The Hyundai Santa Fe 2023 v průběhu let zdobí crossovery od kompaktních po třímístné. Nyní se vyvinul v pětimístné SUV střední velikosti. Santa Fe, postavený v Alabamě, dostal velkou aktualizaci pro rok 2021 a začne v roce 2023 s úpravami výbavy v celé modelové řadě. Kromě zde představeného zážehového motoru je Santa Fe k dispozici také jako hybrid nebo plug-in hybrid.
Co je nového?
- Varianta výbavy SEL Convenience již není k dispozici
- Prostorový kamerový systém a kamerové sledování mrtvého úhlu také ve výbavě SEL Premium
- Digitální přístrojový štít, elektricky ovládaná sedadla ve druhé řadě a samostmívací vnější zpětná zrcátka jsou standardní výbavou SEL Premium, Limited a Calligraphy.
- Kožený volant, sluneční clona pro zadní okno, elektrické víko zavazadlového prostoru, dvouzónová automatická klimatizace a adaptivní tempomat nyní také u SEL a XRT.
Náš názor Hyundai Santa Fe 2023
Genesis je luxusní divize Hyundai a Santa Fe není na úrovni SUV GV80. Přesto je Santa Fe 2023 prémiovější než ostatní SUV od korejského výrobce. Špičkové modely mají kvalitnější materiály, detaily a technické funkce. Bez ohledu na výbavu nabízí interiér Santa Fe atraktivní design a dostatek prostoru. Středová konzola je napěchovaná tlačítky, ale na rozložení si rychle zvyknete.
Řízení Santa Fe je jednoduché a příjemně kultivované. Výkon přeplňovaného motoru je přitažlivý, ale dvouspojkový automat, se kterým je spárován, může působit trochu drsně. Pravděpodobně bychom sáhli po základním motoru, hybridu nebo plug-in hybridu.
Vzhledem k rozsáhlé standardní výbavě nabízí Santa Fe dobrý poměr ceny a kvality. Asistenční systémy Hyundai fungují dobře a záruka je štědrá. Santa Fe je nekomplikované a všestranné SUV pro každodenní použití, i když jeho vnější design není nijak zvlášť pěkný.
výkon a spotřeba paliva
Verze Santa Fe SE, SEL a XRT přicházejí s 2,5litrovým motorem I-4, který nabízí 191 koní a točivý moment 181 lb-ft. Je spřažen s osmistupňovou automatickou převodovkou, FWD je standard, AWD je volitelný. Zrychlení z 0 na 60 je 9,0 sekund. Spotřeba paliva je 25/28 mpg (město/dálnice) s FWD a 22/25 mpg s AWD.
2,5litrový přeplňovaný motor I4 je také použit u výbav Santa Fe Limited a Calligraphy, který poskytuje výkon 281 koní a točivý moment 311 lb-ft. Je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, která je zase dodávána se standardním pohonem všech kol a volitelným AWD. S pohonem AWD trvá zrychlení na 60 mil/h 6,2 sekundy. Spotřeba paliva je 22/28 mpg s FWD a 21/28 mpg s AWD.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Přistát v Santa Fe?
Aby bylo jasno, volba výbavy XRT nedělá ze Santa Fe off-road. Hyundai dokonce o Santa Fe XRT hovoří jako o „úrovni výbavy“, která se mimo jiné vyznačuje rozšířenými černými panely karoserie, bočními stupačkami, umělými kryty skluznice a černou mřížkou chladiče. Silné stěny pneumatik obklopující 18palcová černá kola by mu mohly pomoci při jízdě na hrbolatých nebo polních cestách bez obav z propíchnutí. Střešní ližiny by se mohly dobrodružným řidičům velmi hodit, ale pokud jde o skutečného dobrodružného ducha, existují lepší možnosti: Santa Fe XRT se standardně dodává s pohonem všech kol a volitelným pohonem všech čtyř kol.
Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti
V nejnovějších bezpečnostních testech pro rok 2022 si Santa Fe vedl působivě. Získal nejvyšší celkové hodnocení za ochranu proti nárazu (z pěti hvězdiček) od NHTSA a ocenění Top Safety Pick + od IIHS.
Každé Santa Fe je vybaveno adaptivním tempomatem, varováním před opuštěním jízdního pruhu a automatickým předním nouzovým brzděním. Vyšší modely disponují upozorněním na příčnou dopravu a pokročilým semi-autonomním systémem řízení zvaným Highway Driving Assist.Mají také sofistikovaný kamerový systém sledování mrtvého úhlu, který na displeji sdruženého přístroje ukazuje, co je za vozidlem. Aktivuje se ovládáním blinkru.
nákladový prostor a interiér
S dostatečným prostorem pro nohy v obou řadách sedadel poskytuje Santa Fe svým cestujícím dostatek prostoru k natažení. Nákladový prostor je také velký, ale ne natolik, aby vyčníval z konkurence.
Prostor pro nohy (vpředu/vzadu) | Nákladový prostor (sedadla nahoře/dole) | |
Hyundai Santa Fe | 44,1/41,7 palce | 36,4/72,1 kubických stop |
Subaru Outback | 42,8/39,5 palce | 32,7/75,6 kubických stop |
Jeep Grand Cherokee | 41,3/38,2 palce | 37,7/70,8 kubických stop |
technika
Základní modely Santa Fe jsou vybaveny 8,0palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu, zatímco modely vyšší třídy mají 10,3palcovou obrazovku. Oba podporují Apple CarPlay a Android automobil , ale pouze menší obrazovka je bezdrátová. Všechny úrovně výbavy mají dva USB porty v každé řadě sedadel, přičemž vyšší úrovně výbavy přidávají chytrou, vertikálně integrovanou bezdrátovou nabíječku. Sdružený přístroj je vybaven 12,3palcovým displejem, přičemž head-up displej je k dispozici pouze u úrovně výbavy Calligraphy. Mezi prémiové funkce patří audiosystém Harman Kardon s 12 reproduktory, kamerový systém s prostorovým výhledem a funkce telefonu jako klíč – k dispozici je také parkování bez řidiče Smart Parking.
Doporučená maloobchodní cena pro Hyundai Santa Fe 2023 je 32 200 eur.