Elektromobily na baterie jsou na vzestupu, ale stejně tak i vozidla s palivovými články Hyundai Nexo nabízí neobvyklou alternativu. Na rozdíl od čistých elektromobilů s velkými bateriemi, jejichž nabíjení může trvat dlouho, elektromotor Hyundai Nexo 2023 běží na vodík, který lze natankovat během několika minut na vyhrazených čerpacích stanicích. Nexo bude uveden na trh v roce 2019 a bude se prodávat u vybraných prodejců v Kalifornii. Beze změny se přenese do roku 2023.
Náš názor Hyundai Nexo 2023
Designu, výbavě a ovládání je Nexu málo co vytknout. Jeho exteriér působí i přes netradiční pohon upraveně a relativně normálně. V inteligentně zabaleném interiéru zanechávají pozitivní dojem kvalitní materiály a velká obrazovka.
Tento dojem pokračuje i na ulici. Nexo jezdí kultivovaně, pohlcuje nerovnosti vozovky, aby se cestující cítili pohodlně, a poskytuje rychlé elektrické reakce doplněné výkonným regenerativním brzděním.
Hlavní problém s Nexo je ve skutečnosti neodmyslitelný: běží na vodík. Dojezd až 380 mil je lákavý, ale hledání vodíkových čerpacích stanic může být bolest hlavy. Vodíková auta by mohla vyhovovat výklenku řidičů a pro ty stojí Nexo za zvážení. Hyundai však nyní nabízí Ioniq 5 EV, který jezdí velmi dobře a dá se ‘natankovat’ na mnohem více místech, i když to trvá déle než najít vodíkovou stanici.
výkon a rozsah
Nexo má elektromotor s pohonem předních kol o výkonu 161 koní a točivém momentu 291 lb-ft, který čerpá energii z 1,6 kWh baterie. Tato baterie se nabíjí chemickou reakcí s vodíkem. Jedinou emisí z tohoto procesu je voda. Dojezd je 380 mil ve výbavě Blue zaměřené na efektivitu a 354 mil ve vyšší výbavě Limited.
Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti
V hodnocení IIHS získal Nexo nejvyšší možné ocenění s „Top Safety Pick +“. Asistenční prvky pro řidiče a prvky aktivní bezpečnosti zahrnují automatické přední nouzové brzdění, upozornění na příčnou dopravu vzadu, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatická dálková světla a přední a zadní parkovací senzory. Stupeň výbavy Limited obsahuje také kamerový systém sledování mrtvého úhlu.
✓ Můžete také zkontrolovat:
nákladový prostor a interiér
Některé další kompaktní crossovery s alternativním pohonem nabízejí více prostoru než Nexo, ale ne o mnoho.
Prostor pro nohy (vpředu/vzadu) | Nákladový prostor (sedadla nahoře/dole) | |
Hyundai Nexo | 41,5/38,6 palce | 29,6/56,5 kubických stop |
Hyundai Ioniq 5 | 41,7/39,4 palce | 27,2/59,3 kubických stop |
Volkswagen ID4 | 41,1/37,6 palce | 30,3/64,2 kubických stop |
technika
Každý Nexo 2023 je vybaven 10,3palcovým digitálním displejem a 12,3palcovým dotykovým displejem infotainmentu. Apple CarPlay, Android automobil a navigace jsou integrovány do uživatelského rozhraní. Standardní výbavou jsou také dva USB nabíjecí porty a bezdrátová nabíječka.
Prémiová technická výbava limitované verze zahrnuje audiosystém Krell s osmi reproduktory, systém surround-view kamer a parkovací asistent.
Doporučená úprava
Na úrovni výbavy Limited má Nexo vybavení, jako jsou ventilovaná přední sedadla, vyhřívaný volant, prémiové audio a systém prostorové kamery. My bychom však šli do základní Blue verze. S nádrží vodíku to jde dále: až 380 mil ve srovnání s 354 mil Limited. Je to malý rozdíl, ale mohl by to být rozhodující faktor vzhledem k tomu, jak obtížné může být naplnění vodíkem. Nexo Blue je také dobře vybaven, včetně digitálního displeje, bezdrátové nabíječky, adaptivního tempomatu a bezklíčového vstupu.
Doporučená maloobchodní cena pro Hyundai Nexo 2023 je 60 200 eur.