Německá automobilka Volkswagen odhalila svůj nejnovější vlajkový elektrický sedan, VW ID.7 2025. Hned na začátku, ID.7 nepřekoná Teslu Model 3 ve sprintu od brzdových světel k stopkám, ale jeho ladně zakřivená karoserie může konkurovat BMW i4, Hyundai Ioniq 6 a Polestar 2 vydělávat peníze. Mnoho stylových prvků si vypůjčil z elektrického crossoveru VW ID.4 a plynulé křivky si vypůjčil z koncepčního vozu VW ID.Aero.
VW ID.7 následuje po elektrickém minivanu ID.4 a ID.Buzz. Přichází právě včas, aby duchovně nahradil Passat v sestavě VW, model, který automobilka přestala vyrábět pro modelový rok 2023.
„Za prvních devět měsíců roku jsme zvýšili dodávky našich plně elektrických modelů o 31,8 procenta na 273 000 vozů,“ řekl Thomas Schäfer, generální ředitel Volkswagen Passenger Cars. „ID.7 zde může poskytnout další významnou podporu, protože tato nová produktová řada znamená vstup elektromobility do této důležité třídy.“
2025 VW ID.7: co je nového?
Nejnovější VW ID.7 je zcela nový elektrický sedan střední třídy, který se zaměřuje spíše na luxus a eleganci než na čistou sportovnost a výkon. V Evropě a Severní Americe bude uveden na trh s jediným elektromotorem umístěným vzadu a 82 kWh baterií o výkonu 282 k. a 402 lb.-ft. Točivý moment je na poměrně velký sedan dobrý.
Brzy přijde model s pohonem všech kol se dvěma motory a větším výkonem, ale VW říká, že ID.7 RWD má dojezd WLTP 386 mil, tedy asi 300 mil na území Uncle Sam.
Automobilka také uvedla, že ID.7 je vybaveno nejvýkonnějším elektromotorem s nejvyšším točivým momentem mezi sériovými elektromobily VW a že jeho obal si zaslouží zvláštní pozornost. ID.7 je vybaven elektrickým pohonem APP 550 vyvinutým inženýry VW s integrovaným motorem, spínacím měničem a dvourychlostní jednostupňovou převodovkou na zadní nápravě.
2025 VW ID.7: Nákladový prostor a rozměry
2025 VW ID.7 je 195,3 palce dlouhý, 73,3 palce široký a má rozvor 117 palců. Je to také VW s nejnižším výkonem, s rozsáhlou linií střechy, která v nejvyšším bodě měří pouhých 60,5 palce od země a poskytuje až 40,4 palce a 37,8 palce místa nad hlavou v přední a druhé řadě.
Také docela praktický kufr nabízí 18,8 kubických stop nákladového prostoru, který lze sklopením zadních sedadel rozšířit na 56 kubických stop.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Luxusní kabina s chytrým sklem
Skutečným vrcholem VW ID.7 je však high-tech interiér, který je nyní plný chytrých funkcí, díky nimž můžeme zapomenout na tragické uživatelské rozhraní Mk 8 Golf. VW říká, že interiér ID.7 byl „od základu přepracován“ a obsahuje zcela novou 15palcovou obrazovku infotainmentu se snadno použitelnými tlačítky nabídky ovládání klimatizace. ID.7 je vybaven inteligentními ventilačními otvory s vestavěnými motory, které zajišťují ventilaci bez průvanu.
VW ID.7 navíc přichází s různými luxusními prvky, které zvýrazňují jeho ušlechtilou pověst. Vyznačuje se 30barevným ambientním osvětlením s programovatelnými profily osvětlení, volitelným adaptivním tlumením, ventilovanými masážními sedadly Climatronic a prémiovým audiosystémem Harman Kardon s 12 reproduktory se subwooferem.
VW dokonce vytvořil prostor pro panoramatickou skleněnou střechu s volitelným chytrým sklem. Chytré sklo se změní z čirého na neprůhledné pomocí dotykového spínače na stropní konzole nebo pomocí hlasového ovládání.
Head-up displej s rozšířenou realitou (HUD)
VW ID.7 2025 má kvůli standardnímu head-up displeji (HUD), který nyní zobrazuje grafiku rozšířené reality (AR), poměrně malý přístrojový štít. Cílem je poskytnout řidiči všechna potřebná data v jeho zorném poli, aby „už nemusel spouštět oči ze silnice,“ uvedl VW.
Head-up displej AR zobrazuje důležité cestovní informace, jako jsou mapy, navigace v jízdních pruzích, stav baterie, spotřeba energie a další.
Pokročilé bezpečnostní technologie
Volkswagen ID.7 představí nejnovější asistenční systémy pro řidiče. Parkovací asistent Plus je standardně dodáván s funkcí paměti, která „zaznamená posledních přibližně 54 metrů cesty“, aby zjistila situaci při parkování. To znamená, že auto by teoreticky mohlo zaparkovat v garáži nebo automaticky opustit parkovací místo. Systém si dokáže zapamatovat až pět parkovacích manévrů pro každé parkovací místo.
Na ID.7 debutuje také rozšířená verze systému Travel Assist od VW, který nyní zahrnuje adaptivní vedení jízdního pruhu, asistent změny jízdního pruhu, prediktivní brzdění při nájezdu do zatáčky, boční asistent a nový systém varování při výjezdu, který dokáže detekovat jízdní kola, motocykly a ostatní chodci.
2025 VW ID.7 doporučená cena
Nejnovější VW ID.7 dorazí k prodejcům v polovině až koncem roku 2024. Volkswagen ještě není připraven odhalit úrovně výbavy nebo MSRP, ale odhadujeme, že základní ceny se budou pohybovat od 48 000 do 62 000 EUR.