Dacia Duster 2024: specifikace, cena, datum vydání

a Dacia Duster příští generace nahradí současné SUV dříve než většina modelů Dacia. Typický životní cyklus modelu Dacia je osm let, ale Duster nové generace by mohl nahradit současný model přibližně za sedm let, v polovině roku 2024, a zavést mnoho změn.


návrh

Programový ředitel druhé generace Dacie Duster Julien Ferry uvedl, že připravované SUV by mělo být „stejným“ vozem, což naznačuje vysokou pravděpodobnost známého designu a zachování skvělého poměru cena/výkon. Zákazníci Dusteru očekávají základní vůz s terénními schopnostmi a splnění těchto potřeb ve třetí generaci bude prioritou.

Dacia Duster je známá svým jednoduchým, ale výkonným designem s autentickými proporcemi SUV. To je aspekt, od kterého se v budoucnu neodchýlí, ale s přechodem na platformu CMF-B by to bylo náročnější. Všimněte si, že mluvíme o nízkonákladové platformě CMF-B LS (Low Specification) používané v nových řadách vozidel logan , Sandero a běžec se používá.

Koncept Dacia Bigster představený v lednu 2021 má tvořit designový základ pro Duster příští generace. V květnu 2021 Autofacil zveřejnil patentové obrázky, které údajně unikly vnějšímu designu sériové Dacie Bigster. Patentové obrázky ukazují jemné změny nárazníku, kapoty, blatníků, zrcátek, bočních oken a spoilerů. Celkový dojem se však konceptu velmi blíží. Ve stejném měsíci dosáhla celková produkce Dacie Duster v rumunském Mioveni dvou milionů kusů. Dacia začala v tomto závodě vyrábět Duster v roce 2010 v první generaci a ve výrobě by měla pokračovat i ve třetí generaci.


Navzdory tomu, že jde o SUV s návratem k základním modelům, Dacia Duster nové generace 2024 by musela být „základní, ale cool“, „odolná a outdoorová“ a „eko-chytrá“, protože to jsou pilíře značky Dacia. Miles Nürnberger, nový šéf designu společnosti, do Top Gearu.

✓ Můžete také zkontrolovat:


Vnitřní

Dacia má spoustu prostoru k růstu, pokud jde o design interiéru a materiály, řekl Miles, a tak by měl být Duster nové generace dále vylepšován a uvnitř modernizován. Může se například vyznačovat štíhlejší palubní deskou se složitou texturou podobnou té u modelů Sandero třetí generace. Podobně plovoucí dotykový informační a zábavní systém pravděpodobně zlepší styl i praktičnost a vytvoří další odkládací přihrádky ve středovém sloupku. Elektrická parkovací brzda, bezdrátová konektivita pro Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátová podložka pro nabíjení smartphonu a připojené funkce vozu patří k dalším klíčovým funkcím očekávaným od nejvyšší řady 2024 Dacia Duster.


Navzdory nárůstu nákladů na splnění nových předpisů a očekávání zákazníků v produktových specifikacích se očekává, že Dacia udrží ceny o 20 % nižší než zbytek trhu ve stejném segmentu.


Platforma a hnací ústrojí

Třetí generace Dacia Duster 2024 bude krokem vpřed pro typový štítek, který má ve své současné generaci kořeny v platformě B0 a některých součástech z použitého inventáře Renaultu z roku 1998. Stejně jako nové Sandero i Duster upgraduje na moderní platformu CMF-B, která bude splňovat evropské normy nárazových testů a umožní variantu Dacia Duster Hybrid plánovanou s ohledem na budoucí emisní předpisy.

Podle zprávy francouzské publikace L’argus ze srpna 2021 má být Dacia Duster nové generace vybavena stejným systémem, který pohání clio a pohání Captur (nazývaný E-Tech). Nový 1,8litrový motor s interním kódovým označením HR18 je dalším vývojem současného 1,6litrového motoru.

Podle zprávy 1,6L původně požadoval použití Atkinsonova cyklu pro výkon motoru, ale to by snížilo výkon motoru ve prospěch účinnosti paliva a nápad byl sešrotován. Větší zdvihový objem u 1,8litrového HR18 by mohl umožnit přechod na Atkinsonův cyklus bez ztráty výkonu, uvádí zpráva.

Hybridní a plug-in hybridní varianty Dacie Duster jsou plánovány na rok 2024 a Bigster, očekávaný na začátku roku 2025, bude také využívat tuto pohonnou jednotku. Denis Le Vot, EVP a CEO společnosti Dacia, řekl L’Argus v lednu 2021, že „nejtěžší vozidla společnosti budou mít také plug-in hybridní systém“. Takže i když bude elektrifikován, aby byl ekologický, společnost zajistí, že zůstane odolný a výkonný, aby zvládl běžný terén, aniž by zákazníkovi vypálil díru do peněženky.

Dacia Duster EV se má objevit v příštím desetiletí

Zatímco Groupe Renault je v ofenzívě EV, není ještě jisté, zda všechny značky přejdou na 100% elektrické. Společnost předpokládá, že elektrifikace rozpočtové značky Dacia bude postupovat jen pomalu. Gilles Le Borgne, EVP Engineering, Renault Group, řekl na mnichovském autosalonu 2021 (IAA 2021), že Evropská unie by neměla od roku 2035 zakázat benzinové a naftové vozy – včetně poloelektrických modelů – podle zprávy Autocar. 2040 je praktičtější cíl, tvrdil.

Le Borgne uvedl, že Renault očekává, že podíl elektromobilů na prodejích Dacie dosáhne do roku 2030 přibližně 10 %. To by znamenalo, že v tomto desetiletí bude uvedeno na trh méně elektrických vozidel Dacia ve srovnání s Renaultem nebo Alpine. V důsledku toho nebude Dacia Duster EV součástí třetí generace rodiny Dusterů. Luca de Meo, generální ředitel Groupe Renault, údajně předpovídá, že značka Dacia bude „na poslední možnou chvíli“ plně elektrická, aby si udržela svou cenovou strukturu.



  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 stimme, im mittleren: 5 von 5)