Toyota Sienna 2023: spotřeba, technická data, cena

Toyota

Vnější design Toyota Sienna 2023 je pokus o SUV cosplay, ale i letmý pohled prozrazuje na minivan, že je. Pro nás je to fajn. Líbí se nám, jak se tento minivan chová na silnici s tichou kabinou a kultivovaným ovládáním. Kromě zřejmého pohodlí, které přichází s každým minivanem, je interiér Sienny prostorný a dobře vybavený, ačkoli sedadla druhé řady nejsou odnímatelná ani skládací jako jiné minivany.

Sienna čtvrté generace bude nabízena výhradně jako hybrid, přičemž varianty s pohonem předních i všech kol sdílejí stejný výkon 245 koní, což se v našich testech ukázalo jako slabá stránka. S kombinovanou spotřebou paliva 36 mpg může být Sienna výrazně úspornější než ostatní minivany na trhu, ale my bychom raději řídili jeden Chrysler Pacifica , Honda Odyssey nebo Karneval Kia .

Co je nového pro rok 2023?

Současná Sienna je ve třetím roce této čistě hybridní generace. Toyota letos slaví 25. výročí značky limitovanou edicí: vyrobeno bude pouze 2 525 kusů 25th Anniversary Edition Sienna, z nichž všechny vycházejí ze sportovní výbavy XSE a jsou lakovány buď Celestial Silver nebo Wind Chill Pearl . Speciální 20palcová kola, střešní ližiny, černé nápisy a vnější zpětná zrcátka s integrovanými světlomety jsou vizuálními indikátory identity speciálního modelu. Interiér obsahuje černý kožený interiér se stříbrným prošíváním, stereo systém JBL, bezdrátovou nabíjecí stanici pro chytré telefony, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla a koberečky se značkou 25th Anniversary.

Vybrali jsme sportovní model XSE, který přichází s 20palcovými koly, agresivnějšími předními a zadními nárazníky a sportovními sedadly vpředu. XSE se standardně dodává také s integrovaným navigačním systémem a sedadly kapitánů druhé řady. Stejně jako všechny varianty Sienna je XSE standardně dodáváno s pohonem předních kol, ale pohon všech kol je pouze 760 $, což je podle nás hodnotný upgrade.

motoru, převodovky a výkonu

Na rozdíl od předchozích verzí rodinné dodávky Toyoty je Sienna nabízena výhradně jako hybrid. Pohonné ústrojí tvoří zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru a dva elektromotory, které dohromady dosahují výkonu 245 koní. K dispozici je pohon všech kol a nabízí také třetí elektromotor vzadu, který pohání zadní kola.

Hlavní konkurent Sienny, Chrysler Pacifica Hybrid, nabízená pouze s pohonem předních kol, ale má motor V6 a elektromotory o výkonu 260 koní. Naše Sienna Platinum s pohonem všech čtyř kol nás v testech zrychlení nezaujala. Zrychlení na 60 km/h trvalo 7,7 sekundy a čtvrt míle při rychlosti pouhých 88 km/h za 15,8 sekundy. Tyto výsledky jsou podobné jako u Pacifica Hybrid, ale výrazně pomalejší než u námi testovaných nehybridních modelů Pacifica a Honda Odyssey.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Spotřeba paliva a MPG v praxi

EPA odhaduje, že verze Sienny s pohonem předních kol dosahují 36 mpg ve městě i na dálnici, zatímco verze s pohonem všech kol dosahuje o 1 mpg méně při 35 mpg. Při naší kombinaci jízdy po městě a po dálnici jsme s naším testovacím vozidlem s pohonem všech kol Platinum zvládli 29 mpg. Jakmile budeme mít příležitost otestovat novou Siennu v našem testu na 75 mil na dálnici, aktualizujeme tento článek o výsledky.

Interiér, pohodlí a nakládka

Interiér modelu Sienna, který odpovídá odvážnému vnějšímu designu, je také moderní a stylový. Namísto otevřeného kokpitu předchozí generace vytvořila Toyota vysokou středovou konzolu, která sahá od palubní desky ke středové loketní opěrce a pod ní se nachází velký úložný prostor. Nejvyšší modely Limited a Platinum se vyznačují dvoubarevným interiérem a přístrojovými deskami s prošíváním podobným kůži, zatímco sportovní model XSE dostane černobílá koženková sedadla s červeným kontrastním prošíváním. Na rozdíl od modelů Odyssey a Pacifica Hybrid nejsou sedadla druhé řady Sienny vyjímatelná, ale volitelná kapitánská sedadla druhé řady se posouvají celkem o 10 palců dopředu a dozadu, aby poskytla maximální prostor pro nohy cestujícím na zadních sedadlech nebo za řadou druhé řady. vytvořit co nejvíce prostoru pro zavazadla. Limited a Platinum modely jsou k dispozici se sklopnými sedadly druhé řady s rozkládacími otomany. Dvě horní výbavové linie mohou být vybaveny i integrovaným vysavačem.

infotainment a konektivita

Nejnovějším rozhraním infotainmentu od Toyoty je 9,0palcový dotykový displej namontovaný svisle na palubní desce nad panelem ovládání klimatizace. Apple CarPlay, Android automobil a Amazon Alexa jsou standardně na palubě a sedm USB portů je umístěno uvnitř dodávky. Toyota také nabízí satelitní rádio SiriusXM a Wi-Fi hotspot. Základní stereo systém se skládá ze šesti reproduktorů, modely XLE jsou vybaveny osmi reproduktory. Stereosystém JBL s 12 reproduktory je volitelný u modelů XLE a XSE a standardní u modelů Limited a Platinum. Navigační systém v palubní desce je standardem od XSE výše, zatímco zábavní systém pro zadní sedadla s 11,6palcovou obrazovkou je k dispozici jako volitelná výbava pro všechny modely kromě základního modelu LE.

bezpečnost a asistenci řidiče

Toyota standardně pro novou Siennu nabízí systém varování před mrtvým úhlem a asistenční balíček Safety Sense 2.0, volitelně jsou k dispozici komfortní funkce, jako jsou parkovací senzory a 360stupňový venkovní kamerový systém. Pro více informací o výsledcích nárazových testů Sienny navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří

  • Standardní automatické nouzové brzdění s detekcí chodců
  • Lane Departure Warning s Lane Departure Warning standardně
  • Standardní adaptivní tempomat

záruka a údržba

The kia Carnival nabízí delší záruku na hnací ústrojí a delší záruku na nárazník než Sienna. Toyota ale vyvažuje svůj spíše základní záruční balíček dvouletým bezplatným plánem údržby.

  • Omezená záruka 3 roky nebo 36 000 mil
  • Záruka na pohonné ústrojí je platná po dobu 5 let nebo 60 000 mil
  • Na hybridní komponenty je poskytována záruka 8 let nebo 100 000 mil
  • Bezplatná údržba platí 2 roky nebo 25 000 mil

Jak užitečná je publikace?

Kliknutím na hvězdičku ohodnotíte!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.