Toyota Tundra 2022: specifikace, cena, datum vydání

Plnohodnotný pick-up Toyota Tundra nezaznamenal za 14 let žádné velké změny, ale nyní konečně debutuje model třetí generace. Stále se zaměřuje na americký trh, takže je vyvíjen díky úsilí místních divizí Toyoty. Vozy se mají vyrábět v závodě v San Antoniu v Texasu. Nové pickupy se začnou prodávat koncem letošního roku a budou stát 34 tisíc eur.

Možnosti kabiny a podvozku

Tundra 2022byl vyvinut bez ohledu na předchozí generaci vozu. Model 2022 dostal úplně jiný rám se zvýšenou tuhostí a kompletně předělaný podvozek ve více formátech. V nejjednodušších úpravách jsou vzadu instalovány pružiny místo předchozích pružin, zatímco dražší verze používají adaptivní tlumiče a vzduchové měchy na zadní nápravě. Pro verze TRD Sport a TRD Pro existují také speciální možnosti konfigurace odpružení. Poslední revize je považována za nejpokročilejší, protože má tlumiče FOX s přídavnými zásobníky oleje, zesílený stabilizátor a speciální terénní pneumatiky. Tento pickup je vybaven off-roadovým tempomatem Crawl Control, který umožňuje pomalou jízdu jednou z pěti rychlostí.

Po aktualizaci je Tundra k dispozici pouze jako čtyřdveřový model. V tomto případě si můžete vybrat ze dvou typů kabin: Double Cab a CrewMax. V prvním případě je délka ložné plochy 1980 nebo 2470 mm, ve druhém – 1675 nebo 1980 mm. Nosnost vozu byla zvýšena o 11 % – na 880 kg a maximální hmotnost taženého přívěsu vzrostla o 17,6 % – na 5440 kg.

Motory

Motory pickupu Toyota jsou nové. 3,4litrový motor V6 biturbo je vypůjčený z 300th Cruiseru. Jeho zpětný ráz byl ale upraven: výkon je snížen na 395 koní, maximální točivý moment je stanoven na 649 Nm. Motor je spřažen s 10stupňovou automatickou převodovkou. Pohon – zadní nebo plný s pevně připojenou přední nápravou.

Kromě klasického hnacího ústrojí byla Tundra nasazena na hybridním systému. Je založen na stejném turbomotoru, je zde pouze jeden elektromotor – je instalován mezi spalovací motor a převodovku. Je také instalována spojka, takže se vůz může pohybovat pouze s elektrickým pohonem. Výkonová rezerva při jízdě v tomto režimu je celkem skromná – pouhých 29 km. Elektromotor je poháněn nikl-metal hydridovou baterií umístěnou pod zadním sedadlem. Jeho kapacita není zmíněna. Hybridní jednotka má celkem 443 koní. a 790 Nm. Je k dispozici pouze pro starší verze modelu.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Kompletní sada Toyota Tundra 2022

Interiér nové generace snímačů se silně digitalizoval. V drahých úrovních výbavy se na konzoli objeví výkonný 14palcový televizor a před řidičem se objeví 12,3palcový virtuální přístrojový panel s pěti možnostmi animace.

U prvních verzí je výbava jednodušší – centrální obrazovka má velikost 8 palců, sdružený přístroj se skládá z analogových stupnic a uprostřed je 4,1palcový displej. Nový multimediální systém má výrazně vyšší výkon i funkce hlasového ovládání a aktualizace softwaru „vzduchem“. S dodávaným 4G modulem se můžete připojit online a připojit až deset zařízení. Některé funkce lze ovládat pomocí aplikace v chytrém telefonu.

Všechny verze Tundry vycházejí z nejnovější edice komplexu Toyota Safety Sense, který zahrnuje adaptivní tempomat, automatické brzdění s detekcí chodců a cyklistů a sledování jízdních pruhů. Dalšími dostupnými asistenty jsou hlídání mrtvého úhlu, hlídání závad při couvání a automatické přepínání světlometů.

Zprávy o autech k vidění

Novinky, názory a přehled

Auto Březík Servis