Toyota Sienna 2023: spotřeba, technická data, cena

Vnější design Toyota Sienna 2023 je pokus o SUV cosplay, ale i letmý pohled prozrazuje na minivan, že je. Pro nás je to fajn. Líbí se nám, jak se tento minivan chová na silnici s tichou kabinou a kultivovaným ovládáním. Kromě zřejmého pohodlí, které přichází s každým minivanem, je interiér Sienny prostorný a dobře vybavený, ačkoli sedadla druhé řady nejsou odnímatelná ani skládací jako jiné minivany.

Čtvrtá generace modelu Sienna bude k dispozici pouze jako hybrid, přičemž varianty s pohonem předních i všech kol nabízejí stejný výkon 183 kW (245 koní). V našich testech se tento výkon ukázal jako nedostatečný. S kombinovanou spotřebou paliva 6,5 l/100 km je Sienna výrazně úspornější než ostatní minivany na trhu, ale my bychom raději dali přednost modelům Chrysler Pacifica, Honda Odyssey nebo Kia Carnival.

Co je nového pro rok 2023?

Současná Sienna, která je již třetím rokem ve své čistě hybridní generaci, oslaví Toyota v letošním roce 25. výročí limitovanou edicí. Bude vyrobeno pouze 2 525 kusů modelu 25th Anniversary Edition Sienna, které budou vycházet ze sportovní výbavy XSE a budou lakovány buď v barvě Celestial Silver nebo Wind Chill Pearl.

Speciální model se bude odlišovat 20palcovými koly, střešními ližinami, černými nápisy a vnějšími zpětnými zrcátky s integrovanými světlomety. Interiér bude obsahovat černý kožený interiér se stříbrným prošíváním, stereo systém JBL, bezdrátovou nabíjecí stanici pro chytré telefony, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla a koberečky se značkou 25th Anniversary.

Zvolili jsme sportovní model XSE, který se vyznačuje 50,8cm koly, agresivnějšími předními a zadními nárazníky a sportovními sedadly vpředu. Součástí standardní výbavy XSE je také integrovaný navigační systém a kapitánská sedadla ve druhé řadě. Stejně jako všechny varianty Sienny je XSE standardně dodávána s pohonem předních kol, ale pohon všech kol je k dispozici za příplatek přibližně 19 000 Kč, což považujeme za hodnotný doplněk.

motoru, převodovky a výkonu

Na rozdíl od předchozích generací je Toyota Sienna nyní k dispozici pouze jako hybrid. Pohonnou jednotku tvoří 2,5litrový benzinový čtyřválec a dva elektromotory, které dohromady poskytují výkon 183 kW (245 koní). Volitelně je k dispozici pohon všech kol, který přidává třetí elektromotor pro pohon zadních kol.

Hlavní konkurent Sienny, Chrysler Pacifica Hybrid, je nabízen pouze s pohonem předních kol, ale disponuje motorem V6 a elektromotory s výkonem 194 kW (260 koní). Naše Sienna Platinum s pohonem všech kol nás v testech zrychlení neohromila. Zrychlení na 100 km/h trvalo 7,7 sekundy a čtvrt míle zvládla za 15,8 sekundy při rychlosti 142 km/h. Tyto výsledky jsou srovnatelné s Pacificou Hybrid, ale výrazně pomalejší než u nehybridních modelů Pacifica a Honda Odyssey, které jsme testovali.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Spotřeba paliva a MPG v praxi

Americká agentura EPA odhaduje spotřebu Sienny s pohonem předních kol na 6,5 l/100 km ve městě i na dálnici, zatímco verze s pohonem všech kol dosahuje o 0,4 l/100 km vyšší spotřeby, tedy 6,7 l/100 km. Při našem kombinovaném testu ve městě a na dálnici jsme s testovacím vozem Platinum s pohonem všech kol dosáhli spotřeby 8,1 l/100 km. Jakmile budeme mít příležitost otestovat novou Siennu v našem testu na 120 km dálnice, tento článek aktualizujeme o výsledky.

Interiér, pohodlí a nakládka

Interiér modelu Sienna, který odpovídá odvážnému vnějšímu designu, je moderní a stylový. Namísto otevřeného kokpitu předchozí generace vytvořila Toyota vysokou středovou konzolu, která se táhne od palubní desky ke středové loketní opěrce a pod ní se nachází velký úložný prostor. Nejvyšší modely Limited a Platinum se vyznačují dvoubarevným interiérem a palubními deskami s prošíváním připomínajícím kůži, zatímco sportovní model XSE má černobílá sedadla s červeným kontrastním prošíváním.

Na rozdíl od modelů Odyssey a Pacifica Hybrid nejsou sedadla druhé řady Sienny vyjímatelná, ale volitelná kapitánská sedadla druhé řady se posouvají o celých 25,4 cm dopředu a dozadu, aby poskytla maximální prostor pro nohy cestujícím vzadu nebo za druhou řadou. vytvořit co nejvíce prostoru pro zavazadla. Modely Limited a Platinum jsou k dispozici se sklopnými sedadly druhé řady s rozkládacími otomany. Dvě nejvyšší výbavové linie mohou být vybaveny i integrovaným vysavačem.

infotainment a konektivita

Nejnovější infotainment Toyoty využívá 22,9cm dotykový displej umístěný vertikálně na palubní desce nad ovládáním klimatizace. Apple CarPlay, Android Auto a Amazon Alexa jsou součástí standardní výbavy, stejně jako sedm USB portů rozmístěných po celém interiéru. Toyota nabízí také satelitní rádio SiriusXM a Wi-Fi hotspot.

Základní model je vybaven audiosystémem se šesti reproduktory, zatímco modely XLE mají osm reproduktorů. Pro modely XLE a XSE je volitelně k dispozici audiosystém JBL s 12 reproduktory, který je standardní výbavou modelů Limited a Platinum. Integrovaná navigace je součástí standardní výbavy od modelu XSE výše a zábavní systém pro zadní sedadla s 29,5cm displejem je k dispozici jako volitelná výbava pro všechny modely kromě základního modelu LE.

bezpečnost a asistenci řidiče

Toyota standardně pro novou Siennu nabízí systém varování před mrtvým úhlem a asistenční balíček Safety Sense 2.0, volitelně jsou k dispozici komfortní funkce, jako jsou parkovací senzory a 360stupňový venkovní kamerový systém. Pro více informací o výsledcích nárazových testů Sienny navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří

  • Standardní automatické nouzové brzdění s detekcí chodců
  • Lane Departure Warning s Lane Departure Warning standardně
  • Standardní adaptivní tempomat

záruka a údržba

Kia Carnival nabízí delší záruku na hnací ústrojí (5 let nebo 96 000 km) a delší záruku na celý vůz (5 let nebo 96 000 km) než Sienna. Toyota však vyvažuje svůj základní záruční balíček dvouletým plánem bezplatné údržby (2 roky nebo 40 000 km).

Záruka Toyoty Sienna zahrnuje:

  • Omezená záruka: 3 roky nebo 58 000 km
  • Záruka na pohonné ústrojí: 5 let nebo 96 000 km
  • Záruka na hybridní komponenty: 8 let nebo 160 000 km
  • Bezplatná údržba: 2 roky nebo 40 000 km

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.