Ford Mustang Mach-E 2023: Prezentace, ceny, technická data

Díky různým konfiguracím a balíčkům vybavení je brod Mustang Mach-E 2023 hodně pro ty, kteří hledají crossover, ale chtěli by řídit elektromobil. I tito zákazníci si mohou vybrat mezi bohatě vybaveným modelem Premium a výkonnějším modelem GT. Mach-E navzdory svému názvu není Mustang, přesto se dá označit za obratný a rychlý. K tomu si přidejte atraktivní exteriér, skvěle vybavený interiér nejnovějšími vychytávkami a vychytávkami a dostatečný dojezd a výkon.

Ford tvrdí, že Mustang Mach-E může ujet více než 483 km, než bude nutné jej dobít, a výkonný model GT zrychlil na 100 km/h za 3,7 sekundy na našem testovacím okruhu. Mustang Mach-E byl dostatečně dobrý, aby získal naši první cenu za elektromobil roku 2021, ale nyní ztratil svou korunu ve prospěch Hyundai Ioniq 5, který je levnější a stejně působivý.

Co je nového pro rok 2023?

Pro třetí modelový rok nabízí výbava Premium mírně zvýšený dojezd na 467 km a více standardní výbavy, včetně asistenční technologie Ford Co-Pilot360 napříč celou modelovou řadou. U některých modelů Premium a GT Performance Edition je k dispozici nový paket Mustang Nite Pony. U modelů Premium zahrnuje černé akcenty na náraznících a dveřních panelech a také lesklá černá 48,3cm kola. U modelů GT Performance Edition paket obsahuje 50,8cm lesklá černá kola a černý znak GT. GT a GT Performance Edition mají navíc ve standardní výbavě panoramatickou prosklenou střechu. Pro Mach-E jsou také k dispozici dvě nové barvy exteriéru: šedá karbonizovaná metalíza a modrá metalíza Vapor.

Model Premium je podle nás nejlepší Mach-E. Ford uvádí dojezd s baterií s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol jako 492 km, ale my bychom zvolili verzi s pohonem všech kol, která snižuje odhadovaný dojezd na 467 km. Ve srovnání se základním modelem má Mach-E Premium výkonnější funkci rychlého nabíjení, 48,3cm kola, zvukový systém Bang & Olufsen, panoramatické střešní okno a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru.

EV motor, výkon a ovladatelnost

Mustang Mach-E 2023 je k dispozici buď se standardní baterií 70,0 kWh, nebo s baterií s prodlouženým dojezdem 91,0 kWh. Ty napájejí elektromotor na zadní nápravě nebo na obou nápravách. Ve sportovních modelech GT a GT Performance poskytují motory kombinovaný výkon 358 kW (480 koní) a točivý moment až 860 Nm. Podle Fordu Mach-E GT Performance zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy. Méně výkonné modely mají výkon od 198 kW (266 koní) do 258 kW (346 koní) a točivý moment od 430 do 580 Nm.

Mach-E jezdí na kolech o velikosti 45,7 až 50,8 cm a je k dispozici s adaptivními tlumiči, které upravují tuhost podvozku. Předchozí verze, kterou jsme řídili v roce 2021, byl model s pohonem všech kol, který byl rychlejší a ovladatelnější než většina běžných crossoverů. Řidiči by neměli očekávat, že Mach-E bude tak vzrušující jako tradiční Mustang, ale Mach-E zaujme svou hladkostí a velmi plynulou ovladatelností.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Dojezd, nabíjení a výdrž baterie

Ford odhaduje, že dojezd Mustangu Mach-E pro rok 2023 bude mezi 360 a 502 km, v závislosti na baterii a konfiguraci elektromotoru. To není zdaleka tak působivé jako řada modelů Tesla. Všechny modely jsou vybaveny funkcí rychlého nabíjení a dodávají se s přenosnou nabíječkou, která umožňuje až 48 km dodatečného dojezdu přes noc na 230V zásuvce a až 80 procent nabití baterie přes noc na 400V zásuvce. Nabíjecí stanici Ford si lze objednat online a nainstalovat ji certifikovaní elektrikáři. Umožňuje dobíjení rychlostí 51 km za hodinu a nabití baterie přes noc.

Spotřeba paliva a MPG v praxi

Podle Fordu má Mustang Mach-E 2023 dojezd až 502 km ve verzi California Route 1 s pohonem zadních kol. Následuje střední model Premium s pohonem zadních kol s dojezdem odhadovaným Fordem 492 km. Samozřejmě existuje širší rozsah dojezdu v závislosti na modelu a úrovni výbavy, přičemž nejnižší je 360 km pro modely se standardní baterií a pohonem všech kol. Ještě jsme neměli možnost vyzkoušet Mach-E 2023 na naší dálniční trase se spotřebou paliva při rychlosti 120 km/h, která je součástí našeho rozsáhlého testovacího programu, takže zatím nemůžeme posoudit jeho skutečný dojezd.

Interiér, pohodlí a nakládka

Baterie Mustangu Mach-E je umístěna pod podlahou vozidla, což umožňuje maximální prostor pro náklad a cestující. Na rozdíl od exteriéru má vnitřek Mach-E pramálo společného s běžným Mustangem. Aerodynamická palubní deska obsahuje atraktivní digitální přístrojový štít a dominuje jí obrovská, vertikálně umístěná dotyková obrazovka. Plovoucí, sklopná loketní opěrka ve středové konzole umožňuje uložení kabelky nebo jiných předmětů mezi cestující. Kromě toho je k dispozici řada šikovných funkcí, jako je individuálně nastavitelné vnitřní osvětlení, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, bezdrátové nabíjení, panoramatická střecha a mnoho dalšího. Přední kufr je vyroben z odolného plastu, který lze opláchnout a poté vyprázdnit pro uložení ledu a nečistot. Za zadními sedadly nabízí Mach-E 29 metrů krychlových nákladového prostoru, se sklopenými zadními sedadly dokonce až 60 metrů krychlových.

infotainment a konektivita

Informační a zábavní systém Sync nové generace společnosti Ford využívá strojové učení k přizpůsobení zážitku z jízdy jednotlivým řidičům. V současné době podporuje tři profily řidičů a jeden host. V Mustang Mach-E běží software na vertikálně umístěné 39,4cm dotykové obrazovce, která poskytuje snadný přístup k mnoha aplikacím a funkcím systému. Jednou z výhod systému je, že Ford bude v průběhu času zavádět bezdrátové aktualizace, které budou systém neustále vylepšovat a přidávat nový obsah. Mezi klíčové funkce patří Apple CarPlay, Android Auto, mobilní Wi-Fi hotspot a audiosystém Bang & Olufsen.

bezpečnost a asistenci řidiče

Mustang Mach-E 2023 je k dispozici s řadou asistenčních systémů řidiče. Pro více informací o výsledcích nárazových testů Mach-E navštivte webové stránky National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří

  • Standardní automatické nouzové brzdění s varováním před čelní kolizí
  • Standardní hlídání mrtvého úhlu a upozornění na křížový provoz vzadu
  • K dispozici s adaptivním tempomatem a voláním handsfree

záruka a údržba

Současná omezená záruka a záruka na hnací ústrojí společnosti Ford jsou konkurenceschopné:

  • Omezená záruka: 3 roky nebo 58 000 km
  • Záruka na pohonné ústrojí: 5 let nebo 96 000 km
  • Elektrické komponenty: 8 let nebo 160 000 km
  • Bezplatná plánovaná údržba: Ne
Je pozoruhodné, že společnost pokrývá elektrické komponenty Mach-E po dobu 8 let

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.