Jeep Gladiator 2023: Ceny, informace, technická data

Vezměte si legendární Jeep Wrangler, prodlužte jej a přidejte korbu na zadní straně – to je v podstatě recept na Jeep Gladiator 2023. Gladiator, který byl uveden na trh pro modelový rok 2020, připomíná svůj ikonický protějšek. Je také stejně zdatný v terénu s přidanou všestranností pickupu. Gladiator je standardně nabízen s různými motory a pohonem všech kol, všechny s čtyřmístnou kabinou a korbou o délce 1,5 metru.

Co je nového Jeep Gladiator 2023

  • Obtisky na blatníky americké vlajky pro některé třídy
  • Žlutá barva High Velocity nahrazuje loňskou kaštanovou barvu Snazzberry.
  • Willys je vybaven hands-free bezklíčovým vstupem, dálkovým startováním motoru, 7,0″ displejem a integrovaným otvíračem garáže
  • Balíček schopností pro výškovou úpravu navíc nabízí kameru směřující dopředu, ocelový přední nárazník odolný proti větru a ocelové kolejnice
  • Paket Freedom s LED světlomety, barevně sladěnými lemy blatníků, ocelovým nárazníkem a lištami, černými odznaky a koly a koženými sedadly

co si myslíme

Díky vynikajícím terénním schopnostem a nepopiratelnému chladicímu faktoru je Jeep Gladiator tak atraktivní. Pokud ale hledáte náklaďák, který funguje stejně tvrdě, jak hraje, hledejte dál.

Stejně jako Wrangler, se kterým sdílí základnu, je Gladiator jedním z nejlepších továrně vyrobených off-roadů na trhu. Robustní náklaďáky a výhodné nájezdové úhly jej umožňují bez námahy projet těžkým terénem, ​​zatímco díky vylepšenému odpružení, pneumatikám a dalšímu příslušenství jsou modely Rubicon a Mojave ještě více fit. A vypadá to úžasně, když to děláte, se vzhledem, který to spojuje s desetiletími historie značky Jeep.

Ale jako skutečný kamion má Gladiator své slabiny. Jeho ložná plocha je poměrně malá a maximální užitečné zatížení relativně nízké. Ani tažná kapacita není nijak zvlášť vysoká, ale nestabilita tažení je mnohem větší problém. Během odtahového testu měly dva Gladiátory potíže udržet vozidlo pod kontrolou na všech hladkých a rovných silnicích bez vlivu větru. I v nezatíženém stavu je ovládání Gladiatoru zklamáním. Nepřesné řízení, nestabilní ovladatelnost a neinspirované pohonné ústrojí ukazují, že Gladiator postrádá kultivovanost, kterou lze nalézt u podobně výkonných snímačů.

Ať už jako každodenní vozidlo nebo jako pracovní nástroj, Gladiator dělá kompromisy. Ale díky jeho úžasnému vzhledu, smyslu pro dobrodružství, odnímatelným panelům karoserie a úpravám je Gladiator tak roztomilý – ve skutečnosti neexistuje žádný jiný náklaďák jako on.

Benzínové a naftové motory

Možnosti převodovky pro Gladiator zahrnují šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou, obojí spárované se standardním pohonem všech kol.

Gladiator je standardně dodáván s 3,6litrovým motorem V6, který vyvine 213 koní (285 hp) a točivý moment 353 Nm (260 lb-ft). Naše testování modelů Gladiator Rubicon s automatickou převodovkou ukázalo zrychlení z 0 na 100 km/h mezi 8,1 a 8,7 sekundy. Model Sport s manuální převodovkou byl rychlejší s časem 7,9 sekundy, ale převodovka je tuhá. Spotřeba paliva s automatickou převodovkou je podle EPA 13,8 l/100 km ve městě a 10,7 l/100 km na dálnici, s manuální převodovkou pak 14,7 l/100 km ve městě a 10,2 l/100 km na dálnici.

Gladiator byl nabízen také s 3,0litrovým přeplňovaným vznětovým motorem V6. S označením EcoDiesel poskytoval výkon 194 kW (260 koní) a točivý moment 600 Nm, přenášený přes osmistupňovou automatickou převodovku. Zrychlení na 100 km/h trvalo 7,6 sekundy. Spotřeba paliva Gladiatoru EcoDiesel byla 10,7 l/100 km ve městě a 8,4 l/100 km na dálnici, ve verzi Rubicon pak 11,2 l/100 km ve městě a 8,7 l/100 km na dálnici.

Turbo? plug-in hybrid? V8?

Navzdory mnoha podobnostem se motory Wrangler a Gladiator liší. Wrangler nabízí tři motory, které pro Gladiator ještě nejsou k dispozici: 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec, 4xe plug-in hybridní systém a mohutný 392 V-8. Každý z těchto motorů nabízí jedinečný zážitek z jízdy na silnici i v terénu, ale z jakéhokoli důvodu si je Jeep v současnosti nechává pouze pro SUV. Pochybujeme, že existují technické důvody, které brání použití těchto motorů v nákladních automobilech. Je tedy možné, že Jeep v budoucnu rozšíří možnosti motorů pro Gladiator.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti

Gladiator má málo asistenčních systémů a prvků aktivní bezpečnosti. K dispozici je automatické nouzové brzdění vpředu, varování před mrtvým úhlem, upozornění na příčnou dopravu vzadu a adaptivní tempomat, ale pouze ve standardní výbavě u vyšších úrovní výbavy.

Při testování NHTSA získal Jeep Gladiator 2023 čtyři hvězdičky za čelní náraz a tři hvězdičky za převrácení, každá z pěti možných hvězdiček. IIHS nezveřejnila hodnocení nárazových testů pro Gladiator 2023, ale hodnocení světlometů je zklamáním. Halogenové světlomety Gladiatoru dostaly nejnižší stupeň „Poor“, zatímco volitelné LED světlomety získaly pouze druhý nejnižší stupeň „Marginální“.

Sesterský model Gladiatoru, Wrangler, získal mírné hodnocení na straně řidiče v nárazovém testu IIHS v roce 2020 poté, co se převrátil na stranu spolujezdce. Přestože se Jeep pokoušel napravit problém prostřednictvím konstrukčních změn, jeden Wrangler se během testování IIHS znovu převrátil.

nákladový prostor a interiér

Gladiator nabízí dobrý prostor pro hlavu ještě před odstraněním střešních prvků. Prostor pro nohy mezi dvěma řadami sedadel je lépe rozložen než u některých konkurentů.

Prostor pro nohy (vpředu/vzadu) Prostor nad hlavou (vpředu/vzadu)
Jeep Gladiator 104,6 / 97,3 cm 108,7 / 108,7 cm
Toyota Tacoma 109 / 83 cm 100,8 / 97,3 cm
Chevy Colorado 114,8 / 88,1 cm 102,4 / 97,3 cm

Rozměry postele Gladiator

Pro Gladiator existuje pouze jedna velikost korby. Je přibližně 46 cm hluboká, 114 cm široká v podbězích kol, 144 cm široká mezi podběhy a 153 cm dlouhá se zavřenými dveřmi zavazadlového prostoru. K dispozici je prodloužení ložné plochy pro uložení delšího nákladu se sklopenými dveřmi zavazadlového prostoru, pokud střední otevřená poloha zadních dveří nestačí.

Tah a užitečné zatížení gladiátoru

Maximální tažná kapacita pro Gladiator Sport a Sport S je 3470 kg, pokud jsou vybaveny zážehovým motorem V6, automatickou převodovkou a volitelným paketem Max Tow. Nosnost dosahuje až 771 kg, opět u modelů Sport a Sport S s benzínovým motorem V6, ale pravděpodobněji s manuální převodovkou, volba automatu snižuje nosnost na 497 kg.

Technika

Gladiator nabízí dvě velikosti dotykových obrazovek pro infotainment. Základní modely mají 7,0palcový displej s Apple CarPlay a Android Auto. Vyšší úrovně výbavy mají 8,4palcovou obrazovku s vestavěnou navigací. Dva USB porty v první řadě jsou standardní, dva ve druhé řadě jsou volitelné. Standardní audiosystém s osmi reproduktory je ve vyšších výbavách nahrazen prémiovým audiosystémem Alpine s devíti reproduktory.

Rubicon nebo Mojave?

Přeskočte sporty, předběhněte Willyse – verze Gladiator Rubicon a Mojave jsou snadno nejchladnější a nejšpinavější. Jaký je ale rozdíl mezi těmito dvěma verzemi? Podívejte se na náš podrobný rozpis nebo si jen shrňte, že Rubicon je stvořen pro pomalé plazení po skalách, zatímco Mojave je optimalizován pro vysokorychlostní křižování pouští.

Nakonec je však Mojave naším oblíbencem v sérii Gladiator. „Gladiator Mojave dokáže 90 procent toho, co Rubicon, zatímco Rubicon nedokáže ani polovinu toho, co Mojave,“ píšeme v naší recenzi Gladiator Mojave First Drive.

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.