The brod Edge 2023 je jednou z mnoha možností pro kupující, kteří hledají středně velký dvouřadý crossover, který nabízí žádoucí funkce v reprezentativním balení za férovou cenu. Standardní 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec nabízí rozumný výkon, i když na dálnici nedosahuje očekávané spotřeby paliva. Motor V6 se dvěma turbodmychadly pohání výkonově orientovaný ST, jehož cena není daleko od svého luxusnějšího bratrance, Lincoln Aviator , je odebrán.
S úpravami cen pro modelový rok 2023 základní SE zůstává jedinou výbavou Edge s doporučenou maloobchodní cenou pod 40 000 eur. Partner značky Edge, populární SUV Bronco, nabízí dvě úrovně výbavy ve střední až vysoké cenové hladině 30 000 USD. To prodejnosti Edge zrovna nepomáhá, koneckonců v tomto segmentu je 10 nejlepších Kia Telluride , ten téměř totožný Hyundai palisáda a řada dalších silných konkurentů, jako např Mazda CX-9 a Jeep Grand Cherokee . Edge může být úhledný, ale úhledný v této třídě nestačí.
Co je nového pro rok 2023?
Kromě zdražení dochází u Edge také k některým výbavovým změnám. Modely ST dostanou interiérový paket a volitelný poplašný systém se stává standardní výbavou. Mezi další novou standardní výbavu patří voštinová mřížka Iconic Silver s chromovaným rámečkem pro modely SE a SEL a rámy mlhových světel Iconic Silver pro modely Convenience Pack SEL.
Model ST s motorem V6 zní lákavě, ale cena je všechno, jen ne levná. Udělali bychom kompromis a rozhodli se pro střední model SEL se čtyřválcovým turbem. Přechod od SE k SEL nabízí spoustu funkcí, které ospravedlňují vyšší cenu, včetně kůží obšitého volantu, samostmívatelných zpětných zrcátek, částečně digitálních přístrojů, stereo systému s devíti reproduktory, vyhřívaných předních sedadel, a šestisměrné elektricky ovládané sedadlo spolujezdce, LED mlhová světla a další.
✓ Můžete také zkontrolovat:
motoru, převodovky a výkonu
Základní přeplňovaný čtyřválec produkuje 250 koní a většině zákazníků by měl i přes snadnou akceleraci stačit. Každý, kdo hledá SUV, které dokáže jet z 0 na 100 km/h s a Volkswagen Golf GTI – a další rychlá auta – volí Edge ST s 2,7litrovým V6 twin-turbo, 335 k a 21palcovými koly s letními pneumatikami. Není tak lehkonohý jako ten sportovní Mazda CX-9 – naše měřítko pro ovladatelnost crossoveru – ale Edge ST se řídí docela pohodlně a na rozdíl od modelů bez ST nabízí uklidňující stabilitu v zatáčkách. Řízení je dobře vyvážené, ne-li nijak zvlášť komunikativní a ovládání je pohodlné i na nedokonalých vozovkách.
Spotřeba paliva a MPG v praxi
Pokud jde o spotřebu paliva, čtyřválcové modely získávají hodnocení EPA až 21 mpg město a 28 mpg dálnice, zatímco sportovní model ST má hodnocení 19 mpg město a 25 mpg dálnice. Některé čtyřválcové modely dostanou ve městě pouze 20 mpg. V naší smyčce spotřeby paliva při rychlosti 75 mph měl čtyřválcový model ST Line nižší výkon při pouhých 24 mpg. Ve stejném testu byl 6válec ST o něco efektivnější a dosáhl spotřeby 25 mpg, což je odhad.
Interiér, pohodlí a nakládka
Kabina Edge je dostatečně prostorná pro čtyři dospělé a nabízí pohodlné místo pro dojíždění nebo výlet. Materiály v celém interiéru jsou dobře zvolené, ale povrchová úprava by mohla být lepší; v našem testovacím voze jsme si všimli některých nevyrovnaných částí palubní desky. Jinak je design interiéru jednoduchý a nenáročný, se spoustou místa pro lidi i zavazadla. Pokud si ceníte velkého kufru, jste v segmentu dvouřadých crossoverů v dobrých rukou. Se sklopenými zadními sedadly se Edge vešlo do 29 našich kufrů. Soupeři jsou si blízcí, pokud jde o nákladový prostor, ale promyšlený úložný prostor a trochu prostornější kabina Edge by mohly znamenat rozdíl.
infotainment a konektivita
Všechny modely Edge jsou vybaveny nejnovějším softwarovým rozhraním Ford Sync 4A s velkým 12,0palcovým dotykovým displejem. Apple CarPlay a Android Auto jsou standardem a lze je používat bezdrátově. Ford také nabízí Wi-Fi hotspot pro všechny modely Edge, ale palubní navigace zůstává volitelnou funkcí.
bezpečnost a asistenci řidiče
Na palubě je standardně několik žádoucích asistenčních systémů pro řidiče – včetně automatického nouzového brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu a varování v mrtvém úhlu – a na přání mohou být vybaveny pokročilými funkcemi. Další informace o výsledcích nárazových testů Edge naleznete na webových stránkách Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) a Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Mezi klíčové bezpečnostní prvky patří
- Standardní automatické nouzové brzdění
- Lane Departure Warning a Lane Departure Warning jako standard
- K dispozici adaptivní tempomat
záruka a údržba
Záruky Edge nejsou výjimečné – jsou průměrné na daný segment a nijak nevyčnívají z ostatních modelů.
- Omezená tříletá záruka nebo 36 000 mil
- Záruka na pohonné ústrojí je pět let nebo 60 000 mil
- Žádná bezplatná plánovaná údržba