Ford Expedition 2023: Technické údaje, motory, ceny

Ford Expedition 2023 je robustní, plnohodnotné, plně vybavené třířadé SUV, které překvapí svou velikostí. Vyrábí se ve dvou délkách – standardní (obrovská) a ještě větší Max – a v nabídce nechybí ani model Timberline, který je dobře vybaven pro terénní dobrodružství. Na rozdíl od svých stejně velkých konkurentů od GM a Stellantis – jako jsou Chevy Tahoe, GMC Yukon a Jeep Wagoneer – nenabízí atmosférický motor V8. Místo toho je Expedition poháněn známým 3,5litrovým motorem Ford EcoBoost V6 s dvojitým přeplňováním, který v nejsilnější verzi vyvine výkon až 328 kW (440 koní) a točivý moment 692 Nm. Všechny Expedice 2023 jsou vybaveny agilní 10stupňovou automatickou převodovkou a zákazníci si mohou vybrat mezi pohonem zadních nebo všech kol.

Přestože nemá motor V8, není Expedition zrovna úsporný, ale je rychlý: S paketem Stealth Performance dokáže zrychlit svou značnou hmotnost na 100 km/h za méně než 5,0 sekundy. Má také tažnou kapacitu 4218 kg a unese více než 794 kg užitečného zatížení. Ford také vybavil Expedition nejnovějšími bezpečnostními a konektivními vychytávkami, což z něj činí rozumnou a všestrannou volbu pro kupující XXL SUV. Ve srovnání se svými konkurenty od Chevy, GMC a Jeepu však zaostává kvůli méně kvalitním materiálům v interiéru a jízdním vlastnostem podobným nákladním vozům.

Co je nového pro rok 2023?

Expedice za to dostává modelový rok 2023 drobné aktualizace včetně nové ikonické stříbrné barvy exteriéru pro modely Platinum. Další barevné změny zahrnují černě lakované rámy mlhových světlometů pro modely Special Edition a černou onyxovou barevnou kombinaci pro modely Timberline. Kromě toho jsou modely Timberline nyní standardně vybaveny Trail 1 Pedal Drive.

rozhodování o cenách a nákupu

Střední výbavový stupeň Limited Expedition se standardním rozvorem je podle nás nejlepší volbou. Nejenže má dobrou standardní výbavu (kožená sedadla, stereo Bang & Olufsen a elektricky nastavitelné stupačky), ale je k dispozici také s atraktivní výkonnostní variantou, která má za cíl zlepšit ovladatelnost tohoto velkého vozu. Paket Stealth Performance Edition nabízí sportovnější podvozek, výkonnější motor (328 kW (440 koní) namísto 280 kW (375 koní)) a výrazné tmavé detaily exteriéru, včetně 22palcových kol. Pohon všech kol – pro ty, kteří jej potřebují – stojí navíc zhruba 74 000 Kč.

motoru, převodovky a výkonu

Expedition je poháněn 3,5litrovým motorem V6 s dvojitým přeplňováním a citlivou 10stupňovou automatickou převodovkou, kterou lze kombinovat s pohonem zadních nebo všech kol. Standardní motor poskytuje výkon 280 kW (380 koní) a točivý moment 637 Nm, zatímco modely Limited mají 298 kW (400 koní) a 651 Nm. Pro Timberline a Limited je k dispozici ještě výkonnější verze s paketem Stealth Performance, který tyto hodnoty zvyšuje na 328 kW (440 koní) a 692 Nm.

Model Timberline na naší testovací dráze zrychlil na 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy a porazil V8 Tahoe Z71 o neuvěřitelných 2,4 sekundy; model Stealth Performance zkrátil čas modelu Timberline o 0,2 sekundy. Všechny Expedice mají nezávislé zavěšení zadních kol. Zatímco cestující jsou spokojeni s měkkou jízdou, řidič je znevýhodněn pomalou ovladatelností a nepřesným řízením.

Expedition může táhnout až 4218 kg a delší Expedition Max až 4082 kg.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Spotřeba paliva

Tato třída velkých SUV rozhodně nepřispívá k úspoře fosilních paliv. Ford tvrdí, že jeho technologie EcoBoost, která nahrazuje velký atmosférický motor V8 menším dvojitě přeplňovaným V6, je účinnější. Expedition však tento slib nenaplňuje. EPA nezveřejnila své hodnoty pro modelový rok 2023, ale předpokládáme, že zůstanou stejné, protože se hardware vozidla nezměnil. Referenční hodnoty pro pohon zadních kol jsou 13,8 l/100 km ve městě a 10,2 l/100 km na dálnici; verze s pohonem všech kol klesá ve městě na 14,7 l/100 km. Jak Expedition, tak Expedition Max dosáhly spotřeby 11,8 l/100 km na naší trase spotřeby při rychlosti 120 km/h, která je součástí našeho rozsáhlého testovacího programu.

Interiér, pohodlí a nakládka

Materiály a vybavení interiéru Expedition jsou model od modelu sofistikovanější, což vyvrcholilo vybavením Platinum s bohatým koženým čalouněním a masážními předními sedadly. Běžná Expedition i Expedition Max s dlouhým rozvorem mají prostorný interiér a – na rozdíl od některých konkurence – třetí řadu sedadel, která nevadí ani dospělým. Druhá řada je standardně dodávána s třímístnou lavicí, ale na přání lze objednat i dvojici kapitánských sedadel. Nepřekonatelný je také vnitřní odkládací prostor Max.Každý model je vybaven elektricky sklopnou třetí řadou sedadel, která lze ovládat z nákladového prostoru nebo ze zadních sedadel. Druhá i třetí řada sedadel se zcela sklopí, čímž vznikne rovná podlaha, která usnadňuje nakládání.

infotainment a konektivita

Expedition se standardně dodává s velkým 12,0palcovým dotykovým displejem se softwarem infotainmentu Ford Sync4. Kromě možnosti přijímat aktualizace vzduchem nabízí bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto. K dispozici je předplacený Wi-Fi hotspot, stejně jako zvukový systém Bang & Olufsen s 22 reproduktory a zábavní systém pro zadní sedadla. Pokud by standardní dotyková obrazovka nestačila, může být Expedition vybavena i 15,5palcovým displejem na výšku, který najdeme i v bateriově elektrickém Mustangu Mach-E.

bezpečnost a asistenci řidiče

Kromě řady standardních a volitelných asistenčních systémů pro řidiče nabízí Expedition dva nejmodernější stupně výbavy. Nejvyšší model Platinum je vybaven hands-free systémem Ford BlueCruise. Terénní verze Timberline je vybavena asistentem pro zatáčení Trail Turn Assist, který poskytuje SUV užší poloměr otáčení brzděním vnitřního zadního kola v ostrých zatáčkách při nízké rychlosti, když je vozidlo v režimu 4WD a na měkkém povrchu. Tuto užitečnou funkci najdete také v Ford Bronco . Další informace o výsledcích nárazových testů expedice naleznete na webových stránkách Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří

  • Standardní varování před kolizí a automatické nouzové brzdění
  • K dispozici je varování před opuštěním jízdního pruhu a varování před opuštěním jízdního pruhu
  • K dispozici adaptivní tempomat

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.