Dacia Spring 2026: Technická data, ceny, změny

Dacia Spring sedí na platformě CMF-AEV a měla by v tom pokračovat i ve druhé generaci. Na digitální konferenci Alliance dne 27. ledna 2022 řekl generální ředitel skupiny Renault Luca de Meo, že „CMF-AEV je nejdostupnější platforma na světě“. CMF-AEV je upravená verze CMF-A původně vyvinutá Renault Group pro modely ICE segmentu A na rozvíjejících se trzích.

Přestože Spring vyšel v loňském roce, platforma je téměř sedm let stará od svého uvedení na trh Renault Kwid debutoval. V roce 2019 byl uveden na trh jako elektrické vozidlo v Číně (Renault City K-ZE), přeznačeno na produkt Dacia pro evropský trh.

Zatímco konkurenti zvažují chemii LFP pro základní pozice, Spring nové generace by se měl držet lithium-iontové baterie. Současný model používá standardní 27,4 kWh baterii, která nabízí dojezd 230 km (143 mil). Spring nové generace by však mohl alespoň volitelně přijít s účinnější a větší baterií, která by nabídla dojezd téměř 300 km (186 mil).

Doba rychlého nabíjení SoC 0-80 % DC by mohla být kratší než 30 minut, což by bylo výrazné zlepšení oproti 56 minutám současného modelu. Mezi další vylepšení, která očekáváme v městském voze, patří 11kW třífázová palubní nabíječka a rychlejší zrychlení na 100 km/h (0-62 mph). Funkce jako vyhřívaná sedadla a automatická klimatizace by byly vítány, i když jsou volitelné.

✓ Můžete také zkontrolovat:

Větší důraz by byl kladen na bezpečnost, která je hlavním problémem na trzích EU a Spojeného království. První generace Spring získala od Euro NCAP špatné hodnocení bezpečnosti 1 hvězdičkou. běžec Produktový šéf Andreea Guinea již dříve řekl, že Dacia „nestíhá hvězdy Euro NCAP“ a příliš specifikuje svá auta, což by mohlo ovlivnit její klíčovou USP – cenovou dostupnost. Měl by však využívat robustnější karoserii pro lepší ochranu řidiče a cestujících. Pro srovnání, aktuální jaro dosáhlo 49 % v ochraně dospělých cestujících, 56 % v ochraně dětí, 39 % v ochraně zranitelných účastníků silničního provozu a 32 % v bezpečnostních asistentech.

Evropa v současnosti odebírá Dacia Spring z Číny. Pokud bude do poloviny dekády úspěšný, může skupina Renault zvážit přesun výroby do evropského závodu. Tři továrny Renault ElectriCity ve Francii (Douai, Maubeuge a Ruitz) nabídnou roční výrobní kapacitu 400 000 elektromobilů. Dacia má závody v Rumunsku a Maroku (Afrika), ale žádné z těchto závodů nemá nástroje na výrobu vozidla CMF-A.

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí.