The jaguár E-Pace 2023 je nejdostupnějším základním modelem značky, ale nemusí být nejlepší. Oceňujeme jeho svižnou jízdní dynamiku, ale méně nadšení z jeho interiéru a ceny. Tváří v tvář takové sofistikované konkurenci BMW X1 a Volvo XC40 E-Pace se zdá být pomalu zastaralý.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/djbhszfg.jpg)
Obsah:
Co je nového Jaguar E-Pace 2023
- Redukce sortimentu na variantu SE
- Adaptivní tempomat nyní standardní
- Volitelný Premium Black Pack
co si myslíme
Jaguar E-Pace nedává moc smysl, ale to neznamená, že není zábavný.
Ve skutečnosti je E-Pace na silnici zábavnější než většina SUV. Na asfaltu je svižný a jistý a na šotolině dokonce působí přiměřeným dojmem soutěžního vozu. Vnější design nezklame a standardní výbava je působivá.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/szhcovds.jpg)
Přesto nelze slabiny E-Pace přehlédnout. Rychlé ovládání jde za cenu tuhého odpružení a hnací ústrojí je hlučné. V interiéru je použito hodně plastu a ocelová konstrukce je na moderní poměry těžká.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/bryxzjgw.jpg)
Největším nedostatkem E-Pace je jeho cena: s necelých 50 000 eur je dobře vybavený, ale dražší než naše SUV roku 2022, Genesis GV70 . E-Pace se v roce 2019 nedostal do finále stejné soutěže a propadl také v našem výběru základních luxusních crossoverů. Zatímco se Jaguar připravuje na plně elektrický provoz, jsme zvědaví, zda E-Pace přežije dlouho.
výkon a spotřeba paliva
S vynecháním výbavy P300 je E-Pace k dispozici pouze s jedním motorem. 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec posílá na všechna čtyři kola přes devítistupňovou automatickou převodovku výkon 246 koní a 269 Newtonmetrů točivého momentu. Sprint z 0 na 100 trvá 7,8 sekundy a motor není tak tichý a hladký, jak bychom si přáli.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/bzgnkoer.jpg)
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/coocbwet.jpg)
Podle EPA dostane E-Pace pouze 20/26 mpg po městě a na dálnici. The bmw X1 je mnohem efektivnější a Volvo XC40 je k dispozici s plug-in pohonem.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Poslední svého druhu
Prodeje E-Pace v CR od jeho uvedení před pěti lety klesají. Očekáváme, že se na trhu udrží ještě rok nebo dva, ale to je vše.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/wgdsgnev.jpg)
Jaguar oznámil, že do roku 2025 bude prodávat pouze elektromobily. Protože značka s elegantním I-Pace už má kompaktní elektrické SUV, daly by se dny E-Pace sečíst? Každý, kdo chce SUV Jaguar s benzínovým motorem, by měl udeřit hned, nebo držet hubu navždy.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/oxsxwkun.jpg)
bezpečnostní prvky
Jediná zbývající varianta výbavy E-Pace má rozsáhlou bezpečnostní výbavu. Adaptivní tempomat je nyní standardní výbavou, stejně jako automatické nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, přední a zadní parkovací senzory a systém prostorových kamer.
technika
Technologie je pro E-Pace velmi důležitá. Součástí standardní výbavy je informační a zábavní systém s 11,4palcovou obrazovkou, navigací a Wi-Fi. Apple CarPlay a Android automobil jsou také integrovány.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/nzhflohw.jpg)
Na přání je k dispozici head-up displej a systém prostorového zvuku.
expanzní etapy
V roce 2023 bude E-Pace k dispozici pouze jeden stupeň výbavy. E-Pace SE byl dosud střední úrovní výbavy a přidal luxusní prvky, jako jsou elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kožený interiér a vyhřívaná přední sedadla.
E-Pace je dobře vybavený, ale výrazně dražší než konkurence. Vyvolávací cena se pohybuje kolem 49 000 eur – o více než 10 000 eur více než u XC40 v základní verzi.