho rozsáhlého testovacího programu, hybridní model zvládl pouhých 19 mpg.
Interiér, pohodlí a nakládka
Uvnitř je Tundra vybavena robustní palubní deskou s výraznými větracími otvory a tlustým, hladkým středovým panelem, který spojuje dveřní panely dohromady. Materiály středové konzoly, palubní desky a dveří jsou výrazně kvalitnější než u předchůdce. Kvalita samozřejmě roste také s úrovněmi výbavy, přičemž nejvyšší řada 1794 Edition se může pochlubit atraktivními dřevěnými akcenty. Všechny modely jsou vybaveny všestrannou středovou konzolou s mnoha odkládacími přihrádkami a velkou středovou policí. Zatímco palubní deska je standardně dodávána se dvěma analogovými přístroji a malým informačním displejem pro řidiče, vyšší úrovně výbavy mají 12,3palcový digitální přístroj. Tundra je k dispozici ve dvou provedeních karoserie se třemi různými délkami nákladového prostoru. Prodloužená kabina (také nazývaná Double Cab) je k dispozici s lůžkem 6,5 nebo 8,1. Dvojkajuta (také nazývaná CrewMax) je nabízena s lůžkem o délce 5,5 nebo 6,5 metru.
infotainment a konektivita
Gigantické dotykové obrazovky s úhlopříčkou alespoň 12 palců jsou nyní k dispozici pro téměř všechny snímače plné velikosti – s výjimkou Nissan titan . Zatímco Tundra je standardně dodávána s 8,0palcovou dotykovou obrazovkou, lze ji upgradovat o vodorovně zarovnanou 14,0palcovou dotykovou obrazovku, která zahanbí všechny ostatní nákladní vozy. Má užitečné ovládání hlasitosti a bezdrátové Apple CarPlay a Android automobil , ale chybí tlačítko ladění a ovládání na volantu má omezenou funkčnost. K dispozici je také předplacený Wi-Fi hotspot.
bezpečnost a asistenci řidiče
Každá Tundra je vybavena řadou asistenčních systémů pro řidiče, včetně automatických dálkových světel, varování před mrtvým úhlem, varování v příčném provozu a dalších.
Další informace o výsledcích nárazových testů Toyota Tundra naleznete na webových stránkách Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří
- Standardní varování před kolizí a automatické nouzové brzdění
- Lane Departure Warning a Lane Departure Warning jako standard
- Standardní adaptivní tempomat
záruka a údržba
Omezená záruka a záruka na hnací ústrojí Toyota jsou srovnatelné s jakýmkoli jiným pick-upem. Nepřekonatelná je však bezplatná plánovaná údržba Toyoty.
- Omezená tříletá záruka nebo 36 000 mil
- Záruka na pohonné ústrojí je pět let nebo 60 000 mil
- Bezplatná údržba platí dva roky nebo 25 000 mil