Nový Ford Tourneo Connect 2022 se oficiálně představí v květnu 2022, cena zatím nebyla oznámena. Ford však již v říjnu 2021 ukázal, čím chce konkurovat ostatním vozům v segmentu kombi s vysokou střechou, a vsází na techniku VW Caddy.
Tourneo Connect opět přichází ve dvou velikostech L1 a L2 (Grand Tourneo), což je osvědčená koncepce. Přesné údaje o délce, šířce a výšce zatím nejsou známy, ale objem zavazadlového prostoru je 2,6 metru krychlového (L2: 3,1) a délky nákladu jsou 317, 1100 a 1913 milimetrů (L2: 629, 1452 a 2265). Ford navíc láká na praktičnost: sedadla ve druhé a třetí řadě lze zcela vyjmout nebo sklopit.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2022/01/sBtWodjJ.jpg)
Opěradlo sedadla spolujezdce lze také sklopit do roviny. Pro všechny cestující je k dispozici velké množství držáků nápojů a odkládacích prostor. Ve výbavě Titanium poskytuje panoramatická skleněná střecha Fordu Tourneo Connect dostatek světla. Pokud se v důsledku toho interiér příliš zahřeje, automaticky se zapne dvouzónová klimatizace.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2022/01/3WNq7fJ9.jpg)
Motor a cena Ford Tourneo Connect 2022
Kromě výbavy Titanium jsou pro Ford Tourneo Connect (2022) k dispozici také verze Active, Trend a Sport. Vizuálně se liší různými koly, maskou chladiče a materiály v interiéru. Všechny čtyři verze mají společný 8,25palcový multimediální displej, který lze volitelně zvětšit až na 10 palců. S větší obrazovkou získáte přístup k online navigaci včetně aktuálních dopravních informací a na displeji se zobrazují i nejbližší čerpací stanice a jejich ceny.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2022/01/Jb3HtK0X.jpg)
Po stránce motoru nabízí Ford Tourneo Connect (2022) se zážehovým i vznětovým agregátem. Benzínový motor má k dispozici výkon 114 k a 220 Nm, vznětový pak 102 nebo 122 k a 280 nebo 320 Nm ve dvou výkonových stupních.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Všechny motory jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a volitelně sedmistupňovou dvojitou spojkou – kromě základního dieselu. Silnější diesel lze dokonce objednat s pohonem všech kol v kombinaci s manuálním spínačem. Druhý jmenovaný ale také stojí zhruba o 0,5 litru nafty na 100 kilometrů více. Vozy s pohonem předních kol potřebují pouze 4,8 litru, benzinový motor minimálně 6,3 litru. Jak hluboce budou muset zájemci o novinku sáhnout do kapsy, zatím není jasné.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2022/01/vlQoGC4A.jpg)
Doporučujeme porovnat nový Tourneo Connect s jeho předchůdcem, který začínal na ceně 677 000 Kč (stav k říjnu 2021). Vozy s pohonem předních kol mají spotřebu od 4,8 litru na 100 km, benzínové motory od 6,3 litru na 100 km. Kolik bude nový model stát, zatím není jasné.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2022/01/H8usOM5a.jpg)
Doporučujeme porovnat nový Tourneo Connect s jeho předchůdcem, který začínal na ceně 677 000 Kč (stav k říjnu 2021). Vozy s pohonem předních kol mají spotřebu od 4,8 litru na 100 km, benzínové motory od 6,3 litru na 100 km. Kolik bude nový model stát, zatím není jasné.